,

פרטים ראשונים: גולדוני Transcar חדש

גולדוני Transcar

בישראל, מסיבות שונות – חלקן נשענות על דעות קדומות – השעטנז של רכבי העבודה בסגנון הגולדוני טראנסקאר (Transcar) הנו מחזה נדיר; באירופה מדובר בתצורת כלי עבודה נפוצה ומצליחה שעשרות יצרניות, רובן קטנות ומקומיות, מתפרנסות ממנו בכבוד. מה שהחל כחיבור עגלה מאולתרת לטרקטור חד-סרני (מהסוג עם המתחחת מאחור) שבוצע על ידי חקלאי אירופה במטרה לאפשר ניידות נוחה והובלת מטען כניצול נוסף של כלי העבודה הקטן, הפך לקונספט לגיטימי המתוכנן כיום מן המסד במטרה להעניק לחקלאי מעין טרקטור רב תכליתי, המשמש גם לגרירת או ריתום כלים כבטרקטור קונבנציונאלי (לרוב יש לפחות PTO אחד), גם להובלת מטען – ולא מעט, ביחס לגודל הכלי – וגם כחלופה קומפקטית וזולה (אם כי קצת איטית) לטנדר גדול או למשאית קלה. המבנה הבסיסי – לרוב היגוי פריק, צמיגי טרקטור, שפע הילוכים ונעילות דיפרנציאל – הפכו סוג כלים כאלו לבעלי יכולות מרשימות ביותר בהובלת מטען כבד בשטח קשה לעבירות – לא פחות אם לא יותר מטרקטור מקביל בהספקו.

גולדוני Transcar

גולדוני האיטלקייה חושפת פרטים ראשונים של ליין דגמי סדרת ה-Transcar החדשים לשנת 2014, ליין הכולל בשלב זה את 3 הכלים החזקים בהיצע – 40, 60 ו-70 – לאחר מתיחת פנים, שדרוג וטיפול מקיף בעיצוב ובגימור. לאחר "מהפיכת העיצוב" בה החלו אצל גולדוני בתחילת השנה, באגף הטרקטורים, ממשיכים שם עתה עם השלמת "יישור הקו" העיצובי גם עם סדרת ה-Transcar. כמעט כל משטח פח חשוף טופל, בעיקר בחזית וסביב הפנסים, אך גם בעמדת המפעיל, מוטות וידיות התפעול, החלק האחורי ועוד. בגולדוני מדגישים כמה חיזוקים ושיפורים מבניים ומכאניים שבוצעו בדגמים החדשים ל-2014, ובהם החלפת הדיפרנציאליים בעמידים ומאסיביים יותר, אותו הדין לגבי גלי ההינע. כל מערכת החשמל הוחלפה במתקדמת, אטומה ורגישה פחות לתקלות וכך גם המצנן – שכאן הנו גדול ויעיל יותר, ובמקביל מובטח שקל יותר לנקותו.

גולדוני Transcar

ההיצע כולל כאמור 3 דגמים, כאשר המשותף לכולם הם הממדים – בין 449 ל-490 ס"מ האורך, תלוי בגרסה (יש 2 אורכי בסיס גלגלים לבחירה), הרוחב נע מ-144 עד 156 ס"מ וגובה קשת ההתהפכות קבוע בכל הדגמים ועומד על 216 ס"מ. מרווח הגחון המינימאלי הוא 26 ס"מ. המשקל העצמי נע בין 1,670 ל-1,940 ק"ג, תלוי בדגם ובגרסה ועם משקל כולל מותר מרבי של 4,500 ק"ג ניתן להעמיס על דגמי ה- Transcar החדשים בין 2,560 ל-2,830 ק"ג ולגרור 4,800 (ב-40) או 5,010 ק"ג (ב-60 וב-70) מכובדים ביותר. בהיצע 3 גדלי ארגזים: 270x150x40 ס"מ (עומק, רוחב, אורך), 240x130x40 ס"מ ו-240x150x40 ס"מ.

גולדוני Transcar

מנועי הכלים נותרו דומים כשהיו, קרי דיזלים תלת-בוכנתיים מקוררי מים מתוצרת לומברדיני כאשר ב-Transcar 40 הנפח הוא 1,649 סמ"ק עם 37 כ"ס ב-2,800 סל"ד בעוד שבדגמי ה-Transcar 60 ו- Transcar 70 מדובר על נפח של 2,082 סמ"ק עם 48 ו-66 כ"ס בהתאמה (המושגים בשניהם ב-2,600 סל"ד), כאשר בזה האחרון תורמים מגדש טורבו ומצנן ביניים את תרומתם לחגיגה. לכל הכלים מוצע כסטנדרט PTO אחורי (540 סל"ד), תיבת הילוכים סינכרוניים 8×8, נעילות דיפרנציאל רוחביות מלאות (הידראוליות), הנעה כפולה – עם אפשרות לנתק את הגלגלים האחוריים והעברה מהירה לנסיעה לאחור. נפח מיכל הדלק הוא 38 ליטרים בכל הדגמים והמהירות המרבית מוגבלת ל-40 קמ"ש.

גולדוני Transcar

עם העלאת המיסים הרדיקלית שתוחל בקרוב על רכבי ה-Side by Side ו-UTV שתקפיץ מן הסתם את מחירם מעלה (מ-33% ל-80%!), עוד מעבר למחיריהם כיום, הופכת רכישת רכב עבודה דוגמת הטראנסקאר של גולדוני לאלטרנטיבה אטרקטיבית יותר מעד כה, או לפחות לשוות-בדיקה. לקבלת פרטים מיבואן גולדוני לארץ, ניתן ללחוץ כאן