, ,

ג'י.סי.בי. מעדכנת את המעמיסים הקומפקטיים

ג'י.סי.בי. 409 המעודכן ג'י.סי.בי. (JCB) הבריטית מרחיבה ומשדרגת את היצע המעמיסים הקומפקטיים שלה עם הוספת דגם שני לשניים שכבר בהיצע כיום, והחלפת כל המנועים במנועים מעודכנים, העומדים בתקני Tier 4.

מחפשים שופל חדש? לא מחליטים לפני שמשווים! שירות חינם חדש – לחצו על התמונה!

מחפשים שופל חדש? לא מחליטים לפני שמשווים! שירות חינם חדש – לחצו על התמונה!

מדובר ב-3 דגמים – 406, 407 ו-409 – המחליפים שניים וותיקים יותר – 406 ו-409 דור קודם. יצרן ותצורת המנועים הבסיסיים לא השתנו – מדובר עדיין ב'קוהלר' בנפח 2.5 ליטר – המציע עתה פחות פליטת מזהמים וצריכת דלק, ויותר מומנט והספק, וכמובן – עומד בתקני Tier 4. מנועים חדשים אלו, אגב, בעלי מערכת הזרקה ישירה, כבר פגשנו במעמיסים הטלסקופיים הקומפקטיים ג'י.סי.בי. TM180 ו-TM220 והנם פרי הסכם שת"פ שנחתם בין ג'י.סי.בי. הבריטית ליצרנית המנועים קוהלר, מוויסקונסין, ארה"ב. קוהלר קיבלה משימה בשעתו, לפתח ולייצר מנועים חדשים במיוחד לשרת במעמיסים קומפקטיים, וככאלו אכן פותחו.

ג'י.סי.בי. 409 המעודכן

ג'י.סי.בי. 409 המעודכן


ג'י.סי.בי. 406 החדש מתמקם כגרסה הבסיסית בהיצע, עם הספק של 50 כ"ס. מדובר בכלי בסיסי המוצע (גם) ברמת אבזור נמוכה יחסית במטרה לקסום לשוק ההשכרות. ה-407 החדש מחליף את ה-406 היוצא, עם מנוע המכויל כאן ל-64 כ"ס. ה-409 הוא – כקודם – פסגת ההיצע בסדרת המעמיסים הקומפקטיים של היצרנית, עם מנוע המציע 74 כ"ס. בג'י.סי.בי. מבטיחים כי למרות הספקים דומים למה שהוצא בגרסאות היוצאות של הסדרה, המומנט המרבי עלה באופן משמעותי; ב-407 החדש מדובר בגידול של כ-4% ביחס ל-406 היוצא (אותו הוא מחליף). ב-407 החדש מדובר בעליה של לא פחות מ-58% בנתון המומנט המרבי ביחס ל-406 היוצא וב-409 החדש מדובר בזינוק של 20% במומנט המרבי, המגיע כבר ב-1,500 סל"ד. נתונים אלו ניתנים לתרגום ישיר – לפי ג'י.סי.בי. – ביכולות עבודה משופרות ובסל"ד נמוך מבעבר, כאשר התוצאה הישירה של כך נראית בצריכת דלק נמוכה משמעותית. כפועל יוצא רמת הרעש ירדה וכמובן – רמת פליטת החלקיקים המזיקים. עוד לשיפור היעילות בעבודה כמו גם בחיסכון בדלק מצטרפת מערכת קירור חדשה המבוקרת אלקטרונית, והנכנסת לפעולה בהתאם לרמת העומס והטמפרטורה של המנוע, לפי כיול מראש, והמתיימרת להיות יעילה מזו שהוצעה במנועים הקודמים.
מבחינה מכאנית מציינת היצרנית הבריטית תכנון מחדש של החלק האחורי של השלדה המאפשר עתה גרירה של מטענים כבדים מבעבר והתקנה של מיכון וציוד נוסף מאחור. ב-407 מוצע כאופציה מצב של 'מהירות גבוהה' בתיבת ההילוכים, המיועד לנסיעה מהירה בין אתרי עבודה כמו גם לגרירת מטענים למרחקים גדולים יותר, בקלות וביעילות. גם העיצוב השתנה במעט ומציע ראות טובה יותר לאחור, לאחר שינויים קלים שבוצעו בחופת המנוע וביחידת המשקולות (ה"פגוש"). אופציה נוספת בכל הכלים העדכניים היא מערכת הידראולית עם ספיקה מהירה יותר במטרה לאפשר חיבור ועבודה עם מגוון ציוד רחב מבעבר. עוד כתוספת מוצע דיפרנציאל קדמי הננעל ב-100% במיוחד לעבודה בתנאי אחיזה רעועה, דוגמת בוץ, פינוי רפתות, מרכזי מזון וכיו"ב.
אחרון חביב מציינים בג'י.סי.בי. את תא המפעיל המשודרג, הכולל בין השאר 'ג'וי סטיק' מרכזי חדש.