טרקטור שטאייר 'פרופי' CVTשטאייר הנה הזרוע האוסטרית של קונצרן קייס-ניו-הולנד (CNH) אשר בבעלות פיאט. החברה הוותיקה (נוסדה ב-1864) נרכשה ב-1996 על ידי קייס, כחלק מנסיונות הפלישה של האמריקאים לאירופה ובשל רמתה הטכנולוגית הגבוהה, מידע שרצו למנף בקייס עד תום.
סדרת הטרקטורים Profi CVT של שטאייר מתאפיינת בגיר רציף ללא הילוכים ומקבלת עתה 3 דגמים חדשים, עם מנוע 4 צילינדרים חדש מתוצרת פיאט אינדסטריאל בנפח 4.5 ליטר עם הזרקת מסילה משותפת בטווחי הספק הנעים מ-110 עד 163 כ"ס. עד כה הוצעו מנועים אלו בסדרת ה'פרופי' ללא גיר רציף, והדגמים בעלי הגיר הרציף צוידו במנועי 6 צילינדרים גדולים וחזקים יותר.טרקטור שטאייר 'פרופי' CVT
בשטאייר מדווחים כי ההצלחה והניסיון המצטבר שלהם עם הגיר הרציף בדגמים הגדולים יותר, יחד עם דרישה גוברת בשוק במרכז אירופה לתצורת העברת כוח זו הובילה להרחבת ההיצע של הסדרה כלפי מטה, עם דגמים חלשים וחסכוניים יותר. שידוך הגיר הרציף למנוע הוסיף לדגמים הרלוונטיים כ-15 מ"מ לאורך של בסיס הגלגלים, הגביה את הכלי בכ-30 מ"מ והוסיף כ-100 ק"ג למשקל. עיצובית כמעט ואין שינויים ביחס לדגמים עם תיבות ההילוכים הסטנדרטיות אך האוסטרים מדווחים כי בתוך תא המפעיל בוצעו מספר שינויים שעיקרם הוספת נוחות למפעיל ושיפור בארגונומיות.
הגיר הרציף החדש מתבסס על הגיר הרציף המשרת זה מכבר בדגמים הגדולים יותר, והוא עבר התאמות בכדי לתפקד ביעילות עם המנוע החלש יותר. הלקוח יכול לבחור בין שתי גרסאות, הנבדלות זו מזו במהירות המרבית: 40 קמ"ש ב-1,600 סל"ד מרביים או עד 50 קמ"ש ב-1,750 סל"ד מרביים. יחד עם הגיר הרציף החדש מקבלות גרסאות ה-4-צילינדרים של הסדרה גם בלם חניה אלקטרוני המופעלת באמצעות בורר ההילוכים והנכנסת לפעולה באופן אוטומטי כאשר המנוע כבה. בחיבור לנגרר עם מערכת בלמים פועל בלם החניה אוטומטית גם על הנגרר.טרקטור שטאייר 'פרופי' CVT
רמת האבזור, כיאה ל'טרקטור פרימיום' אירופאי ארוכה ועשירה, וכוללת בין השאר חימום לשמשות, לתפקוד יעיל בתנאי קור קיצוניים. שטאייר יחלו בשיווק דגמי ה'פרופי CVT, החדשים בסוף שנה זו. המותג שטאייר אינו מיובא ארצה.

עוד על שטאייר באתר:
שטאייר מולטי עם מנוע 3.4 ליטר ו-99-114 כ"ס
ולגרסה של קייס – ה-U-Pro המבוססת על המולטי