,

מרצדס אטגו – הדור הבא

מרצדס אטגו

לאחר שחרור איור וכמה פרטים טכניים, משיקה מרצדס את האטגו החדשה – משאית החלוקה הקלה-בינונית שלה, המצטרפת לליין המשאיות החדשות והגדולות יותר – אקטרוס, אנטוס וארוקס והמעוצבת באותו קו עיצובי חדש של משאיות המותג. העיצוב השגרתי על פניו של המשאית החדשה מסתיר היטב את הטכנולוגיה המתקדמת מתחת לפח ואת אינספור השעות אותן בילו אבות הטיפוס במנהרת הרוח. מרצדס אטגובמרצדס טוענים כי מדובר במשאית האווירודינמית בקטגוריה ויחד עם יכולות פילוח הרוח הטובות שלה, היא מצוידת במנועים מתקדמים ותיבות הילוכים "חכמות" שכולם יחד מבטיחים להוריד את נתון צריכת הדלק ביחס לדגם היוצא בממוצע בכ-5%. עוד בעניין העלויות: מרווח הטיפולים צמח באטגו החדשה לכדי 120,000 ק"מ – 20% יותר מבאטגו היוצאת, מה שמן הסתם ישפיע גם כן על נושא התחזוקה.

מרצדס אטגו

היצע המנועים כולל את מנועי ה-OM934 (עם 4 צילינדרים) בנפח 5.1 ליטר וה-OM936 (עם 6 צילינדרים) בנפח 7.7 ליטר מוצעים יחד בשבע רמות הספק, הנעות מ-156 ועד 300 כ"ס. המנועים כוללים את הטכנולוגיה העדכנית ביותר בתחום, ובכלל זה מערכות הזרקה בלחץ גבוה, מסילה משותפת ומגדשי טורבו מתקדמים. היצע האטגו החדשה כולל לא פחות מ-15 אורכי בסיס גלגלים שונים – מ-302 ועד 626 ס"מ – להתאמה לכל סוג של מרכב, עפ"י דרישה. היצע הקבינות כולל כבסיס קבינה רגילה וכפולה, עם שישה מושבים, במספר גבהים. רוחב כל הקבינות זהה ועומד על 230 ס"מ. עם ההשקה נחשפה גם גרסת שטח, עם הנעה כפולה קבועה או משתלבת, בהתאם לדרישה. בתכנון, אגב, גם 'סוס' גורר שיושק ככל הנראה מאוחר יותר השנה.

מרצדס אטגו 4x4

תיבות ההילוכים הסטנדרטיות כוללות שתי אופציות: פאוור-שיפט 3 עם שישה הילוכים (למנועים עד 238 כ"ס) או שמונה הילוכים, שתיהן עם ארבע תוכניות עבודה, בהן מצב "חיסכון" בו ההילוכים מועלים מוקדם יותר ומצב ידני. לגרסאות השטח תכנות תיבת הילוכים נוסף, המיועד לנסיעה בשטח קשה לעבירות שעיקרו קיבוע ההילוך הנבחר בעת עומס או טיפוס עליות, למניעת צניחות בסל"ד שיאלצו החלפות הילוכים תכופות – שכפועל יוצא, יעלו את צריכת הדלק. כאופציה, למתעקשים, ניתן להזמין גם תיבות הילוכים ידניות עם שישה או תשעה הילוכים.
לפרטים נוספים מיבואן מרצדס לישראל, לחצו כאן