,

ואלטרה מרחיבה את סדרה N

ואלטרה סדרה N החדשהואלטרה הפינית (בבעלות AGCO האמריקאית) מרחיבה את סדרה N שלה בדגם נוסף – N103.4, ובמקביל מרעננת ומשפרת את יתר דגמי הסדרה. מדובר בגרסה מתקדמת – וחסכונית יותר – של ה-N103 הוותיק יותר, המצוידת כמוהו במנוע AGCO Sisu-Power, אך 4-צילינדרי בנפח 4.4 ליטר במקום 3-צילינדרי בנפח 3.3 ליטר. בואלטרה כיילו את שני המנועים להספק של 111 כ"ס, אך בגרסת ה-N103.4 החדשה מוצעת מערכת "Boost" המאפשרת "הקפצת" הספק המנוע לכדי 121 כ"ס לפרקי זמן קצרים. באופן תמוה משהו מציע המנוע הגדול יותר ב-N103.4 מומנט מרבי נמוך במקצת ביחס ל-N103 משולש הבוכנות, 46.9 לעומת 47.4 קג"מ ב-1,500 סל"ד, אך במצב Boost קופץ המומנט המרבי ב-N103.4 לכדי קרוב ל-50.0 קג"מ.
טרקטור ה-N103.4 החדש מצויד בתיבת ההעברה משולשת-השלבים HiTech של ואלטרה וכמו אצל "אחיו" החזקים יותר לסדרה, דגמי ה-N113, ה-N123 וצפונה, מצויד גם ה-N103.4 במערכת מצמד "חכם" המכונה HiTrol המשכך את הזינוק או תחילת הנסיעה, גם תחת עומס, ומציע תחילת נסיעה חלקה ורכה – לנוחות בעבודה אך בעיקר להגנה על מכלולי ההינע ותיבת ההילוכים. מערכת זו מוצעת מעתה גם בדגמים החלשים יותר בסדרה N – ב-N93 וב-N103. ואלטרה סדרה N החדשה
סדרה N של ואלטרה היא השנייה בהיררכיה ובגודלה אצל היצרנית הפינית – מעל לסדרה A הקומפקטית (50-101 כ"ס) ומתחת לסדרות T (עם 141-215 כ"ס) ו-S (עם 270-370 כ"ס). מדובר על הסדרות ה"אירופאיות", כאשר בואלטרה מציעים סדרות מקבילות – אך שונות מכאנית ובמפרטיהן – המיוצרות בברזיל. למעשה מהווה סדרה N – טרקטורים בינוניים בגודלם ורב-משימתיים – את הסדרה הרחבה והגדולה ביותר בואלטרה, עם לא פחות מ-7 דגמים בסיסיים ואי-אלו גרסאות שלהם. סדרה N מוצעת בטווחי הספק הנעים מ-69 ועד 163 כ"ס. ואלטרה סדרה N החדשה
בנוסף להוספת גרסת ה-N103.4 החדשה להיצע מעבירים בואלטרה גם את יתר דגמי הסדרה רענון, הכולל בין היתר "יישור קו" בכל הקשור לרמת האבזור בתאי המפעיל, כך שגם הגרסאות החלשות יותר מוצעות עתה עם תא מפעיל מאובזר בדומה לדגמים החזקים והיקרים יותר בהיצע. מעתה נתן גם לקבל בכל הדגמים מה-N123 ומעלה תיבת CVT – גיר רציף, על פי דרישה. כל דגמי הסדרה מוצעים מעתה גם עם מערכת Load-Sensing המיועדת לכלים העובדים עם כף קדמית, המוצעת בספיקה של 115 או 160 ליטר/ד' (המערכת היא אופציה בתשלום). בטרקטורים המוזמנים עם מערכת זו ניתן מעתה לקבל הכנה "מהמפעל" למעמיס קדמי או מעמיס המותקן כבר, עם כל ההתאמות והחיזוקים הנדרשים. עוד מוסרים בואלטרה על "ערכת יערנות" שאינה ממש רלוונטית עבורנו, הכוללת מגונים וצמיגים מיוחדים, ומעבר למיכלי דלק העשויים פלדה במקום פלסטיק.
לקבלת פרטים נוספים על דגם ה-N103.4 החדש, או יתר דגמי ואלטרה, ניתן לפנות לחברת אגרו תמיר מכפר תבור. (לחברה אין אתר לטרקטורים המיובאים על ידם; הטל' הוא 04-8718010).