,

לנדיני ומק'קורמיק עם גיר רציף

לנדיני מסדרה 7 עם גיר רציף (CVT)

לאחר שבסוף 2012 הושקה סדרה 7 החדשה של לנדיני ובתחילת 2013 הושקה הסדרה האחות X7 החדשה של מק'קורמיק, מתחיל עתה ייצור הגרסאות המעודכנות ביותר בהיצע – אלו עם האופציה לקבל גיר רציף (CVT). הוספת האופציה של הגיר הרציף בסדרות X7/7 החדשות, שהחליפו את הסדרות X70 וסדרה 7 היוצאת, בהתאמה, נכללת ב"השקעה רחבת היקף אותה ביצענו בסדרות החדשות, על מנת להתאימה לדרישות הגוברות של חקלאי אירופה" מסבירים בארגו האיטלקייה, החברה-האם של מק'קורמיק ולנדיני.

לנדיני סדרה 7 החדשה היא למעשה זהה בכל – למעט קוסמטיקה – לסדרה X7 של מק'קורמיק. הבחירה היא בעצם בין אדום לכחול...

לנדיני סדרה 7 החדשה היא למעשה זהה בכל – למעט קוסמטיקה – לסדרה X7 של מק'קורמיק. הבחירה היא בעצם בין אדום לכחול…

בארגו מדגישים גם את ההשקעה בפיתוח הגיר הרציף והתאמתו למשימות עבורם מיועדות סדרות X7/7, יחד עם השקעה לא מבוטלת בעיצוב ובארגונומיה, נושאים המקבלים יותר ויותר תשומת לב מצד היצרניות. הסדרות החדשות מוגדרות כסדרות כלים רב תכליתיים, פשוטים וקלים לתפעול ולתחזוקה ומסוגלים לבצע מגוון משימות במשק – החל בעיבודי קרקע ועד לעבודה עם כף קדמית. הגרי הרציף פותח במיוחד עבור סדרות חדשות אלו על ידי ZF, שגם מייצרת אותם.

מק'קורמיק X7.460 VT Drive יהיה הדגם הראשון מבית ארגו שיוצע עם גיר רציף. בנוסף, מדובר בטרקטור החזק בייצור לו מנוע 4 צילינדרי; מנוע ה-FPT בנפח 4.5 הליטרים שבו מייצר 175 כ"ס מרביים

הסדרות החדשות כוללות בנוסף לגיר הרציף החדש גם תאי מפעיל חדשים – מרווחים ונוחים יותר לשהייה מעד כה, מבטיחים האיטלקיים. בסדרות החדשות מתווספים לא פחות מ-18 ס"מ לנתון הרוחב הפנימי בתא המפעיל וכאופציה מוצעת מערכת בולמי זעזועים הידראוליים.

לנדיני מסדרה 7 - תא המפעיל החדש

לצד גרסאות הגיר הרציף – VT – תוצענה גם גרסאות עם תיבות פאוורשיפט (המכונות ProDrive) עם 24×24 או 40×40 הילוכים, כולל הילוכי זחילה. נקודה נוספת הראויה לציון בשתי הסדרות החדשות הוא המתלה הקדמי הנפרד, המתיימר להציע נוחות נסיעה גבוהה בכל תנאי עבודה. מספרים מעניינים נוספים מתייחסים לכושר ההרמה המרשים בזרועות – 9.3 טון מאחור ו-3.5 טון מלפנים, ולתפוקת המשאבה ההידראולית הגבוהה, העומדת על 204 ליטר לדקה. בהיצע 4 מהירויות PTO ואופציה למהירות מרבית של עד 60 קמ"ש.

לנדיני 7.215 החדש

הדגם הראשון מבית ארגו שיוצע עם גיר רציף יהיה המק'קורמיק X7.460 VT Drive כאשר במהלך 2014 יוחל בייצור כל גרסאות הסדרה X7 וסדרה 7 של מק'קורמיק ולנדיני בהתאמה עם גיר רציף. את שתי הסדרות ישרתו שני מנועים מבית FPT – ארבע-צילינדרי בנפח 4.5 ליטר או שישה-צילינדרי בנפח 6.7 ליטר. טווחי ההספק נעים מ-143 עד 188 כ"ס.
הגיר הרציף החדש של ארגו עושה את הופעת הבכורה שלו כאמור בסדרות X7 ו-7, אך לא ייעצר שם. אנשי ארגו ו-ZF עמלים על ואריאציות נוספות של התיבה הרציפה, קטנות ואף גדולות יותר. הסדרה הבאה בה תוצג אופציה של תיבה רציפה תהיה סדרה X8 ו-8 החדשה של מק'קורמיק ולנדיני בהתאמה, שתתמקם בראש ההיצע עם כלים בעלי הספק של עד 300 כ"ס. הצפי להשקת סדרות אלו הוא במהלך הרבעון האחרון של 2014.