,

לנדיני 5-H – פרצוף ומנועים חדשים

עם ליטוש ועדכון סדרה 5-H שולחים לנדיני נשק חדש ומעודכן למערכה, עם טווחי הספק הנעים מ-85 ועד 113 כ"סיצרנית המיכון החקלאי והטרקטורים האיטלקייה הותיקה לנדיני (נוסדה ב-1884, מייצרת טרקטורים מאז 1925) משיקה סדרה 5-H מעודכנת ומחודשת כאשר עיקר החדשות הם עיצוב חדש וסדרת מנועים חדשה בטווחי הספק של 85-113 כ"ס, לעומת 74-110 כ"ס עד כה, נקיים וחסכוניים יותר. ההיצע שכלל עד כה 5 דגמים שונים מצטמצם עתה ל-4. בראש ובראשונה בולט העיצוב החדש אשר למרות השימוש המסורתי בצביעה התכולה מעניק לטרקטור מראה מעודכן ושונה מעד כה, עם צללית המיישרת קו עם דגמי החברה-אחות מק'קורמיק המקבילים (מק'קורמיק X50 Tier 4 שהושק כבר בתחילת השנה).לנדיני סדרה 5-H החדשה: חופת המנוע עוצבה מחדש וכוללת עתה – יחד עם ממדי המנוע שהצטמקו – חלל פנימי ופתחי אוורור גדולים יותר, לטובת אוורור וצינון יעילים יותר של המנוע, בעיקר בתנאי עומס וחום גבוהיםגם בסדרה 5-H החדשה המנועים הם מתוצרת פרקינס, אך מתקדמים הרבה יותר, ולמרות נפח נמוך (3.4 לעומת 4.4 ליטר) מבעבר – חזקים וחסכוניים יותר
ספק המנועים הוא גם הפעם פרקינס, אלא שמנוע ה-1104D הוותיק (4-צילינדרים, 4.4 ליטר) מפנה מקום למנוע 854E-E34TA (אף הוא עם 4 צילינדרים) בנפח 3.4 ליטר בלבד, שלמרות ליטר פחות בנפח וממדים חיצוניים קומפקטיים יותר הנו מתקדם ויעיל באופן משמעותי. המנועים החדשים עומדים בתקני Tier 4 העדכניים, כאשר בסדרה היוצאת עמדו המנועים בתקני Tier 3. מערכת הזרקה אלקטרונית מסוג מסילה משותפת בלחץ גבוה ומחשב ניהול מנוע חדש ומתקדם מאפשרים את ההספק הגבוה יותר, כאמור, למרות הנפח הקטן יותר, ויחד עם זאת מומנט גבוה יותר בסל"ד נמוך יותר ובטווח סל"ד רחב מבעבר. בדגם החזק ביותר – 5-115H עם 113 כ"ס – מדובר במומנט מרבי של 45.9 קג"מ, שהם עלייה של 9% ביחס למה שהציע המנוע החזק בסדרה עד כה. כפועל יוצא, טוענים בלנדיני, מציעים דגמי סדרה 5-H החדשים לא רק תוספת בהספק אלא גם חיסכון ממוצע של לא פחות מ-8% בצריכת הדלק – ללא ספק נתון מרשים, אם כי טעון הוכחה.סדרה 5-H החדשה מציעה תפוקה הידראולית של 52 ליטר לדקה ויכולת הרמה בזרועות האחוריות של 4,750 ק"ג. כאופציה מוצעת יציאת PTO קדמית עם זרועות קדמיותמשפחת דגמי 5-H החדשה של לנדיני כוללת עתה 4 במקום 5 דגמים
עוד כולל המפרט הטכני של דגמי סדרה 5-H החדשים תיבת הילוכים סטנדרטית 24×12 עם מצמד יבש בגרסאות המכונות Techno או תיבת T-Tronic בעלת מצמד רטוב (36×12 power shuttle) עם אפשרות לתוספת הספק לפי הצורך, לפרקי זמן קצובים, הנקראת TOP Dual Power. לדוגמא, בגרסת ה-5-100H עומד ההספק על 95 כ"ס אך עבודה עם כלים הדורשים הספק מרבי (חריש, עבודה עם PTO וכיו"ב) מועלה ההספק אוטומטית – באמצעות המחשוב במנוע – ל-102 כ"ס, תוספת משמעותית של 7%. סביבת המפעיל עודכנה ושודרגה וכוללת בין השאר כיסא משוכך-אוויר חדשבתוך תא המפעיל החדש נעשה שימוש בחומרי דיפון בהירים מבעבר, לטובת מראה ואווירה מוארים ונינוחים יותרשתי תיבות ההילוכים כוללות הילוכי זחילה וניתן לכייל בשתיהן את הפרוגרסיביות של התגובה בהתאם ל"רגישות" הנדרשת בעבודה – אם בעומס מלא ובסל"ד גבוה או בעצימות נמוכה יותר, גם תחת עומס וגם בעומס מופחת. הכיול נעשה באמצעות מתג כיוון בלוח המחוונים החדש. זה האחרון מתווסף לרענון מקיף שעבר גם תא המפעיל – מבחוץ ומבפנים – הכולל בעיקר עוד מחוונים וצגים, כיסא משוכך-אוויר חדש וריפוד ודיפונים בהירים יותר, לטובת סביבת עבודה מוארת ומזמינה יותר. צג ה-LCD המרכזי החדש מראה עתה גם מיקום מדוייק ומפה באיכות גבוהה – נתמכת GPS – כמו גם מגוון נתונים על הכלי ומצב העבודה, בכלל זה צריכת דלק נוכחית, ממוצעת ומצב הדלק במיכל בתצוגה ברורה וקלה למעקב.
לקבלת פרטים נוספים מיבואן לנדיני לארץ, ניתן ללחוץ כאן.