,

JCB – דור חדש של מעמיסים

מעמיס אופני 437 JCB מעמיס אופני 437 JCB

JCB משיקה צמד מעמיסים אופניים חדש: 427 ו-437 עם 158 ו-173 כ"ס בהתאמה, המחליפים את דגמי ה-426 ו-436 המוצאים לגמלאות (עם 150 ו-173 כ"ס בהתאמה); המעמיסים החדשים מצוידים במנוע קאמינס חדש בנפח 6.7 ליטר המחליף מנוע מייצור עצמי בנפח 5.9 ליטר בדגמים היוצאים.

מחפשים שופל חדש? לא מחליטים לפני שמשווים! שירות חינם חדש – לחצו על התמונה!

מחפשים שופל חדש? לא מחליטים לפני שמשווים! שירות חינם חדש – לחצו על התמונה!

ב-JCB טוענים כי למרות השמירה על רמת ההספק בדגם ה-437 (ביחס ל-436) ואף גידול בהספק ב-427 (ביחס ל-426) מובטחת ירידה בצריכת הדלק של עד 16%. שיפור דנן בביצועים מתאפשר, כך מוסבר, בין היתר הודות למגדש טורבו חדש בעל גיאומטריה משתנה, הזרקת מסילה משותפת ומזרקי לחץ גבוה. המנוע החדש – בשתי רמות ההספק שלו – מציע את ההספק המרבי כמו גם את סל"ד הסרק נמוך יותר, עם עליה במומנט המרבי. המנועים עומדים בתקני פליטת מזהמים 3B.

מעמיס אופני 427 JCB מעמיס אופני 427 JCB

הכוח מועבר בשני הדגמים אל ארבעת הגלגלים באמצעות תיבה אוטומטית מתוצרת ZF עם 4 הילוכים, כאשר כאופציה מוצעת תיבה דומה אך עם 5 הילוכים. היצרן טוען כי תיבות אלה פותחו על סמך ניסיון שהצטבר בכלים כבדים יותר, עם יחסי העברה קרובים מבעבר כאשר כתוצאה מכך מוצעים ביצועי תאוצה ושינויי כיוון נסיעה מהירים וחלקים יותר מבלי שאמינות התיבה תיפגע. דובר החברה מבטיח כי "הלקוחות בפירוש ירגישו את ההבדל בדגמים החדשים לעומת קודמיהם בעיקר בטיפוס עליות תלולות ובנסיעה עם כף עמוסה". שני הדגמים מצוידים גם במה שהיצרן מכנה "מצמד אינטליגנטי", שמשמעו מצמד בו נקודת החיבור משתנה באופן אוטומטי, ונקבעת בהתאם לעומס (מומנט ולחץ על הבלמים). ב-JCB טוענים כי מערכת זו מאפשרת עבודה נוחה ויעילה הרבה יותר בעת העמסת משאיות, למשל, או בעבודה באזורים צפופים. המצמד דנן מוצע הן בתיבות ה-4 והן ב-5 הילוכים. לטובת יכולת עבודה גבוהה בתנאי מצע קשים – בוץ, חצץ, חול וכיו"ב – מוצעים דיפרנציאלים וצירי הינע חדשים עם נעילות מתוצרת ZF. המפעיל יכול לברור בין 3 מצבים: פתוח לגמרי, מוגבל החלקה (ננעל כשהמערכת מזהה הפרשי סיבוב בין שני הגלגלים) ונעול מכאנית ב-100%. ניתן להכניס את כל מערכת הנעילות למצב 'אוטומטי' ואז היא בוררת בעצמה את מצב הדיפרנציאל – מפתוח ועד לנעול לגמרי, בהתאם לתנאי העבודה. ב-JCB טוענים כי מערכת הנעילות המתקדמת המוצעת ב-427 וב-437 תורמת חלק ניכר מהירידה בצריכת הדלק הודות למזעור סבסוב והחלקת הגלגלים וייעול בהעברת הכוח בכל רגע נתון אל הקרקע. עוד נתון התורם לחיסכון בעלויות הוא מרווח הטיפולים, העומד כאן על 1,500 שע"מ.

מעמיס אופני 427 JCB מעמיס אופני 427 JCB

תא המפעיל טופל ועודכן אף הוא, ביחס למוכר בדגמים 426 ו-436. בין היתר מוצע בדגמים החדשים מסך LCD גדול וחדש באמצעותו מועברת אינפורמציה רבה מול עיני המפעיל, בכלל זה צריכת דלק בזמן אמת וממוצעים של צריכה בהתאם לסוגי תפעול שונים, במטרה לאפשר למפעיל "ללמוד" את הרגלי העבודה שלו בכל מצב ולשפר בהתאם את היעילות – ובכך לתרום עוד לירידה בצריכת הדלק. עוד נציין את ההבטחה של JCB להורדה של רמות הרעש בתוך תא המפעיל, בקרת האקלים – לראשונה בכלים בסדר גודל כזה אצל JCB, האופציה לקבל מושב מתקדם ומתכוונן מכל היבט מסוג Grammer Actimo XXL הכולל חימום, בולמי אוויר ותפעול כל מערכות הכלי באמצעות 'ג'ויסטיק' יחיד.
שני המעמיסים החדשים מוצעים עם שלוש אופציות של זרועות לכפות – HT, ZX, High Lift HT ו- Super High Lift HT (רק ב-437).
אחרון חביב – העיצוב. השינוי הבולט ביותר במראה שני המעמיסים החדשים לעומת קודמיהם הוא בחלק האחורי; יחידת המנוע מודרנית ומעוגלת יותר עם "מראה אגרסיבי יותר" מבעבר, מסבירים ב-JCB. העיצוב החדש כולל גם פתחי אוורור גדולים ויעילים יותר ו"עיגול פינות" לאפשר שדה ראיה משופר במבט לאחור. חיפויי הגלגלים חדשים אף הם ומתיימרים להציע הגנה משופרת בפני לכלוך יחד עם אפשרות להתקין מידות רוחב גלגלים רבות מבעבר. מיכל נוזל הקירור כולל עתה מדיד חיצוני, לחסוך זמן בדיקה לפני העבודה, מערכת ניקוי המצנן שופרה ועודכנה וארגז הכלים הותקן במיקום נוח יותר לגישה.

לידיעה באתר על האח הגדול – הג'י.סי.בי. 457, לחצו כאן