עוד ועוד יצרניות – בעיקר בגרמניה – מסבות משאיות סטנדרטיות, על פי רוב עם הינע לכל הגלגלים, לשימוש וייעוד חקלאי. מדובר למעשה בחלופה לטרקטור גדול עם נגרר, הנדרש להוביל תבואה או כל תוצרת חקלאית מהשדה ליעדו (בית אריזה, אסם, מרכז מזון וכיו"ב) – גם דרך כבישים ציבוריים. מאחר ומשאיות נוסעות מהר יותר מטרקטורים ולרוב מציעות נפח הטענה גדול משל נגרר ממוצע, הופכת המשאית ה"חקלאית" למוצר עם דרישה ההולכת וגדלה במרכז אירופה, וגם מחוצה לה. בהקשר זה כבר סיפרנו לכם על שטאפל הגרמנייה, המסבה משאיות מ.א.ן לשימושים חקלאיים, ועל מרצדס בנץ, שהיתה ליצרנית המשאיות הראשונה להציע אופציה חקלאית, עם משאית המוסבת לשימושים חקלאיים על בסיס המרצדס בנץ ארוקס שנחשפה לראשונה בסוף 2013, במסגרת תערוכת 'אגריטכניקה 2013' בגרמניה. חברת Amag AG הגרמנייה החלה לשווק – לאחר תקופת ניסוי ובדיקה של כשנה וחצי – את המשאית החקלאית והרב שימושית החדשה MFT MX כאחת המתחרות החזקות בשוק. מדובר בהסבה מקיפה שהחברה העבירה משאית מ.א.ן בתצורת 'סוס' גורר, כפולת הנעה, המצוידת במנוע 15 ליטר עם 560 כ"ס בריאים.
כמעט כל נקודה ופינה במשאית המוסבת נתפרת בדיוק על פי דרישות, צורכי …ותקציב הלקוח. כך למשל ניתן להשתמש בחלק האחורי של המשאית כבסיס לריתום נגרר, כמקובל ב'סוסים' גוררים, אך ניתן גם להפוך איזור זה לארגז מטען, לבסיס לסל לתבואה, למרסס, מנוף או כל צורך חקלאי אחר. בין השאר מוצעות מגוון תיבות הילוכים, למהירויות מרביות שונות, כך שניתן לנהוג במשאית המוסבת עם כמה סוגי רישיון נהיגה (באירופה), בכלל זה רישיון טרקטור. בגרמניה מטופלות משאיות מ.א.ן מוסבות בידי Amag AG על ידי רשת מוסכי משאיות מ.א.ן בהיבט המכאני/מנועי, כאשר מערכות המותקנות על ידי Amag AG מטופלות על ידה – גם בבית הלקוח. נשמע מעניין? לפנייה ליצרנית בגרמניה, לחצו כאן.
סרטון עם אב טיפוס של ה-MFT MX עם מנוע 540 כ"ס, מדגים יכולות מרשימות בתנאי בוץ במהלך עבודות תשתית על בניית מגרש גולף גדול בגרמניה: