, ,

ג'ון דיר: ירידה ברבעון השני של 2014

הכנסות של פחות ממיליארד דולר לרבעון; בג'ון דיר עדיין מרוויחים לא רע...

יצרנית המיכון החקלאי הגדולה בעולם, ג'ון דיר האמריקאית, מפרסמת את דו"ח ההכנסות לרבעון השני של 2014, לתקופה המתייחסת לחודשים פברואר עד אפריל (כולל) 2014. Deere & Co. מדווחת על הכנסות של 980.7 מיליון דולר בתקופה זו, לעומת הכנסות של 1.084 מיליארד דולר בעונה המקבילה אשתקד.
עדיין לא צריך לרחם על בעלי המניות של הקונצרן, שכן מדובר ברווח ולא בהפסד, והכנסות אלה עדיין משקפות רווח של 2.65$ למניה – לעומת 2.76$ בתקופה המקבילה אשתקד – ומדובר על רווח גדול מהתחזית בסוף שנת 2013, שהיתה פסימית עוד יותר. סמואל אלן, יו"ר הקונצרן, דיווח עם חשיפת הדו"ח העדכני כי "ג'ון דיר נמצאת בדרך לשנה רביעי רצופה של ביצועים סולידיים חיוביים".

ג'ון דיר 5100M עם כף מקורית מדגם H260. בקונצרן מדווחים על עלייה בביקוש לכלים הירוקים בקרב רפתנים

"הרווח ברבעון השני המוצג כאן משקף את נכונות והצלחת השינויים והמהלכים האסטרטגיים שבוצעו אצלנו בשנים האחרונות", אומר עוד סמואל אלן. "הצלחנו לשמור בשליטה מלאה את רמת ההוצאות ובמקביל להשיק אינספור דגמים חדשים, שרובם דרשו טיפול יסודי ומעמיק במנועיהם, במטרה שיתאימו לדרישות ההולכות ומחמירות סביב פליטת המזהמים והשמירה על איכות הסביבה". בג'ון דיר לא אומרים זאת במפורש, אך ניתן להבין במרומז בין השורות כי המצב יכול היה להיות טוב עוד יותר, אלמלא שיחקו לרעת אנשי המכירות בקונצרן שערי מטבע בעיתיים והעובדה כי תוכנית ארוכת טווח שנועדה לאחד ולייעל את הייצור של הכלים השונים נמצאת עדיין בעיצומה. בסקטור החקלאי מסבירים הג'ון דיר כי בארה"ב מורגשת ירידה בדרישה לכלים כבדים ובמקביל עלייה בדרישה לכלים קומפקטיים וזולים יותר, כמו גם בעלייה במכירות טרקטורים לסקטור הרפתות.
בתוך כך מורידים אנליסטים בקונצרן את תחזית הרווח השנתית לגבי מכירות מיכון חקלאי ברחבי העולם, כמו גם מכירות ציוד מכני הנדסי בארה"ב. בג'ון דיר צופים עתה ירידה שנתית במכירות הציוד החקלאי של 7% לעומת תחזית לירידה של 6% כפי שהוערך בסוף 2013.