, ,

פנד סדרה 1000: החשיפה המלאה!

טירת Neuschwanstein הציורית בגרמניה היוותה רקע ראוי להשקת הפנד 1000 Vario - הטרקטור הקונבנציונאלי החזק אי פעם

Neuschwanstein היא טירה ציורית הנראית כלקוחה מספר אגדות הממוקמת בראש צוק בגרמניה, אותה בנה המלך הגרמני לודוויג ה-2 בין השנים 1869 עד 1886 כטירת חלומות מן האגדות, בעלות שגרמה לממלכה הגרמנית בשעתו להגיע אל סף פשיטת רגל. המלך המגלומן הספיק לחיות בטירה כחצי שנה עד שנפטר… את פירסומה העולמי קיבלה הטירה כאשר שימשה השראה לטירה המפורסמת שבנה וולט דיסני ב'דיסניוורלד' והיא מככבת כלוגו של סרטיו ואתרי החברה עד היום. הטירה המקורית היא אחת מאטרקציות התיירות המתוירות ביותר בגרמניה עם כ-1.4 מיליון מבקרים מדי שנה, הבאים מרחבי העולם לחזות בפנטזיה אותה הגשים לעצמו המלך המשוגע…

פנד 1000 ואריו

כיאה למשהו שהוא הכי הכי – גדול, מפואר, גבוה וכיו"ב סופרלטיבים – בחרה הנהלת פנד (Fend) הגרמנייה, כיום בבעלות קונצרן AGCO האמריקאי-בי"ל להשיק את 'טרקטור העל' המסקרן שלה דווקא בטירה זו. אתמול (7.7.14) נערכה השקה גרנדיוזית בטירה ובגנים בהם היא טובלת של פנד סדרה 1000 החדש, עליו סיפרנו לכם לראשונה כבר באוגוסט 2013. פנד היה לגוף המסחרי הראשון שעורך השקה באתר תיירותי מפורסם זה, ועובדה זו רק מחזקת ומדגישה את גודל האירוע. כ-200 עיתונאים מרחבי העולם הוזמנו לטקס ההשקה שבמסגרתו הוצג מגוון מוצרים חדשים של פנד, כאשר כמובן את עיקר תשומת הלב תפס הטרקטור המפלצתי.

הטרקטורים הגדולים בעולם

פנד 1000 Vario "פונה לשוק הבי"ל", כפי שסיפרו ראשי החברה במסגרת טקס ההשקה, מה שמהווה רמז עבה כפיל לכך שאחת המטרות היא ארה"ב, מעוזן של יצרניות שמתמחות בכלים כבדים כמו ג'ון דיר, קייס, ניו הולנד ו-וורסטיל (הקנדית). בניגוד לשמועות בתחילת הדרך, "יסתפק" הטרקטור החדש בהספק מרבי של 500 כ"ס "בלבד" – עדיין שיא עולם בקטגוריה ומספר המוכר עד כה רק מכלים פריקים ענקיים. ההיצע יכלול בשלב ראשון 4 גרסאות, בהספקים של 380, 420, 460 וכאמור 500 כ"ס. המנוע מגיע מ-MAN ונפחו 12.4 ליטר המחולקים בין 6 בוכנות כאשר הכוח מגיע אל כל הגלגלים באמצעות הגיר הרציף מפיתוח עצמי המכונה Vario. מערכת הידרוסטאטית מחלקת את הכוח בין כמה יחסי העברה לפי הצורך. כרגע – כפי שניתן להבין מבין השורות – מונעת מערכת העברת הכוח האחורית שימוש בהספקים גבוהים יותר בשל מגבלות מכאניות. המנוע בו משתמשים בפנד עבור ה-1000 Vario מסוגל בקלות לייצר הספקים גבוהים בהרבה, וייתכן בהחלט שעד למועד תחיל השיווק יימצא לכך פיתרון ופנד תציג גרסאות חזקות עוד יותר.

פנד 1000 ואריו

הממדים של המפלצת בהחלט מרשימים; הגובה הכולל הוא כ-3.6 מטרים וצמיגים חדשים – שעל-פי פנד פותחו במיוחד עבור דגם זה – מתהדרים בקוטר של 2.35 מ'! אבל, עם משקל עצמי של 14 טון הצליחו מהנדסי פנד להעמיד משקל נמוך במיוחד בהשוואה לכל טרקטור אחר בשוק, מן הסתם כאלו עם פחות מ-500 כ"ס. למעשה, הפנד 1000 Vario החדש הוא לא רק הטרקטור החזק בסגמנט, אלא גם הקל ביותר. על פניו מדובר בהישג מרשים בהחלט. תא המפעיל מתבסס על תא ה-X5 החדש של היצרנית, המשרת גם את ה"אחים הקטנים" – 800 Vario ו-900 Vario. לאחר התאמות לכלי החדש והמגודל מכונה הקבינה כאן X5S ואף היא מתיימרת להיות "הכי": הכי מרווחת, שטח השמשות הכי הגדול ורמת האבזור והנוחות הטובים בשוק כיום. כמאמר אי-אלו קלישאות שיווקיות, אין ספק שלפנד 1000 Vario מגיע התואר "הסטנדרט החדש". הטרקטור החזק וככל הנראה המרשים ביותר בשוק כיום הושק כיאה וכנאה בטירה מן האגדות, כפי שראוי לכלי המתיימר להיות "מלך הטרקטורים" הבא. בפנד הודיעו שהייצור הסדרתי יחל רק לקראת סוף 2015. בשלב זה עדיין אין יבואן של פנד בישראל.