,

ימאהה גריזלי 700 חדש ל-2014

ימאהה גריזלי 700

ימאהה-ארה"ב הודיעה על סדרת שינויים ועדכונים אותם העבירה את ספינת הדגל מבין טרקטורוני העבודה שלה – הימאהה גריזלי 700. למרות הדמיון החזותי לדגם הנוכחי, מדובר ברענון כה מקיף עד שבהחלט ניתן להסכים עם הודעת ימאהה כי מדובר בכלי חדש לגמרי. הגריזלי לשנת הדגם 2014 מתיימר להיות יציב יותר, בעל יכולות עבודה (נשיאה וגרירה) טובות עוד יותר, עביר וחסכוני יותר.

ימאהה גריזלי 700

מנוע ה-686 סמ"ק, חד-צילינדרי מוזרק הדלק טופל בכל היבט, כאשר בין היתר הוא מקבל ראש חדש – ובעקבותיו יחס הדחיסה עולה, ההספק והמומנט גבוהים משמעותית מבדגם היוצא (ימאהה לא פרסמו נתונים) כאשר במקביל צונחת צריכת הדלק – אליבא ד-ימאהה – בלא פחות מ-30% בממוצע. בנוסף הוחלפו גל הארכובה, מערכת הזרקת הדלק ומערכת הפליטה כך שניתן בהחלט להגדיר את המנוע כחדש.
ככלי הפונה לקהל מגוון, בהם ציידים (ולשם כך מוצעת אף גרסה בצבעי הסוואה), טיילים אך גם חקלאים וכל הנדרשים לנוע עם קצת משקל ו/או נגרר בשטח קשה – מבטיחים בימאהה יכולות עבודה מרשימות. הצמיגים חדשים, מתוצרת Maxxis ומוצעים בדגם זה לראשונה. הקדמיים במידה 25×8-12 ואחוריים במידה 25×10-12 והם מבטיחים משקל נמוך מבדגם הנוכחי, שילוב של אחיזה בכל סוג קרקע עם עמידות לאורך זמן. השלדה הורחבה ב-6 ס"מ ביחס לגריזלי 700 הנוכחי והרוחב הכולל עומד כאן על 118 ס"מ, וזאת על מנת לשפר את היציבות בעיקר בשיפועי צד.

ימאהה גריזלי 700

האורך הכולל הוא 206.5 ס"מ, הגובה (כידון) הוא 124 ס"מ וגובה המושב 90.5 ס"מ. המשקל היבש עומד על 272 ק"ג. מרווח הגחון המינימאלי הוא 27.5 ס"מ ויחד עם 4 מתלי עצמות עצה כפולות סביב, עם מהלך של 19.3 ס"מ מלפנים ו-23.2 ס"מ מאחור ומערכת העברת כוח יעילה – לא אמורה להיות בעיה לצלוח גם את תוואי השטח הקשה ביותר. הגיר כולל ואריאטור ומגוון מצבים: חניה, סרק, רוורס, הנעה אחורית בלבד, הנעה כפולה מוגבלת החלקה והנעה כפולה עם דיפרנציאל קדמי נעול. כמו כן ניתן לבחור בין יחס העברה גבוה (High) לנמוך (Low). מערכת הואריאטור כוללת מנגנון השומר את הרצועה במתח מינימאלי תמידי, לטובת נסיעה חלקה, ומערכת לבלימת מנוע תורמת את חלקה להאטת הכלי בעת עזיבת מהמצערת.

ימאהה גריזלי 700

ימאהה גריזלי 700 החדש מציע יכולת גרירה מרשימה בהחלט של כ-600 ק"ג ואפשרות לשאת מטען – בנוסף לרוכב – במשקל 45 ק"ג על המנשא הקדמי ו-85 ק"ג על האחורי.
הגריזלי 700 החדש מיוצר במפעל ימאהה בג'ורג'יה שבארה"ב והשיווק יחל בספטמבר השנה. המחיר בארה"ב יתחיל בכ-8,900$. לקבלת פרטים נוספים מיבואן טרקטורוני ימאהה לארץ, לחצו כאן