,

שברולט סילברדו ו-GMC סיירה החדשים

שברולט סילברדו HD 'דאבל ג'אנט' (3500HD)קונצרן GM חושף במקביל את הטנדרים הגדולים "האחים" שלו מבית GMC ושברולט – הסיירה והסילברדו החדשים מסדרה HD בהתאמה (HD = Heavy Duty). עם החשיפה מתברר גם כי השיווק יחל מוקדם מהצפוי; ב-GM מגדירים את הדגמים החדשים כדגמי 2015, אך בפועל מדובר על תחילת השיווק כבר במהלך הרבעון הראשון של 2014, כאשר זמן קצר לאחר מכן ניתן יהיה לצפות לשברולט סילברדו החדש גם אצלנו (ה-GMC סיירה התאום הכמעט זהה אינו משווק אצלנו). הגרסאות הצפויות אצלנו תהיינה ככל הנראה דומות להיצע בו הוצע הסילברדו עד כה: סדרה 2500HD (חד קבינה, קבינה וחצי וקבינה כפולה) וסדרה 3500HD המצוידת בגלגלים כפולים מאחור ותפיחה בולטת סביב בתי הגלגלים האחוריים.
שברולט סילברדו HD 'סינגל ג'אנט' (2500HD)הבולט ביותר, תרתי משמע, הוא הליטוש הקוסמטי המעניק לשתי הסדרות החדשות – מבית GMC ומבית שברולט – חזית וחזות חדשים, מעודכנת יותר ובמידה רבה אגרסיבית ובוטה מבעבר. כפי שסיפרנו לכם לפני כחודשיים מושפע עיצוב הטנדרים הגדולים החדשים – בעיקר דגמי ה-2500HD, בפרט בחזית – מרכב התצוגה GMC אטלס מ-2011. לא מעט מהמראה המוחצן של טנדר התצוגה דנן עבר אל הדגמים הסדרתיים, ולטעמנו האפקט בהחלט מרשים. ב-GM מסבירים שלא מדובר רק בפוזה אלא בשיפור במקדם הגרר אותו מעניקה החזית המעוצבת מחדש, שנועד כמובן להוריד את צריכת הדלק ורעשי הרוח. שברולט סילברדו HD - תא הנוסעים בגרסת ה'דאבל קבינה'
אל אלו מצטרפים מערכת קירור חדשה, המתיימרת להיות יעילה מבעבר בעיקר בתנאי מזג אוויר קיצוניים ובתנאי עבודה קשים ולאורך זמן, ובקרת שיוט חדשה ומשופרת ה"יודעת" להוריד הילוכים ולהפעיל את בלם המפלט באופן אוטומטי בכדי לייעל את מערכת בקרת המהירות אותה מקבע הנהג, ולאפשר פעולה חלקה ככל הניתן של המנוע בשילוב תיבת ההילוכים.
היצע המנועים לא מחדש הרבה וכולל בשלב זה 3 אפשרויות מוכרות מדגמי הסדרות היוצאות. מנוע בנזין V8 בנפח 6.0 ליטר מסדרת Vortec עם תזמון שסתומים משתנה, המייצר 360 כ"ס בגרסאות ה-2500HD או 322 כ"ס בגרסאות ה-3500HD. שתי גרסאות המנוע מציעות מומנט מרבי העומד על 52.5 קג"מ. מנוע זה משודך לתיבה אוטומטית עם 6 הילוכים. ב-GM מציעים מנוע זה גם לאחר הסבה לצריכת גז נוזלי.GMC סיירה 3500HD
באגף הדיזל מוצע V8 בנפח 6.6 ליטר מסדרת מנועי ה-Duramax של GM עם 397 כ"ס ומומנט מרשים ביותר העומד על 105.7 קג"מ. גם כאן משודך המנוע לתיבה אוטומטית עם 6 הילוכים, אך מאסיבית ועמידה יותר מבמנוע הבנזין. ככל הנראה יוצע אצלנו גם בעתיד מנוע זה עם הסילבראדו HD. על פי הצהרות היצרן הן דגמי שברולט והן דגמי GMC החדשים מציעים שיפור ביכולת ההעמסה והגרירה, המתיימרים להיות עתה "המובילים בקטגוריה"; כושר ההעמסה המרבי עלה מ-3,280 לכדי 3,350 ק"ג. כושר הגרירה המרבי – ללא בלמים – עלה מ-8,170 ל-8,900 ק"ג וכושר הגרירה עם בלמים טיפס מ-10,215 ק"ג עד כה ל-10,533 ק"ג עתה. GMC סיירה 2500HD
גם בפנים טופלו הטנדרים הכבדים ומציעים שדרוג ועדכון בעיצוב הפנים, בחומרים ובאבזור. לוח המחוונים חדש ומתיימר להיות ידידותי יותר למשתמש וברור יותר. מיקום חלק מהמתגים, הכפתורים והידיות שונה על מנת להציע ארגונומיות משופרת ובגרסאות הקבינה הכפולה הורחבה במעט הדלת האחורית וב-GM טוענים שתכנון מחדש מציע עתה יותר מרווח מאחור. דגמי השברולט סילברדו וה-GMC סיירה 2500/3500HD ייוצרו במפעלי GM במישיגן ובאינדיאנה שבארה"ב. בשלב זה לא פורסמו נתוני צריכת דלק או מחירים. לקבלת פרטים נוספים מיבואן שברולט לארץ, לחצו כאן