,

טלסקופי היברידי ראשון יוצא לדרך

במרלו 40.7 Hybrid ניתן למלא את המצברים באמצעות שקע חשמל ביתי – לאחר התאמתו לקבל את שקע הטעינה. כמו כן באמצעות מערכת סולארית, כשאז העלות צונחת עוד יותריצרנית המעמיסים הטלסקופיים האיטלקייה מרלו השיקה את המעמיס 40.7 Hybrid בגרסה מוכנה לייצור; מדובר במעמיס המשלב מנוע דיזל עם מנוע חשמלי שאב טיפוס ראשון שלו הושק כבר ב-2010, ועתה כאמור מתחיל הייצור הסדרתי והשיווק ללקוחות.
מדובר במעמיס קומפקטי יחסית – כושר הרמה מרבי של 4,000 ק"ג, גובה הרמה מרבי 7.0 מטרים – אך המתוכנן לפעול גם בסביבה חקלאית, בכלל זה בוץ, מדרונות חלקלקים, רפתות וכיו"ב, בין השאר הודות לגלגלים הגדולים ביחס למרכב ולמרווח הגחון המכובד. מרלו 40.7 Hybrid מסוגל להרים עד 4.0 טון ולהגיע לגובה מרבי של עד 7.0 מטרים
מרלו 40.7 Hybrid מצויד במנוע טורבו-דיזל קונבנציונאלי המייצר 76 כ"ס אליו משודך מנוע חשמלי המציע 50 קילו-ואט נוספים (כ-68 כ"ס) אשר במשולב מייצרים הספק מרבי של 144 כ"ס חסרי תחרות בכלים בסדר גודל כזה. במרלו טוענים ששני המנועים יחד תופסים מקום של מנוע דיזל 120 כ"ס סטנדרטי. הכלי מאפשר עבודה בשלושה מצבים: דיזל, Eco – שילוב בין מנוע הדיזל והמנוע החשמלי, וחשמלי בלבד. במצב Eco ניתן לעבוד עד 4 שעות עד לריקון המצברים (מסוג lithium Ion) ובמצב חשמל בלבד ניתן לעבוד עד שעתיים, לפני שיידרש מילוי המצברים או מעבר חזרה למצב סטנדרטי או Eco. במצב משולב (Eco) מפעיל מנוע הדיזל את המערכת ההידראולית וטוען את מצברי המנוע החשמלי, כאשר זה האחרון מניע את הגלגלים באמצעות גיר עם 2 מהירויות, המאפשר מהירות מרבית של 40 קמ"ש. טעינת המצברים יכולה להתבצע הן בזמן העבודה, באמצעות מנוע הדיזל, והן באמצעות חיבור הכלי לשקע החשמל הביתי, כאשר במרלו לא מציינים פרקי הזמן הנדרשים לכך. בתנאי עבודה בקרבת בע"ח ו/או במקומות סגורים מהווה מצב העבודה על טהרת החשמל בלבד ברכה וייתרון חסרי תקדים כיוםיחידת בקרה מובנית מציגה את מקור הכוח בכל רגע – מהסוללות או ממנוע הדיזל – כשזה תלוי באחוז מילוי המצברים. במרלו טוענים שה-40.7 Hybrid יכול להוריד את צריכת הדלק בעד 30% ביחס למעמיס טלסקופי מקביל, המצויד במנוע דיזל בלבד. כמובן שרמות פליטת המזהמים נמוכות בהתאם, ואם העבודה היא על טהרת כוח החשמל בלבד – מדובר ביתרון מהותי ביותר בעבודה במקומות סגורים או סגורים למחצה (מחסנים, רפתות, לולים, אסמים וכיו"ב). רמת הרעש במצב חשמלי מתקרבת ל-0 – נתון חסר תחרות כיום, שאין צורך להכביר במילים עד כמה הוא יכול להיות משמעותי בעבודה בקרבת בעלי חיים.
השיווק המלא של המרלו 40.7 Hybrid מחוץ לגבולות איטליה צפוי להתחיל במחצית השנייה של 2014כנראה שלא רק אנחנו מתלהבים מהמעמיס הטלסקופי החדשני, שכן המעמיס המהפכני של מרלו זכה במסגרת תערוכת 'אגריטכניקה 2013' במדליית זהב בקטגוריית "מצוינות וחדשנות" – מתוך למעלה מ-400 מוצרים שהיו מועמדים בקטגוריה, והנם בגדר המצאות חדשות. לא יהיה זה בגדר הימור פרוע לנחש שמדובר בסנונית ראשונה, וכי אין ספק שהדרישות ההולכות וגוברות לכלים 'ירוקים' יותר – נקיים, שקטים וכמובן חסכוניים מאי פעם – רק תלכנה ותתחזקנה. השאלה הגדולה היא שאלת המחיר, ונתון זה טרם התפרסם על ידי היצרנית. המחיר יכול ללמד רבות על המוצר והכיוון, שכן מחיר גבוה יחסית (מה שסביר כרגע) מהווה סימן כי המוצר ישווק בצורה מוגבלת ומבוקרת. מחיר תחרותי (כנראה עניין של זמן) יהווה בגדר פריצת סכר שיאיץ כניסת טכנולוגיה מתקדמת ונקייה יותר תחום.

לפנייה ליבואן מרלו לארץ, לחצו כאן