טויוטה לנד קרוזר 70 סטיישן (2015) בשנת 2004 הפסיקה טויוטה את ייצור הלנד קרוזר מסדרה 70 – יצירה מוטורית שלמעשה המשיכה את מורשת הלנד קרוזר כמחליפת הלנד קרוזר מסדרה BJ40, והפכה עם השנים לאחת האגדות המוטוריות הגדולות והמוכרות בעולם, לא פחות. הלנד קרוזר מסדרה 70 היה למעשה הלנד קרוזר הקשוח האמיתי האחרון, כזה שהעמידות, השרידות, האמינות והרב-שימושיות הגבוהה שלו הפכו לכרטיס ביקור. לשם כך לא נדרשו טכנולוגיה מתקדמת, עיצוב מצועצע או תדמית יאפית של "מטפס מדרכות" אופנתי. מה שנדרש היו מרכב ושלדה קשוחים, מנוע עמיד ופשוט ו…פחות או יותר זהו.
אלפי הדופליקטים של הלנד קרוזר 70 ששירתו בחורים הנידחים, הקיצוניים והקשים למחיה בעולם במשך שנים ארוכות – הם אלו שפרסמו את רכב השטח הקשוח ברחבי העולם, מקנים לו הילה ומורשת שכמוה יש למספר מצומצם ביותר של דגמים בעולם הרכב. טויוטה לנד קרוזר 70 טנדר (2015)
אבל, כאמור, לכל חגיגה יש סוף וב-2004 הוחלט להפסיק את ייצור סמל האמינות והקשיחות – שכבר הפך למיושן במידה כזו שהיה צורך לתכנן משהו חדש לגמרי, כיורש. גרסאות שונות המשיכו להימכר במספרים קטנים באוסטרליה ובכמה מדינות במזרח אסיה, אבל דרישות הבטיחות המודרניות כבר דרשו מחליף, וזה מן הסתם ייבנה כבר בסטנדרט אחר. הלנד קרוזר המחליף –סדרה 90 המוכרת גם אצלנו – כבר רחוק שנות אור מה-70, מצויד בטכנולוגיה ואביזרי בטיחות השייכים לעידן המודרני ופונה ברובו לקהל חדש, כזה הרוצה מאוד את הפוזה והתדמית אך נדרש פחות ליישום היכולות המרשימות מעבר לאספלט. טויוטה לנד קרוזר 70 טנדר (2015)
עתה מודיעה טויוטה – בצעד מפתיע ונדיר בתעשיית הרכב – על חידוש ייצור הלנד קרוזר 70; אמנם למשך שנה, ועבור השוק היפני בלבד, אך מדובר בדבר האמיתי. ייתכן כי מדובר בביקוש מפתיע, יש מצב שבטויוטה רצו לציין 30 שנים להשקת סדרה 70, אך סביר יותר להניח כי זהו צעד של יחסי ציבור, שנועד להזכיר לעולם את מסורת הקשיחות והאמינות של רכבי השטח והעבודה של טויוטה. כך או כך, בטויוטה מצפים כי כ-200 לקוחות ברי מזל ירכשו אחת משתי גרסאות הלנד קרוזר 70 שתוצענה מדי חודש: סטיישן סגור או טנדר דאבל-קבינה – שתיהן עם 5 מקומות ישיבה, במחיר שווה ערך לכ-120,000 שקל… (הסטיישן יקר במעט מהטנדר). הכל נותר כמעט זהה לדגמי סדרה 70 שיוצרו בשעתו, לפחות ויזואלית, בכלל זה המרכב בעל הקווים הישרים, שלדת הסולם הקשיחה ומנוע ה-V6 המיתולוגי בנפח 4.0 ליטר שמייצר 231 כ"ס ומומנט מרשים של 36.7 קג"מ. המנוע מעביר כוחות אל כל הגלגלים באמצעות תיבה ידנית עם 5 מהירויות ושני יחסי העברה. בטויוטה לא התאפקו ובכל זאת פיזרו קצת טכנולוגיה מודרנית מעל לתבשיל, בדמות קוסמטיקה חיצונית קלה בסבכה הקדמית, בפנסים ובמאותתים, ובאגף הבטיחות בדמות כריות אוויר ו-ABS. צריכת הדלק, אגב, נותרה "מפעם" עם נתון ממוצע מוצהר של כ-6.6 ק"מ לליטר…
נדגיש שוב: רק היפנים יוכלו ליהנות מגל הנוסטלגיה שנפל פתאום על טויוטה. בשאר העולם – כולל אצלנו – אפשר ומותר להמשיך ולחלום… טויוטה לנד קרוזר 70 סטיישן (2015)