זה ממש נוסע! 20 קמ"ש ומייל אחד הם התחלה לא רעה לא מזמן סיפרנו לכם כאן על החיים הקשים של המלגזות המיועדות לעבוד בחדרי קירור, בטמפרטורות שהן עמוק מתחת ל-0. עבורנו כאן במזרח התיכון מדובר אכן בתנאים לא פשוטים, אך כידוע לכולנו ישנם מקומות על כדור הארץ שחדרי הקירור הממוצעים מהווים כמעט תנאי אביב ביחס אליהם. בקנדה למשל. מדינת הענק בצפון אמריקה מכירה היטב 30, 40 ויותר מעלות מתחת ל-0 כדבר שבשגרה בלא מעט אזורים בחורף. מסתבר שהכל עניין של פרופורציות…
לפתיחת החלונות כאן לא מספיק מנגנון חשמלי. מסור פותח את הפתח בכדי לראות משהו לצדדים קונצרן קנדי ענק – Canadian Tire Corporation, Ltd – העוסק כמעט בהכל (למרות שמו הנקשר לצמיגים) כולל גם לא מעט תוספות ואביזרים לעולם הרכב. בין השאר מייצרים שם מצברים המתיימרים לדעת לפעול גם בטמפרטורות קיצוניות מהצד התחתון של ה-0.
בחברה חשבו על גימיק מושך וייחודי להוכיח את עמידות המצברים שלהם בקור והחליטו ליצור – פשוטו כמשמעו – טנדר בגודל מלא העשוי קרח. זו כמובן לא הפעם הראשונה שרכב מפוסל מקרח בגודל מלא, אך ככל הידוע זו הפעם הראשונה שאותו הרכב ממש נוסע! כמובן, יש מקום מיוחד למצבר. בשבילו הרי כל הבלאגאן... הגימור הסופי המבריק נעשה באמצעות מבער
כמובן שלא נשכחו המראה הפנימית ו"עץ הריח"... על בסיס שלדת טנדר שברולט סילבראדו בנו אנשי הפרויקט מכ-5 טון קרח את היצירה הכחלחלה-שקופה-קפואה הזו, לא שוכחים את המנוע (האמיתי…) בחזית, וכמובן – תא מיוחד להכיל את המצבר המדובר, הזרז לכל היצירה. כל מערכות ההינע המקוריות עובדות מן הסתם, ובנוסף – בכדי שניתן יהיה לנוע כחוק על כביש ציבורי – הותקנה תאורה קדמית ואחורית. עם נסיעה לאורך מייל אחד (כ-1.6 ק"מ) במהירות ממוצעת של 20 קמ"ש, מדובר ככל הנראה בשיא עולמי…
הנה 3 סרטונים המתארים את הבנייה והנסיעה של טנדר הקרח הראשון בהיסטוריה…