פורד משיקה את ה-F150 החדש

פורד F150 2015

אחד הסודות השמורים והמדוברים ביותר בארה"ב בחודשים האחרונים נחשף היום, מעורר עניין עצום בראש ובראשונה בארה"ב, אך לא רק. פורד מציגים את הטנדר המגודל שלהם – F150 – במהדורה כל-חדשה, כדגם 2015, למרות שמכירתו תחל בעוד כמה חודשים. מדובר ככל הנראה בדגם הרכב הספציפי החשוב ביותר השנה בארה"ב, מהסיבה הפשוטה שטנדרים גדולים הם סוג הרכב הנמכר ביותר בארה"ב – מזה עידנים – והפורד F150 הוא הטנדר הנמכר ביותר, מזה עידנים.

ההשקעה האסטרונומית בפיתוח ה-F150 החדש מובנת; מדובר בטנדר הנמכר בעולם, הנמכר ביותר בארה"ב ברציפות במשך 32 שנה והרווחי ביותר מבין כל הדגמים עבור פורד

פרטים ראשונים אודות הדור הבא של הפורד F150 כבר חשפנו בתחילת 2013. היה זה רכב התצוגה פורד אטלס שיותר מרמז על הצפוי. ואכן, "ה-F150 החזק, הקשוח והמתוחכם ביותר עד כה", כפי שמגדירים את היצירה החדשה בפורד, טומן בחובו אי-אלו מהפכים וחידושים רדיקאליים במונחי "רכב חוואים" שמרני ועתיר מסורת. קודם כל, והמזעזע מכל, הוא היצע המנועים שחובבי הקדמה והחיסכון לבטח יתלהב ממנו, אך לבוקרים ואדומי הצוואר הממוצעים בארה"ב תידרש מן הסתם תקופת הסתגלות לעיכול הבשורות, רצוי בחברת בקבוק 'מונשיין' חזק. אז כן, יש כמובן V8 קלאסי-מתחייב-צפוי בהיצע, בנפח 5.0 ליטר והרבה מומנט והספק; בפורד טרם פרסמו נתונים מפורטים. בנוסף מוצע V6 בנפח 3.5 ליטר מוכר וותיק, שגם אם הוא לא עם כמות הבוכנות הנכון – לא צפוי כאן מחסור בכוחונוס. לפאדיחה קוראים EcoBoost 2.7 V6 וכשמו כן הוא: נפחו 2.7 ליטר בלבד. מעולם לא הוצע בארה"ב טנדר 'פול סייז' עם מנוע כה קטן, וסביר להניח שאם לא היתה הסכמה גורפת שחיסכון הוא צו השעה – זה גם לא היה קורה כבדיחה.

ה-Red Necks יצטרכו ללמוד לחיות עם זה, או פשוט להתעלם מקיומו; מנוע ה-V6 בנפח 2.7 ליטר בלבד הוא אמנם הקטן ביותר לשכון בחזית טנדר 'פול סייז' אמריקאי, אך ככל הנראה המתקדם והחסכוני אי פעם

על כל פנים, ככל הנראה מדובר במנוע מהפכני לא רק בשל נפחו הזעום, אלא בעיקר הודות לטכנולוגיה ולמינימום פליטת המזהמים וצריכת הדלק שיציע. בין השאר משודכת למנוע זה טכנולוגיית 'עצור וסע' שתתרום את חלקה בנושא צריכת הדלק והבטחה בסגנון "למנוע החדש אותו ההספק כמו למנוע V8 מקובל בתחום". זה כבר מסקרן.

בגרסאות עם מנועי ה-V6 EcoBoost מוצעת "סבכה קדמית אקטיבית" הנפתחת ונסגרת אוטומטית בהתאם לתנאי הטמפרטורה ומהירות הנסיעה, לייעול פעולת המנוע והיכולת האווירודינאמית פורד F150 2015

מעבר לענייני המנוע מדובר כאמור ברכב חדש לגמרי, ששימוש נרחב בחומרים קלי משקל, בראשם אלומיניום, מוריד את המשקל העצמי ביחס לדגמים מקבילים קודמים בכ-320 ק"ג טבין ותקילין. מרכב אלומיניום קל, מתקדם (ויקר…) יושב כאן על שלדת קורות קלאסית מפלדה – אך קלה, קשיחה וחזקה מבעבר. החיסכון במשקל יחד עם המרכב והשלדה הקשיחים מאפשרים שיפור בהתנהגות הכביש ועלייה בכושר ההטענה – פרמטר חשוב ביותר בארה"ב.

בגרסאות המאובזרות יותר תוצענה 'שפאלות' העמסה וחילוץ מובנות בתא המטען, להורדה או העלאת טרקטורון או אופנוע, ולעזרה בחילוץ עצמי. רוב רוכשי הטנדר, אם זה לא ברור, דווקא אינם חוואים או בוקרים, אלא יותר חובבי תדמית ופנאי בגרסאות ה'קבינה וחצי' הדלתות האחוריות נפתחות ונסגרות חשמלית בלחיצת כפתור

הטנדר החדש יציע רמת אבזור ומערכות עזר בהיקף לא מוכר עד כה בסגמנט, שתכלול בין השאר מערכת מצלמות היקפיות לעזרה בחנייה, בנסיעה לאחור, לחיבור נגרר או לכל תמרון רגיש, שקעי 110 וולט, פתיחת דלת אחורי (בגרסאות ה'קבינה וחצי') באופן חשמלי ובשלט רחוק, בקרת שיוט אקטיבית המגיעה עד כדי בלימה באופן עצמאי אם הנהג אינו עושה זאת בזמן, חגורות בטיחות עם כריות אוויר מובנות בתוכן, תאורת LED בארגז ועוד. עיצוב הפנים אף הוא חדש לגמרי ומעבר למרווח נדיב ביותר כמקובל, לא מבייש עיצוב סאלון מאובזרת ומתקדמת.
טנדר ה-F150 של פורד אינו מיובא לארץ, מאחר ואינו זוכה לכל הטבת מס שהיא.