,

הכבדים של דויץ-פאהר – תמונת מצב

במהלך תערוכת 'אגריטכניקה 2013' שנערכה בסוף השנה שעברה בגרמניה, נחשפו בין יתר החידושים ה"תותחים הכבדים" מבית 'סאמה-דויץ-פאהר' האיטלקי, בדמות שתי סדרות טרקטורים כבדות וחזקות מאי פעם שהקונצרן בחר להשיק באמצעות חברת 'דויץ-פאהר' הגרמנייה שבבעלותו. השקות דויץ-פאהר סדרה 9 ודויץ-פאהר סדרה 11 היווה את הצעד הראשון של היצרנית להיכנס אל תחום הטרקטורים הכבדים, כאשר הראשונה תוצע בטווחי הספק של 270 עד 340 כ"ס והשנייה בטווחי הספק של 350 עד 440 כ"ס, וכבכך להפוך לסדרת טרקטורי העיבודים הכבדים החזקים בשוק.

דויץ-פאהר סדרה 9: הייצור הסדרתי והשיווק יחלו בתחילת 2015 דויץ-פאהר סדרה 9: הייצור הסדרתי והשיווק יחלו בתחילת 2015

במסגרת ראיון שביצע עיתון חקלאי גרמני עם ריינר מורגנשטרן, דובר SDF בגרמניה ושוויץ, נחשפות תוכניות עתידיות ולוחות הזמנים המתוכננים לשתי הסדרות הכבדות החדשות – שתיהן מעוררות עניין רב במרכז אירופה ויוצרות צפייה דרוכה לקראת השקת המסחרית, בעיקר בשל היותן אלטרנטיבה חדשה לכלים הגדולים בסגמנט, שנשלט עד כה על ידי יצרניות מחוץ ליבשת.
הנתון המעניין הראשון הוא 75 מיליון; זה הסכום – ביורו – ש-SDF השקיעה בהרחבת מפעל דויץ-פאהר בלאוינגן (Lauingen) שבגרמניה על מנת לייצר את שתי הסדרות החדשות. בשבועות הקרובים תחל מסירת 25 הכלים הראשונים מסדרה 9 ללקוחות נבחרים כ"פיילוט" לבדיקות ובחינות אחרונות לפני תחילת הייצור והשיווק הסדרתיים. הדגמים יצוידו – כפי שכבר דווח במעמד ההשקה בסוף 2013 – במנוע דויץ בנפח 7.8 ליטר והמטרה היא להגיע לתחילת הייצור הסדרתי של הסדרה החדשה בחורף 2015, קרי – ינואר/פברואר.

דויץ-פאהר סדרה 11 החדשה תיוצר החל מתחילת 2016 ותכלול גרסה שתהפוך לטרקטור הקונבנציונאלי החזק בשוק, עם 440 כ"ס דויץ-פאהר סדרה 11 החדשה תיוצר החל מתחילת 2016 ותכלול גרסה שתהפוך לטרקטור הקונבנציונאלי החזק בשוק, עם 440 כ"ס

עוד קצת זמן יידרש להשקה מלאה של סדרה 11 – כאמור, הטרקטור הגדול והחזק אי פעם לצאת את שערי הקונצרן, ונכון להיום, בגרסתו החזקה ביותר – מדובר בטרקטור הקונבנציונאלי החזק בשוק (עם גלגלים שונים בקוטרם מלפנים ומאחור, ושאינו פריק). ההיצע יכלול 3 גרסאות: 11350 TTV עם 350 כ"ס, 11400 TTV עם 400 כ"ס ו-11440 TTV עם 440 כ"ס – בכולם משרת מנוע MTU, מומחית מנועי דיזל מהמובילות בעולם הנמצאת בבעלות קונצרן דיימלר. המנועים בסדרה 11 הם 6-צילינדריים בנפח 10.6 או 12.8 ליטר.
סדרה 11 תיוצר באופן סדרתי החל מתחיל שנת 2016 במפעל חדש שיציע כושר ייצור שנתי של 16,000 טרקטורים.
פרט מעניין קשור לצבע של הטרקטורים החדשים, נכון יותר למיתוג; בשלב ראשון תוצענה שתי הסדרות החדשות תחת מותג הפרימיום של הקונצרן האיטלקי דויץ-פאהר. דובר הקונצרן גילה כי בסופו של דבר תוצענה הסדרות החדשות – בשינויי עיצוב וצביעה רלוונטיים – גם תחת שמות המותג סאמה, למבורגיני והורלימן.