,

בא לעבוד: ג'ון דיר XUV 550

ג'ון דיר גייטור XUV 550 ג'ון דיר גייטור XUV 550

יבואני רכבי העבודה וציוד הגינון של ג'ון דיר לארץ (י. קמחי ובנו) הודיעו על תחילת שיווקו אצלנו של הג'ון דיר 'גייטור' XUV 550. מדובר ב-UTV קשוח, קומפקטי יחסית ואטרקטיבי במחיר המיועד בראש ובראשונה לצורכי עבודה. המפרט הטכני עושה רושם של פשטות יחסית לטובת האמינות; המנוע הוא V2 מקורר אוויר בנפח 570 סמ"ק המציע 16 כ"ס ומומנט מרבי של 3.95 קג"מ ב-2,400 סל"ד. המנוע בהחלט אמור להסתדר עם המשקל העצמי הנמוך יחסית של הכלי – 553 ק"ג – שכן היצרן מבטיח יכולות העמסה מרשימות בארגז (עד 363 ק"ג) יחד עם יכולת גרירה של חצי טון. הכוח מועבר אל כל הגלגלים באמצעות ואריאטור (גיר רציף) עם 2 יחסי העברה (Hi ו-Lo), עם דיפרנציאל קדמי מוגבל החלקה ודיפרנציאל אחורי הניתן לנעילה מכאנית מלאה. ה-XUV 550 יושב על עצמות עצה כפולות מלפנים ומתלה בצורת H מאחור עם מהלך מתלה של 22.9 ס"מ מלפנים ו-20.3 ס"מ מאחור. עוד בצד של נוחות הנסיעה ויכולות העבירות מוצעים צמיגים במידה 25×8-12 מלפנים ו-25×10-12 מאחור ומרווח גחון מינימאלי של 26.7 ס"מ. הממדים אומרים אורך כולל של 292 ס"מ, רוחב של 143.5 ס"מ וגובה של כ-187 ס"מ. ממדי הארגז הם 82 ס"מ באורך, כ-121 ס"מ ברוחב ועומק של כ-30 ס"מ. הוא ניתן להרמה לצורך שפיכה באופן ידני (עם שחרור שתי נעילות בטיחות) וכאופציה מוצעת משאבה הידראולית שתחסוך זיעה. על הבלימה אמונים 4 בלמי דיסק הידראוליים. נפח מיכל הדלק עומד על 18.5 ליטרים. ג'ון דיר XUV 550 מסוגל למהירות מרבית מוצהרת של 45 קמ"ש.

הסבתא; כך החלה המסורת - ג'ון דיר AMT מסוף שנות ה-80' הסבתא; כך החלה המסורת – ג'ון דיר AMT מסוף שנות ה-80'

סדרת ה-Gator של ג'ון דיר היא במידה רבה ממציאת ז'אנר רכבי העבודה והפנאי הכה-נפוץ בימינו; אמנם, זכות הראשונים להשקת רכב ה-UTV הראשון שיוצר בסטנדרטים המקובלים – 4 גלגלים, ארגז, תא נוסעים עם מקום ל-2 – שמורה לקוואסאקי, שהשיקה את ה'מיול 1000' כבר ב-1988, אבל, למעשה ג'ון דיר היו שם עוד קודם, עם רכב מוזר למראה בשם AMT (קיצור של All Material Transporter). שעטנז ייחודי זה, שהושק עוד ב-1986, הוצע תחילה בתצורת 5 גלגלים עם מפעיל היושב כמו על אופנוע וארגז למטען מאחור. בג'ון דיר זיהו ראשונים את הדרישה מצד חוואים, חקלאים וגננים לרכב עבודה קל המסוגל לשאת משקל מכובד גם על דשא או מצע תובעני וטובעני, עם מינימום פגיעה בקרקע. לשם כך 'ישב' ה-AMT על צמיגי 'בלון' שמנמנים הדורשים לחץ אוויר נמוך, והוא הונע באמצעות מנוע מתוצרת …קוואסאקי, עם 10 כ"ס, שהספיקו בכדי לסחוב עד 450 ק"ג מטען בארגז. ב-1992, לאחר החדירה המוצלחת של המיול לשוק הוחלף ה-AMT (שהוצע החל מ-1990 גם עם צמד מושבים וגלגל הגה, נשען על 3 או 5 גלגלים) ב'גייטור' (Gator, קיצור של AlliGator – תנין) בתצורתו הקונבנציונאלית. הגייטור הראשון פנה בעיקר אל חקלאים שנהנו מרשת הסוכנים והמוסכים הענקית של היצרן הירוק בצפון אמריקה. נשען על 4 או 6 גלגלים – ללא מתלים – הפך הגייטור תוך זמן קצר לשם נרדף לקשיחות ועמידות, וכשותף אמיתי לעבודה קשה.

ג'ון דיר גייטור XUV 550 ג'ון דיר גייטור XUV 550

בג'ון דיר פנו אך ורק לשוק העבודה, קרי – חקלאות וגינון, אך שפע המתחרים שהחלו לצוץ וההצלחה אצל אלו האחרונים גם בתחום ההנאה והפנאי, הביאו את ג'ון דיר "ליישר קו" וב-2004 הוצע הגייטור HPX 4×4 המתקדם והנוח יותר. שיתוף הפעולה עם המתחרה קוואסאקי נמשך, כאשר בג'ון דיר השתמשו במנועים מתוצרת קוואסאקי ואף בחלקים נוספים לבניית הכלים. למעשה, למעט "חריגה" ראשונה שנרשמה בשנה שעברה עם השקת ה-RSX 850i הספורטיבי שפנה לשוק הפנאי, ממשיכים בג'ון דיר להתמקד בכלים המיועדים בראש ובראשונה לעבודה. ה-XUV 550 הוא העדכון האחרון בתחום, והושק במהלך 2011 כדגם 2012 בעיקר לתפקד בחוות, אצל חקלאים ובענף הבנייה והגינון.

ג'ון דיר גייטור XUV 550 ג'ון דיר גייטור XUV 550

עתה, כאמור, מגיע ה-XUV 550 גם לארץ והיבואן מייעד אותו בעיקר לשוק העבודה, כרכב קשוח, כגיבוי ושירות לכלים העובדים בשדה או להובלת מטען ושני עובדים במשק, בשטח או בחווה. מהיבואן נמסר כי דגם זה תוכנן לשרידות, אמינות ועלויות תחזוקה נמוכות לאורך זמן (חלפים וטיפולים) וכי מדובר בכלי עבודה של ממש, שתוכנן ככזה. המחיר עומד על 58,000 שקל, לפני מע"מ או תוספות.

3 תגובות
  1. אמנון אברהם
    אמנון אברהם אומר:

    רציתי לדעת אפשר לקנות משומש ומחיר

    תודה אמנון

תגובות סגורות