,

לנדיני סדרה 4 בדרך לארץ

לנדיני האיטלקייה חשפה את סדרת הביניים החדשה שלה – סדרה 4 – במהלך תערוכת אגריטכניקה 2013 בסוף השנה שעברה. הסדרה החדשה היא חלק מהרה-ארגון שמבצעת ארגו – החברה האם, גם של מק'קורמיק – בהיצע לנדיני ומק'קורמיק, ש"סבל" עד כה משפע כמעט מבלבל של סדרות ודגמים; סדרה 4 החדשה אמורה להחליף הן את סדרה אלפיין והן את סדרה טכנופארם הקומפקטית יותר והיא ממוקמת מתחת לסדרה 5H החדשה אף היא, הגדולה וכבדה במקצת (עד 113 כ"ס).

לנדיני סדרה 4 לנדיני סדרה 4

הסדרה החדשה היא גם נדבך נוסף ברענון כל ההיצע של היצרניות העובר בעת האחרונה תכנון מחדש, איחוד סדרות ודגמים ומעבר למנועים מתקדמים העומדים בתקני Tier 4. בלנדיני מייעדים סדרה זו לשימוש במשקי בעלי חיים, חוות, רפתות ולכל שימוש בו נדרש טרקטור קומפקטי יחסית אך בעל יכולת תמרון גבוהה והמציע איכות חיים גבוהה למפעיל.
לנדיני סדרה 4 החדשה כוללת 6 גרסאות בטווחי הספק של 61 עד 101 כ"ס, המגיעים ממנוע 2.9 ליטר (61-75 כ"ס) או 3.6 ליטר טורבו-דיזל (85-101 כ"ס). כל המנועים עומדים בתקני Tier 4. הכוח מועבר אל כל הגלגלים באמצעות תיבת 12×12 ו-synchro shuttle כסטנדרט וכאופציה עם תיבת power shuttle הכוללת הילוכי זחילה ו-powershift עם שתי מהירויות. בלנדיני מדגישים את תא המפעיל החדש, שלטענת היצרנית פותח במיוחד עבור סדרה זו ומתיימר להיות "אחד הנוחים והמרווחים בסגמנט". הזרועות האחוריות והקדמיות מסוגלות להרים עד 3,600 ו-1,750 ק"ג בהתאמה.

לנדיני סדרה 4 לנדיני סדרה 4

שיווק סדרה 4 החדשה יחל במהלך החודשים הקרובים, כאשר לארץ היא צפויה להגיע, כאמור, במאי הקרוב. היבואנית לארץ – חברת דוד צ'פניק ובנו – מתעתדת להביא רק את הגרסאות החזקות יותר, עם מנוע ה-3.6 ליטר ובטווחי ההספק שבין 85 ל-101 כ"ס.