,

דויץ-פאהר מציגה: סדרה 7 TTV חדשה

דויץ-פאהר (Deutz-Fahr), יצרנית הטרקטורים הגרמנייה-במקור הנמצאת כיום בבעלות קונצרן SAME Deutz-Fahr האיטלקי, השיקה סדרה חדשה של טרקטורי עיבודים כבדים המתברגת ממש מתחת לסדרת ה-AGROTRON X הוותיקה (עד 305 כ"ס) תחת השם Series 7 TTV.
ההיצע כולל בשלב זה שלושה דגמים: 7210 עם 224 כ"ס, 7230 עם 245 כ"ס ו-7250 עם 263 כ"ס. אנשי היצרן הגרמני מייעדים סדרה זו לחקלאים גדולים, בעלי שטחים גדולים ולקבלני עיבודים.

יחידת הכוח בסדרה זו מתבססת על מנוע דויץ הנקרא TCD 2015 V06 (6 צילינדרים, 6.1 ליטר) העומד כבר עתה בתקני זיהום האוויר ופליטת המזהמים המחמירים והעדכניים ביותר, הן בארה"ב והן באירופה. בדויץ-פאהר מסבירים זאת בין השאר במערכות הפליטה המתקדמות, בממירים הקטליטיים, במצנן הביניים במגדש הטורבו המתקדם ובהזרקת הלחץ הגבוה בשיטת מסילה משותפת. המנוע מייצר את מרב ההספק שלו בטווח שבין 1,600 ל-2,100 סל"ד. המנועים מותאמים גם לשימוש ב-100% ביו-דיזל או בתמהיל המכיל חלק ביו-דיזל. תיבות ההילוכים בסדרה החדשה מסופקות על ידי מומחית בתחום – ZF Friedrichshafen AG – שפיתחו אותן במיוחד עבור סדרה זו, על פי הפרמטרים של דויץ-פאהר. טרקטורים אלו מסוגלים להגיע עד למהירות של 60 קמ"ש, מה שהופך אותם ליעילים במיוחד בנסיעות מנהלתיות, בגרירת מטען כבד למרחקים גדולים יחסית ולחיסכון ויעילות בכל הקשור להובלה לשטח העיבוד וממנו בחזרה.

מהירות מרבית מקובלת אצל רוב הטרקטורים – 40 קמ"ש – מושגת בשל כך ב-1,300 סל"ד שהנו תחום עבודה חסכוני במיוחד למנוע זה. בסדרה זו מותקנות בין היתר מערכת לנעילת דיפרנציאל אוטומטית בעת החלקה ולחיבור ההינע הכפול, על מנת להציע בטיחות נוספת בנסיעה על דרכים סלולות בתנאי גשם או שלג. מערכת הבלמים מסונכרנת עם תיבת ההילוכים ונכנסת לפעולה באופן אוטומטי בעת הצורך, כמו למשל בעת בלימות או האטה – ללא התערבות המפעיל. עוד נספר שלכל דגמי הסדרה יכולת הרמה מרשימה בזרועות האחוריות של עד 10 טון כאשר בזרועות הקדמיות (אופציונאלי, בתוספת תשלום) ניתן להניף עד 4.5 טון. מערכת פיקוח ובקרה מונעת הרמת משקל מעבר למה שיכול לערער את יציבות הטרקטור, כמו גם מגבילה את גובה ההרמה אם התנאים אינם מאפשרים זאת.

יבואנית מותגי סאמה דויץ-פאהר לארץ היא חברת ישראל לרכב וחלפים בע"מ.