,

פרטים ראשונים: סקודה ראפיד


מכה לקוריאניות וליפניות באירופה? זו לפחות הכוונה; החשיפה המלאה צפויה להיערך בספטמבר בפריז, אך כבר עתה משחררת סקודה – חברה בת בקונצרן פולקסווגן – צמד תמונות ופרטים ראשונים אודות הראפיד החדשה, משפחתית קומפקטית שתמוצב בין הפאביה (שעל בסיסה היא תוכננה) לאוקטביה עם תג מחיר שצפוי יהיה להתחיל בכ-14,000 יורו בהחלט "שוברי שוק". יש לציין שמדובר בגרסה המיועדת לשוק האירופאי כאשר ראפיד לשוק ההודי נמכרת זה מכבר בתת היבשת. הראפיד היא גם הסקודה הראשונה המציגה את קו העיצוב העתידי של היצרן, כאשר עיקר העדכון נראה בחזית שעוצבה על פי המתכון החדש.
פרטים מלאים עוד אין אך מהידוע נוכל לספר שהאורך יעמוד על כמעט 4.5 מטרים והרוחב על 1.7 מטרים, הגובה כ-147 ס"מ ובסיס הגלגלים נדיב במיוחד עם נתון האומר 255 ס"מ – מספרים העומדים בקנה אחד עם הצהרות סקודה בדבר היותה של הראפיד מהגדולות בקטגוריה עם "מרחב פנים חסר תקדים בנדיבותו ביחס לסגמנט". גם נפח תא המטען "משפחתי" למהדרין עם קיבולת של 550 ליטרים. היצע המנועים יכלול עם תחילת השיווק באירופה צמד מנועי 1.6 ליטר – דיזל ובנזין, שניהם עם 105 כ"ס. בהמשך יצטרפו להיצע מגוון מנועי דיזל ובנזין נוספים, בכלל זה מנוע 1.2 קטן עם צמד מגדשי טורבו המוכר זה מכבר בקונצרן. בסקודה מציינים כי שימוש בחומרים זולים יחסית יחד עם אבזור צנוע מאפשרים את המחיר התחרותי, כאשר בניגוד לשוק בהודו, שם מדובר בתוספותץ, באירופה תשווק הראפיד כסטנדרט עם ESP ו-ABS.
השיווק באירופה צפוי להתחיל במקביל להשקה הרשמית, דהיינו בסתיו הקרוב. מן הסתם עוד לא ברורה מדיניות ומועדי השיווק של הראפיד אל מחוץ לאירופה, אך על פניו נראה שהמכונית הצ'כית החדשה תפורה על-פי מתכוני ההצלחה בישראל.