, ,

'פרס המים' הבי"ל לנטפים

חברת נטפים, יצרנית מובילה בעולם בתחום טכנולוגיות ההשקיה בטפטוף והחברה הגדולה בעולם בתחום, קיבלה בטקס חגיגי ערב החג את 'פרס המים הבינלאומי של שטוקהולם' לשנת 2013. הפרס הוענק לחברה בטקס שייערך במסגרת אירועי שבוע המים העולמי בשטוקהולם, בירת שבדיה, ובכך היא מצטרפת לרשימת חברות מכובדות שזכו בפרס בעבר, בהן פפסיקו, נסטלה, פרוקטור אנד גמבל ועוד.
הפרס נוסד על ידי המכון הבינלאומי של שטוקהולם בשנת 2000 והוא ניתן "כאות כבוד לתרומתו של המגזר העסקי לניהול משק מים בר קיימא". יחד עם שותפים להענקתו המועצה העולמית לפיתוח בר קיימא והאקדמיה המלכותית השבדית למדעי ההנדסה.
הפרס מכיר בתרומתה של נטפים לביצועים משופרים בתהליכי גידול וייצור של לקוחותיה, בהשקת מוצרים חדשים ובניהול גישות חדשניות בטכנולוגיות מי שפכים, אשר יחד כולם מסייעים לשיפור מצב משק המים בעולם. הזכייה מהווה עדות להישגי החברה בתחום ניהול מים בר קיימא ובסיוע להפחתת בעיית הרעב בעולם.
מנימוקי ועדת הפרס: "ברמה הגלובלית, 70% מהמים המתוקים של העולם משמשים להשקיה וכאשר אנו עדים לגידול המהיר של הביקושים למים מתוקים אשר כמותם מוגבלת, מתקיים צורך דחוף לשיפור בשימוש במים על ידי חקלאים. הישגיה של נטפים בתחום הסיוע לחקלאים ברחבי העולם לגידול יותר מזון באמצעות פחות משאבים מתכלים תורמים באופן ישיר לתפוקות מזון גבוהות יותר אשר יבטיחו את רווחת העולם".פטר פורסמן – יו"ר מכון המים הבינלאומי של שטוקהולם (מימין) ויגאל אייזנברג, מנכ"ל נטפים (צילום: ססיליה אוסטרברג)
נטפים החלה את דרכה בישראל בקיבוץ חצרים ב-1965 על רקע בעיית המחסור במים בכלל ובנגב בפרט. כיום, שיטת השקיה זו מונחלת לחקלאים ברחבי העולם ויותר מעשרה מיליון דונם של אדמות חקלאיות מושקים בטפטוף. שיטת השקיה זו מסייעת לחקלאים ברחבי העולם להגדיל את יבוליהם תוך ניצול מינימאלי של משאבי כדור הארץ: מים, אנרגיה וקרקע ברת עיבוד. נטפים היא כיום החברה הגדולה בעולם בתחום עם פעילות בלמעלה מ-110 מדינות, באמצעות 27 חברות בנות, 16 מפעלי ייצור ולמעלה מ-3,000 עובדים ברחבי העולם.
יגאל אייזנברג, מנכ"ל ונשיא נטפים אמר היום: "אנו גאים מאד לקבל את פרס המים הבינלאומי של שטוקהולם לשנת 2013. כשמחסור במים ובקרקעות ברות עיבוד נמצאים בראש רשימת האתגרים הגלובליים הגדולים של ימינו, חברת נטפים ממנפת את המומחיות והניסיון שלה בתחום טכנולוגיות הטפטוף כדי לעזור לעולם להיאבק באינפלציה של מחירי המזון ולתרום לביטחון באספקת מזון ולקיימות בתחומי המים. פרס יוקרתי זה מהווה עדות למאמצינו ומעודד אותנו להמשיך ולפעול באותו כיוון".