,

ג'ון דיר לממהרים

קונצרן ג'ון דיר חשף בארה"ב את הרכש החדש ביותר למשפחת רכבי ה-UTV/SxS – ה-RSX850i הספורטיבי המיועד לא לצורכי עבודה נטו, אלא גם לרכיבת פנאי וספורט. תחום רכבי העבודה הקלים העולה תדיר בפופולאריות שלו, נחלק כיום לשלושה סגמנטים עיקריים: רכבי העבודה הטהורים, המיועדים בעיקר להוביל עד שני נוסעים יחד עם מטען בארגז האחורי – גם בתנאי שטח קשים; רכבי העבודה-פנאי, האמורים לשלב בין עבודה להנאה – אליו משתייך גם הגייטור החדש; ורכבי הספורט של ממש, שם כבר מדובר יותר בבאגים ספורטיביים עתירי יכולות וביצועים, כאשר הארגז מאחור נועד למינימום ציוד – אם בכלל. ג'ון דיר גייטור RSX850i ג'ון דיר גייטור RSX850i משתייך כאמור לקטגוריה המשלבת בין עבודה לפנאי, כאשר למרות ארגז סביר בגודלו מאחור למטען (בנפח 1/4 מ"ק במידות 82x121x30 ס"מ (עומקxרוחבxאורך) לתוכו ניתן להעמיס עד 180 ק"ג) מוצעים צמד מושבים ספורטיביים וסביבת נוסעים קרבית המגובים במתלים ארוכי מהלך, חישוקים ספורטיביים, עיצוב ספורטיבי וכמובן – מכאניקה ראויה; במקרה של הגייטור RSX850i מדובר קודם כל במנוע: V2 ארבע-פעימתי בנפח 839 סמ"ק מקורר מים המייצר 62 כ"ס ו-8.2 קג"מ מכובדים בהחלט, המספיקים – לטענת ג'ון דיר – למהירות מרבית של 85 קמ"ש. היצרן מציין גם שלהאצה מעמידה למהירות של כ-50 קמ"ש תידרשנה 3.0 שניות בלבד. 4 דיסקים הידראוליים דואגים לכושר עצירה ראוי, גם לאורך זמן ותחת עומס. היעדר דיפרנציאל אחורי בשילוב שני יחסי העברה ודיפרנציאל קדמי מוגבל החלקה והניתן לנעילה מלאה – עם הנעה כפולה הניתנת לניתוק – יחד עם מרווח גחון מינימאלי בן 267 מ"מ ומהלך גלגלים בן 230 מ"מ, מבטיחים כושר עבירות מרשים. המתלים הנם עצמות עצה כפולות סביב ועל החישוקים הקלים נעולים צמיגי Maxxis ייחודיים במידה 25×8-12 מלפנים ו-25×10-12 מאחור המיועדים לתפקד במגוון תנאי שטח קיצוניים. הממדים הכוללים אומרים אורך של 292 ס"מ, רוחב 143.5 ס"מ וגובה 187 ס"מ. המשקל העצמי ('רטוב', כולל דלק ונוזלים) הוא כמעט 650 ק"ג, כושר הגרירה המורשה עומד על 544 ק"ג וכושר ההעמסה הכולל (מתוכם עד 180 ק"ג בארגז, כאמור) הוא 363 ק"ג. נפח מיכל הדלק מכובד ביותר ועומד על 34 ליטר. ג'ון דיר גייטור RSX850i ההיצע כולל שלוש גרסאות: ג'ון דיר Base RSX הבסיסי, ג'ון דיר RSX850i Sport וג'ון דיר RSX850i Trail הנבדלות זו מזו בעיקר בקוסמטיקה אך גם בבולמים, מושבים, גלגלים ובפגושים. ה-Base נועד לשמש כגרסת בסיס לשיפורים, תוספות מקוריות מהיצרן להתאמה אישית של הלקוח, בהתאם לאופי השימוש. גרסת ה-Sport כשמה כן היא – נועדה לנסיעה ספורטיבית ומהירה בשבילים משובשים, בשטחים סלעיים ובחול עמוק, ונבדלת מיתר הגרסאות בעיקר בחישוקי אלומיניום, מושבים ספורטיביים, גלגל הגה ספורטיבי ובולמי זעזועים מתוצרת Fox המיועדים לנסיעה מהירה בתנאים קשים. גרסת ה-Trail פותחה עבור ציידים, דייגים ולמטיילים טיולים ארוכים בשטח פראיים ונבדלת מיתר הגרסאות בעיקר במיגון שונה, תוספת ווים ולולאות קשירה ועוד. בסה"כ מציעים ג'ון דיר למעלה מ-70 תוספות ל-RSX850i החדש.