,

פרטים ראשונים: מסיי פרגוסון 8700 – עד 400 כ"ס!

מסי פרגוסון MF 8600 - הסדרה המיוצרת מאז 2009 תוחלף על ידי סדרה MF 8700 שתושק באופן רשמי בנובמבר

מסי פרגוסון MF 8700זו אמורה היתה להיות אחת מההפתעות הגדולות – תרתי משמע – שתקדם את פני מבקרי תערוכת 'אגריטכניקה' בנובמבר בגרמניה, אך פרטים ראשונים שדלפו מעמעמים במקצת את אפקט ההפתעה, למרות שממה שליקטנו יש בהחלט למה לצפות. מסי פרגוסון עומדת להשיק ספינת דגל כל-חדשה שתחליף את סדרה MF 8600 (הושקה ב-2009) שתיקרא סדרה MF 8700. אם סדרה MF 8600 כללה טרקטורים בטווחי הספק של 270-370 כ"ס, הרי שעם עד 400 כ"ס מתחת לחופת המנוע תהפוך הסדרה החדשה לטרקטורים החזקים אי פעם שהוצעו על ידי מסי פרגוסון. המידע שדלף מגיע מתוך מסיי פרגוסון וכמובן חסר עדיין, אך שתי תמונות, מזוויות שונות של חלקה הקדמי של החופה ומספר פרטים טכניים מתפרסמים מאתמול בלילה באתרים שונים באירופה.
לסדרה החדשה יש נעליים גדולות להיכנס אליהן, לאחר שסדרה MF 8600 יוצאת לפנסיה עטורת פרסים ותארים אותם ליקטה במהלך הקריירה, בהם העובדה שהיתה זו סדרת הטרקטורים הראשונה להציע מערכת הפחתה קטליטית סלקטיבית (SCR). בסדרה MF 8700 יהיו 5 דגמים שיצוידו במנוע חדש לגמרי מתוצרת AGCO Power – חטיבת המנועים של קונצרן האם AGCO. כל המנועים – 8.4 ליטר, כמו בסדרה MF 8600, 6 צילינדרים ועם מצנן ביניים – יעמדו בתקני 3B ו-Tier4 ויכללו מן הסתם גם הם SCR. בין יתר השיפורים והשינויים במנועים החדשים ידוע כבר על החלפת מערכת ההזרקה בלחץ גבוה בחדשה (מסילה משותפת) והחלפת מגדש הטורבו בחדש – דו-שלבי. במקביל ישודרגו ויעודכנו תיבות ההילוכים ומערכות האלקטרוניקה והמחשוב על מנת לאפשר ניצול מרבי של יכולות המנועים החדשים, דהיינו: הטרקטורים החדשים יציעו יותר כוח בפחות דלק. בין השאר ידוע כבר על החלפת מחשב ניהול המנוע בחדש. מערכת הקירור חדשה אף היא בסדרה MF 8700 ומתיימרת להציע יכולת צינון טובה יותר, תוך תפיסת פחות נפח מתחת לחופת המנוע.

מסי פרגוסון MF 8700מסי פרגוסון MF 8600 – הסדרה המיוצרת מאז 2009 תוחלף על ידי סדרה MF 8700 שתושק באופן רשמי בנובמבר תא המפעיל עודכן ושופר אף הוא, ולמרות ביקורות טובות מאוד לגבי שדה הראיה המשובח שהוצע בסדרה MF 8600 טוענים המקורות במסי פרגוסון שתכונות אלה עוד ישתפרו בסדרה החדשה ולמעשה יוצע בה תא המפעיל המתקדם והנוח בקטגוריה, עם שדה ראיה חסר תחרות. מן הסתם ניתן יהיה להיווכח האם זה אכן כך בקרוב. קונסולת ההפעלה בתוך תא המפעיל תכלול בסדרה MF 8700 החדשה מתגים ומנופים חדשים, ובין השאר תוצענה למפעיל מערכות היגוי אוטומטית (Auto-Guide 3000), תיבת הילוכים מעודכנת ומערכת טלמטריה AGCOMMAND. לוח המחוונים חדש אף הוא ויכלול בין השאר מסך צבעוני חדש מתיימר להיות גדול ב-50% ממה שהוצע בסדרה MF 8600.
כאמור, שתי התמונות היחידות שדלפו, בשלב זה, הן של חלקו הקדמי של חופת המנוע, כאשר ניכרת השמירה על קו העיצוב המאפיין את המותג בשנים האחרונות. קווי העיצוב הכלליים יישמרו על מנת לוודא זיהוי קל וחד משמעי של הדגם והיצרן, גם במבט ראשון – פרמטר עליו מושם יותר ויותר דגש מצד היצרניות השונות בשנים האחרונות. מן הסתם יפורסמו פרטים נוספים – בכלל זה תמונות – עוד לפני פתיחת התערוכה בנובמבר, שם תיערך ההשקה הרשמית. אנו נמשיך לעקוב אחר ספינת הדגל החדשה של מסי פרגוסון ולדווח.

,