,

כיסוח בשלט רחוק

מק'קונל Robopower מצויד במנוע דויץ חזק, עם 140 כ"ס מק'קונל (McConnel) הבריטית עוסקת בייצור מגוון מכסחות רתומות, מכסחות זרוע, קולטיבטורים ועוד ציוד לטיפול בקרקע ובמדשאות. מזה מספר שנים מציעה החברה גם מכסחות עצמאיות הנשלטות מרחוק, ללא מפעיל על גבן. הדגם העדכני נקרא RoboCut ובניגוד לשמו, לא מדובר ברובוט, אלא כאמור בכלי רכב קומפקטי הנשען על זחלי גומי, והמופעל בשלט רחוק ממרחק של עד 150 מ'. מק'קונל רובוקאט (RoboCut) ה-RoboCut שוקל 1,040 ק"ג כאשר המכסחת ההידראולית הרתומה מלפנים מוסיפה עוד 160 ק"ג למשקל. הכלי הזחלילי מצוייד במנוע איסוזו עם 40 כ"ס ומסוגל למהירות עבודה של עד 7.0 קמ"ש. ה-RoboCut מיועד בעיקר לשמש רשויות מוניציפאליות שחלק ממשימותיהן הוא כיסוח צידי דרכים – תעלות וסוללות משופעות – בהן נדרשת עבודה בתנאי שיפועי צד מסוכנים, כמו גם משימות ריסוק גזם בינות לסבך ועצים בתנאים שלטרקטור קונבנציונאלי, גבוה ורחב יותר, כמעט ואין גישה אליהם. למק'קונל Robopower 3 נקודות ויציאות כוח מלפנים ומאחור
עתה מודיעה היצרנית על הרחבת היצע המכונות המופעלות בשלט רחוק שלה, עם הוספת ה-Robopower החדש להיצע. כאן מדובר כבר בכלי גדול וחזק הרבה יותר, עם מפרט המזכיר טרקטור בינוני: משקל העבודה – ללא ציוד רתום – עומד כאן על 4,590 ק"ג וכיחידת כוח משמש מנוע דויץ עם 140 כ"ס. היצרנית טוענת כי עם נתונים אלו מדובר ב"אחד הכלים המונחים בשלט רחוק החזקים בעולם". מיכל דלק בנפח 125 ליטר "מאפשר עבודה למשך שעות ארוכות", מבטיחים במק'קונל.

Mcconnel Robopower

Mcconnel Robopower

גם ה-Robopower נוסע על זחלי גומי – כאן ברוחב 40 ס"מ, אך בניגוד ל-RoboCut הוא מצויד בחיבור 3 נקודות מלפנים ומאחור, כולל יציאת כוח (PTO), בדומה לטרקטור חקלאי רגיל. מתכנני הכלי טוענים כי ניתן למעשה לעבוד עם הכלי הייחודי כמו עם כל טרקטור חקלאי או יעה אופני סטנדרטי, קרי: לחבר אליו מגוון מיכון חקלאי כמו גם מטאטאי כביש, מערכות פינוי שלג, מתחחות, מרססים וכיו"ב. מהירות העבודה המרבית של ה-Robopower היא 10 קמ"ש.
אמצעי הבטיחות כוללים מחד את יכולות הכלי הנובעות ממבנהו ותכנונו, דוגמת מרכס הכובד הנמוך והאחיזה המעולה הודות לשימוש בזחלי גומי רחבים, יחד עם מערכת עצירה ובלימה אוטומטית, ברגע שהכלי יוצא מטווח שלט הרחוק שלו. טווח זה מאפשר עבודה עד למרחק 150 מ' מהמפעיל.
McConnel Robopower

McConnel Robopower


ה-Robopower מותאם אם כן לעבודות בהיקף גדול משה-RoboCut הקטן יותר מסוגל אליהן, כמו גם למגוון משימות במקביל. ה-Robopower יכול להפעיל 3 ואף 4 מכסחות במקביל וב"פס" אחד לכסות כיסוח תעלה שלמה, לדוגמא, כאשר הכוונה לשתי הדפנות כולל תחתית התעלה. בחקלאות ניתן ליישם מכונה זו למשימות ריסוס, למשל, כאשר נוכחות מפעיל על הכלי אינה מומלצת עבור המפעיל, עבודה במקומות מוגבלי גובה, עבודה בתנאי שטח מסוכנים – שיפועי צד או מצע רופף, למשל ועוד.
McConnel Robopower

McConnel Robopower


בשלב ראשון פונים עם ה-Robopower לרשויות מוניציפאליות, הנדרשות בעיקר לטפל בצידי דרכים – בראש ובראשונה בכיסוח העשבייה. לא מדובר בשוק זניח באירופה, בא ישנם אינספור קילומטרים של כבישים אותם יש לתחזק באופן תדיר. לגבי השוק החקלאי הפרטי, הקונבנציונאלי יותר, קשה לחשוב בשלב זה על פריצת דרך או מהפך אותו מביא ה-Robopower עימו, בעיקר בשל מיעוט יחסי של משימות המסוכנות עבור המפעיל, ולא פחות מכך בשל מחיר הרכישה הבסיסי המאוד לא זול: החל ב-86,500 ליש"ט, ללא תוספות וציוד רתום, מחיר שהיה משאיר אתכם עם עודף ברכישת ג'ון דיר 6830 חדש, למשל.
לפניה ליצרנית ה-Robopower לקבלת מידע נוסף, לחצו כאן