,

בדרך לארץ: קומפקטים חדשים של ג'ון דיר

ג'ון דיר 4052R ג'ון דיר 4052Rג'ון דיר חשפה פרטים ראשונים של סדרות 4R ו-4M החדשות כבר במהלך תערוכת אגרינטכניקה 2013 בגרמניה בסוף 2013, אך מאז כמעט ולא שוחררו תמונות או פרטים נוספים. מדובר בסדרות המחליפות את הסדרות 4000 ו-4020 הוותיקות, בקטגוריית הטרקטורים הקומפקטיים הרב שימושיים, ההולכת ונעשית יותר ויותר חשובה ומבוקשת. זה עתה נחשפו הסדרות החדשות במלואן באורלנדו שבפלורידה, והנה כל שחשוב לדעת על הטרקטורים שיגיעו גם אלינו.

ג'ון דיר 4044R (פתוח)

ג'ון דיר 4044R (פתוח)

ג'ון דיר 4052R (עם קבינה סגורה אופציונאלית)

ג'ון דיר 4052R (עם קבינה סגורה אופציונאלית)

למעשה מדובר בסדרה אחת חדשה – סדרה 4 – המחולקת לשתי תת-סדרות המכונות 4M ו-4R, הנבדלות זו מזו בעיקר ברמת התוספות והאבזור, כאשר סדרה 4R היא המאובזרת יותר. בין השאר היא מצוידת כסטנדרט במערכת עזר לריתום מהיר, אפשרות הזזת הטרקטור באמצעות כפתור חיצוני לעזרה בריתום, סלקטור שמן מובנה, בקרת שיוט ואופציה לתא מפעיל סגור.ג'ון דיר מציעה לדגמי סדרה 4 החדשים מגוון תוספות מקוריות מהחברה, להרחבת טווח השימוש ג'ון דיר מציעה לדגמי סדרה 4 החדשים מגוון תוספות מקוריות מהחברה, להרחבת טווח השימושדגמי סדרה 4M מצוידים בתיבה הידרוסטאטית עם דוושות Twin Touch כפולות לשינוי מהיר של כיוון התנועה. סדרה 4R מצוידת בתיבת power reverser המאטה את מהירות הנסיעה כאשר המפעיל משתמש באפשרות בקרת המהירות, הן לפנים והן לאחור.כפתורים חיצוניים מאפשרים כיוון נוח ומדויק של הכלי לצורך התחברות לציוד נרתם – כאשר המפעיל מחוץ לכלי כפתורים חיצוניים מאפשרים כיוון נוח ומדויק של הכלי לצורך התחברות לציוד נרתם – כאשר המפעיל מחוץ לכליבשתי תת-הסדרות מוצע הינע כפול כסטנדרט במטרה לאפשר תפקוד גם בתנאי קרקע קשים, דוגמת בוץ, רצפה חלקה, דשא וכיו"ב. עוד מוצעים בכל דגמי הסדרה רצפה חלקה לנוחות המפעיל, השקעה בתכנון ארגונומי יעיל, מערכת PTO עצמאית, אפשרות נוחה להרחבת מפתח הגלגלים (בעוד כ-28 ס"מ נוספים) להגברת היציבות בעבודות עם כף או בשיפועים, שפע אופציות להוספת מיכון הידראולי ועוד. בכל דגמי הסדרה החדשה מצויין נתון ההרמה המרבי בזרועות האחריות כ-1,400 ק"ג.

כטרקטורים רב תכליתיים מיועדים דגמי סדרה 4 החדשים למגוון משימות חקלאיות...

כטרקטורים רב תכליתיים מיועדים דגמי סדרה 4 החדשים למגוון משימות חקלאיות…

...כמו גם לתפקד בכל משימת גינון או בשירות מוניציפאלי כראוי …כמו גם לתפקד בכל משימת גינון או בשירות מוניציפאלי כראוי סדרה 4 כוללת בסה"כ 6 דגמים: 4044M ו-4044R, עם מנוע 4-צילינדרי בנפח 2.2 ליטר אטמוספרי (ללא טורבו) המייצר 43.1 כ"ס; 4052M ו-4052R עם מנוע 4-צילינדרי בנפח 2.1 ליטר עם טורבו, המייצר 51.5 כ"ס, ו-4066M ו-4066R עם מנוע 4-צילינדרי בנפח 2.1 ליטר עם טורבו, המייצר 65.9 כ"ס. כל המנועים בסדרה זו מסופקים על ידי יאנמר.
יובל קמחי, מחברת י. קמחי ובנו – יבואנית הטרקטורים הקומפקטיים, רכבי העבודה וציוד הגינון של ג'ון דיר, מוסר כי הכוונה היתה להתחיל לשווק את הסדרות החדשות בארץ כבר במהלך אפריל הקרוב, אך ביקוש יתר דחה זאת לסוף שנה זו. בכוונת היבואנית לייבא את כל דגמי סדרה 4 החדשה.