'ראם' פאוור וואגון 2014

חטיבת 'ראם' בקרייזלר נוסדה בשנת 2009 במטרה לבדל בין כלי הרכב המסחריים לבין המכוניות הפרטיות מתוצרת דודג'. מאז משווקים הטנדרים והרכב המסחרי מתוצרת קרייזלר – דודג' לשעבר – תחת השם RAM, שם המלווה כבר עשרות שנים את דגמי הטנדרים הקשוחים של דודג', יחד עם הסמל המאפיין – ראש האייל.

אב טיפוס של 'פאוור וואגון' מ-1945, גרסה אזרחית של משאית צבאית קלה ששירתה במלחה"ע ה-2 ושנים רבות אחריה את צבא ארה"ב כמו גם צבאות רבים אחרים בעולם, כולל צה"ל

השם 'פאוור וואגון' מלווה את דודג' מאז 1945, ושימש כהתחלה כשם אב טיפוס לדגם אזרחי של משאית צבאית קלה שתוכננה כנושאת ציוד. ב-1946 הוצע ה'פאוור וואגון' לראשונה באופן סדרתי והפך חיש מהר לשם נרדף לקשיחות חסרת פשרות; שלדת המשאית המוכחת אפשרה התעללות מכל סוג וכושר נשיאה בפועל של הרבה מעבר ל-1,360 הק"ג המורשים. הנעה כפולה משתלבת, 2 יחסי העברה ו-4 הילוכים ידניים תרמו את חלקם לתדמית רכב העבודה הבלתי שביר. המנוע הראשון היה 6-צילינדרים בטור בנפח 3.8 ליטר. מאז 1967 הוצע כאופציה מנוע V8 בנפח 6.3 ליטר שבמהלך השנים תפח עד לכדי 7.2 ליטר נדיבים. ה'פאוור וואגון' יוצר בגלגוליו השונים ברצף עד 1980, אז כבר בצירוף לשם 'ראם' שאפיין את הטנדרים של דודג'.

דודג' 'פאוור ואגון' משנת ייצורו הראשונה – 1946. קל להבין כיצד הפך למבוקש בעיקר בקרב חקלאים בארה"ב.

בשנת 2005 הוחלט בקרייזלר להחיות את השם המפורסם, ו-Power Wasgon אפיין גרסה מיוחדת של הטנדר 'ראם' – למעשה גרסת שטח מאובזרת עם תוספות כמו צמיגים קרביים יותר, כננת אינטגראלית, הגבהות ועוד. מאז השנה שעברה (2013) חוזק השימוש בשם 'פאוור וואגון' והוא החל לאפיין גרסה עצמאית של ה'ראם' ולא עוד חבילת אבזור ותוספות.
זה עתה השיקה 'ראם' את ה-Power Wagon המעודכן ל-2014, כגרסת עבודה קשוחה לשטח של הטנדר הגדול, במרכב 4 דלתות ועם הנעה כפולה.

בחזית ה'פאוור וואגון' שוכן מנוע Hemi V8 בריון בנפח 6.4 ליטר המציע לא פחות מ-410 כ"ס

מנוע Hemi V8 בנפח 6.4 ליטר מציע כאן 410 כ"ס אימתניים, עם מומנט מרבי מרשים לא פחות של למעלה מ-59 קג"מ. בכך לא צפויות בעיות לגרור עד כמעט 5.0 טון מטען (ללא בלמים!). השלדה חוזקה ומערכת המתלים תוכננה מחדש ומציעה עתה תוספת מהלך של 50 מ"מ ותוספת של 63 מ"מ למרווח הגחון.

'ראם' פאוור וואגון 2014

לטובת שיפור יכולות העבירות בשטח ניתן לנתק בלחיצת כפתור את המוטות המייצבים ולהגדיל את מהלך המתלים עוד יותר. מאחור משרת סרן 'חי' קלאסי – בדומה ליתר הטנדרים של 'ראם' (ורוב הטנדרים בכלל), אך כאן מחליפים קפיצי סליל קשוחים את קפיצי העלים המאפיינים טנדרי עבודה באשר הם, שוב – לטובת שיפור מהלך הגלגלים וכפועל יוצא – יכולות אחיזה טובות יותר במגוון תנאי שטח. סך הטיפול במערכת הבולמים והמתלים בגרסאות ה'פאוור וואגון', מבטיחים ב'ראם', תורמת ליכולות שטח חסרות תקדים בקטגוריית הטנדרים הכבדים ולנוחות נסיעה משופרת.

השם 'פאוור וואגון' מסמל בחטיבת 'ראם' של קרייזלר את הגרסאות הקשוחות ביותר של הטנדרים הגדולים שלה, המתיימרים לתפקד כראוי גם בשטח של ממש

הגבהת המרכב מעל לקרקע אפשרו כאן זווית בטן של 25.5 מעלות, ויחד עם לוחות מיגון עבים בגחון ניתן לעבור מכשולים ללא חשש. יחס העברה סופי של 4.1:1 ונעילות דיפרנציאל רוחביות מלאות מלפנים ומאחור, המופעלות באופן חשמלי בלחיצת כפתור, מצטרפים לצמיגי 33" ענקיים ייעודיים לשטח וכננת 5.5 טון אינטגראלית בחזית אמורים להשלים את חבילת השטח והקשיחות.
בשלב ראשון תשווק גרסת ה'פאוור וואגון' של 'ראם' בארה"ב. בשלב זה טרם פורסמו מחירים או מועדי שיווק מחוץ לגבולות היבשת החדשה.

1 תגובה
  1. דויד גוטמן
    דויד גוטמן אומר:

    אכן הדודג פאוור ווגון המעוגל דגם 1952 עושה קמבק,ראה sema בלאס ווגס

תגובות סגורות