,

מסחריות חדשות ל-PSA ופיאט

פיאט דוקאטו 2014 מתקפת המסחריות החדשות נמשכת. אחרי שאיווקו חשפה דיילי חדשה ורנו משיקה את הטראפיק העדכנית מגיע תור פיאט, פיז'ו וסיטרואן להציג את גרסאות 2014 שלהן לנושא.
קונצרן פיז'ו-סיטרואן (PSA) הצרפתי שותף מאז 1981 עם פיאט האיטלקייה בתכנון וייצור מסחריות גדולות נפח. פיאט דוקאטו, פיז'ו בוקסר וסיטרואן ג'אמפר הן למעשה שלישייה כמעט-זהה, עם אותו הבסיס המכאני ועיצוב כמעט זהה, למעט חזית אופיינית לכל אחת מהמסחריות וכמובן – שם ולוגו שונים. פיז'ו בוקסר 2014
זה עתה משיקות 3 היצרניות במקביל את הואריאציה העדכנית ביותר לנושא, וכך הוצגו פיאט דוקאטו החדשה ל-2014, פיז'ו בוקסר 2014 וסיטרואן ג'אמפי 2014. למעשה לא מדובר בגרסאות חדשות מן המסד, אלא יותר במתיחת פנים כוללת המתייחסת לעדכונים קוסמטיים, שיפור בעיצוב האווירודינאמי וכמה עדכונים מכאניים מבניים: חיזוקים במקומות שונים בשלדה, תכנון ובניית דלתות צד ואחוריות חדשות וחזקות יותר, שיפורים ושינויים במערכות המתלים, בלמים גדולים וחזקים יותר ועדכון מנוע הדיזל 2.2 ליטר באמצעות מערכת הזרקה חדשה. זה האחרון מוצע בשלוש גרסאות הספק – 110, 130 ו-150 כ"ס – ומצטרף למנוע 3.0 ליטר דיזל המציע 180 כ"ס. היצרניות מבטיחות צריכת דלק משופרת בכל המנועים שבהיצע. סיטרואן ג'אמפר 2014
השינויים העיצוביים כוללים יחידת פגוש קדמי חדשה וגדולה יותר ויחידות תאורה קדמיות חדשות. גם מאחור מוצע פגוש שעוצב מחדש והמתיימר להציע עמידות וחוזק גבוהים מעד כה. הטיפול בתוך המסחריות כולל עיצוב סביבת נהג חדש, כולל מושבים חדשים, קונסולה מרכזית נוחה יותר לתפעול וקיר מפריד מפלדה בין תא הנוסעים לתא המטען, בגרסאות המטען. בדגמי 2014 של הדוקאטו, ג'אמפר ובוקסר הופכים חלונות חשמליים, ESP ומערכת עזר לבלימת חירום לסטנדרט, כאשר כאופציה בתשלום או כסטנדרט בגרסאות מאובזרות יותר נמצא מעתה בקרת שמירה על נתיב הנסיעה, חיישני לחץ אוויר בצמיגים, בקרת אחיזה, תאורת LED בחזית ומערכת עזר לחניה. עוד חדש בגרסאות מסוימות מסך מגע בקוטר 5", מצלמת רוורס, מערכת ניווט וחיבורי USB. דלתות ההזזה והדלתות האחוריות תוכננו אצל 3 המסחריות מחדש (בתמונה: פיז'ו בוקסר)
כמקובל מוצעות שלוש המסחריות גם בדור העדכני ביותר שלהן באינספור תצורות מרכב, שלושה אורכי בסיס גלגלים (3.0, 3.45 או-4.04 מ'), ארבעה אורכים כלליים ושפע רמות אבזור. היצע נפח המטען נע אם כן מ-8.0 ועד 17.0 מ"ק, תלוי בגרסה. 3 היצרניות מתגאות במרווח בין בתי הגלגל בארגז – 142 ס"מ, הנקודה הצרה ברצפת הארגז – המתיימר להיות הרחב בסגמנט.
השיווק של המסחריות החדשות לבית פיאט, פיז'ו וסיטרואן יחל באירופה בימים הקרובים (תחילת מאי 2014) ובהמשך השנה תגענה הואריאציות העדכניות גם אלינו, למעט סיטרואן ג'אמפר, שאינו מיובא לישראל. לפניה ליבואנית פיאט, לחצו כאן; לפניה ליבואנית פיז'ו, לחצו כאן.