,

החל שיווק הגדולים של סאמה עם תיבה רובוטית

סאמה אודקס ST סאמה אודקס ST

במסגרת תערוכת 'אגריטכניקה 2013' שנערכה בסוף 2013 בגרמניה, הציג קונצרן סאמה דויץ-פאהר גרסאות עם תיבת הילוכים רובוטית לסדרות 7 ו-6 של דויץ-פאהר, ובמקביל גרסאות רובוטיות לסאמה איירון 3 הגדול. במרץ שנה זו אמור היה להתחיל בשיווק מלא של דגמי דויץ-פאהר סדרה 7 ST – הרובוטיות – אך זה לא קרה; הנהלת הקונצרן קיבלה החלטה אסטרטגית שלא לשווק את הטרקטורים הגדולים שלה עם התיבות הרובוטיות תחת שם המותג דויץ-פאהר, אלא רק תחת שם המותג סאמה. וכך מתחיל עתה שיווקן של גרסאות התיבה הרובוטית – המכונות אף הן ST – של הסאמה איירון 3, כ-סאמה אודקס (Audax).

האח התאום הכמעט-זהה – דויץ פאהר מסדרה 7 ST; רק הצבע וכמה סממני עיצוב חיצוניים מבדילים ביניהם. בסופו של דבר הוחלט שלא להציע את סדרה 7 של דויץ פאהר עם תיבות הילוכים רובוטיות האח התאום הכמעט-זהה – דויץ פאהר מסדרה 7 ST; רק הצבע וכמה סממני עיצוב חיצוניים מבדילים ביניהם. בסופו של דבר הוחלט שלא להציע את סדרה 7 של דויץ פאהר עם תיבות הילוכים רובוטיות סאמה Audax ST יוצע עם 197 כ"ס כ-Audax ST 200 או עם 222 כ"ס כ-Audax ST 220 סאמה Audax ST יוצע עם 197 כ"ס כ-Audax ST 200 או עם 222 כ"ס כ-Audax ST 220

הדגמים החדשים נראים אמנם חיצונית זהים לשאר דגמי סדרה Iron 3 של סאמה, אך קברניטי היצרנית האיטלקייה החליטו על בידול כבר בשם, ומגדירים גרסאות אלה כתת סדרה, או הרחבה לסדרה איירון 3, המכונה אודקס Audax ST. בשלב ראשון כוללת הסדרה 2 גרסאות: Audax ST 200 ו-Audax ST 220. בנוסף לשימוש בתיבה רובוטית (כפולת מצמדים) החדשה המרעישה כאן הוא שימוש במנוע חדש – קטן וחסכוני ביחס למנועי סדרה איירון 3 – אף הוא מתוצרת דויץ. מדובר במנוע ה-TCD 6.1 Tier 4i בנפח 6,057 סמ"ק (בהשוואה ל-7,146 סמ"ק באיירון 3) עם מערכת הזרקה ישירה במסילה משותפת ו-4 שסתומים לצילינדר ומערכת SCR לטיפול בגזי פליטה. למרות היות המנוע קטן יותר בנפחו מוצע כאן הספק דומה: 197 כ"ס מרביים ב-Audax ST 200 ו-222 כ"ס מרביים ב-Audax ST 220.

סאמה Audax ST

סאמה Audax ST

תיבת ההילוכים הרובוטית מכונה גם כאן SMARTronic (ומכאן התוספת ST בשם) וכוללת שתי קבוצות בנות 12 הילוכים כ"א המציעות בסה"כ 24 הילוכים לפנים ו-24 לאחור. קבוצת ההילוכים הראשונה מיועדת לעבודה בשדה, תחת עומס, ומאפשרת מהירויות עד 19 קמ"ש. קבוצת ההילוכים השנייה מיועדת לנסיעה מנהלתית או מהירה יותר על כביש סלול ומאפשרת מהירות נסיעה מרבית של 50 קמ"ש, ב-1,700 סל"ד בלבד. כאופציה מוצעת "חבילת הילוכי זחילה" המאפשרת מהירויות עבודה של החל ב-650 מ' לשעה. אופציה כזו תעלה את סך ההילוכים בתיבה לכדי 66 – 33 לפנים ו-33 לאחור. יציאת PTO אחורית סטנדרטית מציעה מהירות של 540 (E) ו-1,000 סל"ד כאשר יציאה קדמית במהירות 1,000 סל"ד מהווה אופציה בתשלום.
השינוי העיקרי בשלדת סאמה אודקס החדש ביחס לדגמי האיירון 3 הוותיקים יותר הוא באורך; בסיס הגלגלים באודקס ארוך במעט מבאיירון 3, וזאת בשל הצורך במקום נוסף אותו דורשת התיבה כפולת המצמדים. עוד חודש החלק הקדמי של השלדה יחד עם הסרן הקדמי שנקודות העיגון והחיבור שלו שונו ביחס לדגמי האיירון הרגילים. כתוצאה מכך מסוגל כעת הטרקטור להעמיס משקל נוסף מלפנים והסן מתיימר להציע עמידות גבוהה יותר בפני עומסים קיצוניים. כאופציה מוצע סרן משוכך. לטיפול מעמיק זכו גם הבלמים: מעתה מוצע כסטנדרט בלם הידראולי מוגבר כוח לכל גלגל המופעל כבר בלחיצה עדינה על דוושת הבלם. בלם החנייה הוא אלקטרוני.

סאמה Audax ST

סאמה Audax ST

המערכת ההידראולית כוללת הפרדה ומשאבות שונות בין מערכת ההיגוי למערכת ההרמה. זו האחרונה כוללת חיישן עומס ומציעה ספיקה מרבית של 120 ליטר בדקה. ניתן לקבל את הסאמה אאודקס ST עם עד 7 יציאות הידראוליות המפוקחות אלקטרונית, להפעלת מגוון כלים נגררים או נרתמים. הטרקטור מוצע עם כושר הרמה מרשים בזרועות האחוריות של 10 טון, ואופציה לכף/מזלג קדמיים המסוגלים להרים עד 4.0 טון. גם האאודקס ST מצויד בתא המפעיל העדכני ביותר המוצע על ידי סאמה דויץ-פאהר כיום, המכונה MaxiVison. כאן מוצעת הקבינה כסטנדרט עם שיכוך פניאומטי. עוד כוללת סביבת המפעיל מסך מגע גדול בקוטר 12.8", אפשרות תצוגה עשירה של כל מערכות הטרקטור, נתונים, התראות על טיפולים, כלים רתומים ודיאגנוסטיקה.