,

ניו הולנד T8 – פרס לגרסאות ה-AutoCommand

ניו הולנד T8 'אוטו-קומנד' – עד 419 כ"ס עם גיר רציף; ה-T8.420 הוא הטרקטור הקונבנציונאלי החזק בשוק לו גיר רציףספינת הדגל בסדרות הטרקטורים הקונבנציונאליים של ניו הולנד – סדרה T8 ('ג'נסיס' בארה"ב) זכתה בתואר Machine of the Year 2014 בקטגוריה שלה במסגרת תערוכת 'אגריטכניקה 2013', במקביל לתחילת שיווק גרסאות ה- AutoCommand בסדרה, בהן מועבר הכוח אל הגלגלים באמצעות גיר רציף (CVT), באירופה ובשווקים נוספים. הגרסה החזקה בהיצע – ניו הולנד T8.420 עם הספק מרבי נקודתי של 419 כ"ס – אך הופכת לטרקטור החזק בעולם לו גיר רציף. בנוסף לגרסה זו מוצעים בסדרה חמש גרסאות נוספות: T8.275 ה"בסיסי", עם 273 כ"ס מרביים, T8.300 עם 298 כ"ס, T8.330 עם 327 כ"ס, T8.360 עם 357 כ"ס וה-T8.390 עם 389 כ"ס מרביים. בכל גרסאות הסדרה מותקן מנוע פיאט תעשייתי (ניו הולנד שייכת לפיאט) – FTP – מדגם EcoBlue SCR Cursor 9 המוצע כאמור ב-6 רמות הספק שונות. המנוע עומד בתקני 3B. סדרה T8 זכתה בתואר ל-2014 בקטגוריה שלה
בניו הולנד מדגישים כי מן הסתם לא מעט עבודה בוצעה על תיבות ה-AutoCommand המשרתות כבר בסדרות אחרות בתוצרתה, וזאת כמובן במטרה להתאים את תיבת הגיר הרציף לרמות ההספק הגבוהות אותן מספקת סדרה T8. לתיבה 4 מצבים אותם ניתן לכייל: אוטומטי, שיוט, PTO וידני, במטרה להציע ניצולת מנוע מקסימאלית בכל מצב, כמובן בכדי להקטין למינימום את צריכת הדלק. כל מתגי התפעול של התיבה החדשה – ועוד – מרוכזים ב'ג'וי-סטיק' אחד חדש, המותאם ארגונומית – כך מבטיחים בניו הולנד – לעבודה נוחה ויעילה גם לאורך שעות. תיבת הגיר הרציף של ניו הולנד – AutoCommand – עברה התאמה וחיזוקים נדרשים בכדי להתאים לשרת ב-T8 החזק. הגלילים בצהוב הם המצמדים לנסיעה לפנים ולאחור, הגלילים בכחול הם מצמדי טווח המהירותהתפעול מאפשר לברור בלחיצת כפתור (במצב אוטומטי) את מהירות הנסיעה וכל השאר מתבצע אוטומטית דרך מחשב מרכזי המבקר ושולט בתיבת ההעברה ובסל"ד המנוע, ומסנכרן ביניהם במטרה להגיע לניצולת מרבית תוך מינימום צריכת דלק. המפעיל יכול לבחור בין שתי מהירויות מרביות שונות – עד 40 קמ"ש במצב ECO חסכוני יותר, או עד 50 קמ"ש לצורך התניידות מנהלתית, כאשר ללא עומס מוגבל במצב זה סל"ד המנוע לכדי 1,400. בניו הולנד מדגישים כי מצב זה בתיבת ההילוכים מיועד בעיקר עבור חקלאים או חברות העוסקות גם בשינוע סחורה חקלאית למרחקים גדולים יותר או הפועלים בשטחים מרוחקים מבסיס היציאה, אך קרובים דיים בכדי להגיע לשם 'על הגלגלים' במקום בהובלה. תוספת האורך של 500 מ"מ בגרסאות ה-AutoCommand של סדרה T8 מבטיחה יציבות נוספת מבלי לפגוע ביכולות הסיבוב שנותרו חסרות תחרות, טוענים הכחולים
בגרסאות ה-AutoCommand בסדרה T8 הותאמה השלדה בכדי לקלוט את תוספת האורך הדורשת התיבה הרציפה. אורך בסיס הגלגלים בגרסאות אלא צמח ב-500 מ"מ לכדי אורך כולל של 3,550 מ"מ כאן. בניו הולנד מצהירים כי זה ארוך בלפחות 140 מ"מ מהמתחרה הקרוב ביותר, וכי מדובר בתוספת לרמת היציבות של הכלי. למרות תוספת האורך עדיין מדובר בכלי בעל רדיוס הסיבוב הטוב בקטגוריה – מבטיחים בניו הולנד, מבליל לציין נתונים מספריים – הודות למערכת ההיגוי הייחודית שלהם, המאפשרת זוויות צידוד מרשימות של הגלגלים הקדמיים.

לפניה ליבואן ניו הולנד לארץ, לחצו כאן

ניו הולנד סדרה T8 עם גיר רציף AutoCommand ניו הולנד סדרה T8 עם גיר רציף AutoCommand