,

נחשף: ראם פרומאסטר, הדוקאטו האמריקאי

פרד דיאז, נשיא ראם וקרייזלר במקסיקו, חושף את ה'ראם פרומאסטר' החדש בשיקאגובקרייזלר ניצלו את תערוכת הרכב של שיקאגו, הנערכת בימים אלו, על מנת לחשוף את הרכב המסחרי החדש שלהם: ראם פרומאסטר (Ram ProMaster). כבר לפני כמה שבועות דיווחנו לכם על כוונת פיאט – בעלת הבית של קרייזלר, ש'ראם' היא חטיבת המסחריות אצל זו האחרונה – להציע ואריאציה משלה של מסחרית גדולה עבור השוק האמריקאי; כזכור, לקונצרן קרייזלר יש כיום בעיה בעיקר מול דיימלר, שהספרינטר שלהם עושה חיל באמריקה, בין היתר בשל היעדר מתחרים בסגמנט שלו. מבחינת פיאט היה זה אך הגיוני לקחת רכב מצליח – הדוקאטו – ולהסב אותו ל"שימוש אמריקאי", במקום להשקיע הון בפיתוח רכב מן המסד.
ואכן, כפי שניתן לראות בתמונות, אנשי ראם עשו את המינימום הנדרש על מנת להעניק לדוקאטו חזות שונה במעט, באמצעות הוספת פסי רוחב בסבכה הקדמית, סמל שונה ו…זהו, פחות או יותר. קל לזהות את מוצא הפרומאסטר החדש, ולמעט לאחר עיון מעמיק בחזית השונה במקצת, מדובר באח תאום לדוקאטו המוכר.
2014 Ram ProMaster
היצע המנועים שנחשף עם השקת הפרומאסטר כולל שניים: טורבו-דיזל אירופאי, מתוצרת פיאט, בנפח 3.0 ליטרים המציע 174 כ"ס והמוצע כאופציה; השני, הסטנדרטי, הוא בנזין V6 אמריקאי, מתוצרת קרייזלר, המציע 280 כ"ס בריאים. מראם לא נמסרו פרטים אודות תיבות ההילוכים, אך ברור שבהיצע תהיה תיבה אוטומטית; לאמריקאים אין הומור בגזרה הזו…
כמו הדוקאטו כך גם הראם פרומאסטר יוצע באינספור שילובים, אותן ניתן ליצור משני גבהים שונים (גג גבוה או סטנדרטי), שלושה אורכי בסיס גלגלים ומגוון אופציות לסידור פנימי, חלונות צד או בדלתות האחוריות. בין היתר יוצע הפרומאסטר גם בגרסת שלדה חשופה, לאפשר התקנת ארגז או כל התקן אחר מאחור, בהתאם לדרישות וצורכי הלקוח.
2014 Ram ProMaster
הראם פרומאסטר החדש ייוצר במפעל קרייזלר בסאלטילו שבמקסיקו החל מהרבעון השלישי של השנה, כדגם 2014. עוד לא ברור האם ישווק – לפחות בשלב ההתחלתי – גם מחוץ לגבולות אמריקה. לקבלת פרטים נוספים מיבואן ראם לארץ, לחצו כאן

no images were found