,

איך אומרים 'למבורגיני' בהודית?

למבורגיני R4 - בקרוב made in India?

האם מעתיק קונצרן Same Deutz-Fahr האיטלקי (SDF) את עיקר פעילותו להודו? ישנם סימנים שזהו הכיוון; דובר הקונצרן הודיע על הכוונה לייצר ולשווק בהודו את מותג הפרימיום שלו – למבורגיני – בנוסף על הייצור והשיווק שכבר מתבצעים בתת היבשת, של מותג הטרקטורים Deutz-Fahr. הכוונה היא לא רק לייצר עבור השוק המקומי, אלא לייצא מהודו לשאר שווקי SDF בעולם – בכלל זה "בחזרה הביתה", לאירופה.
יצרנית המכוניות למבורגיני – שכיום שייכת לפולקסווגן ואין לה כל קשר עם מותג הטרקטורים באתו השם שנוסד על ידי אותו האדם (פרוצ'יו למבורגיני) – נכנסה להודו בשנים האחרונות בהצלחה רבה ולא מן הנמנע שזה היה חלק מהגורם לקבלת ההחלטה ב-SDF לקדם דווקא את המותג עם סמל השור בחזיתו בהודו. SDF רכשו ב-1973 את מותג הטרקטורים למבורגיני מידי מייסדו וכיום מיוצרים על ידי הקונצרן (לצד מוצרים נוספים לשוק החקלאי) טרקטורים תחת שמות המותג למבורגיני וסאמה (SAME) האיטלקיים במקור, הורלימן (Hurlimann) השוויצרי ו-Deutz-Fahr הגרמני; למעשה מדובר במוצרים כמעט זהים מכאנית אך המעוצבים וממותגים באופן שונה, בחלוקה לפי ארצות בהם הם משווקים ורמות פרימיום.למבורגיני כרונו 65-75-80
עיתון הודי מצטט את בהנו שארמה (Bhanu Sharma), מנכ"ל SDF בהודו אומר כי "השקת המותג למבורגיני בהודו כלולה בהחלט בתוכניות שלנו ואנו עמלים על כך במרץ כבר עתה. בשלב זה אינני יכול לתת תאריך מדויק מתי זה יקרה". עוד מדווח בתקשורת ההודית כי בתוך 3 שנים מתכננים ב-SDF להעתיק את ייצור רוב המנועים המשמשים את מותגי הקונצרן מאיטליה ומגרמניה להודו, למפעל שמורחב ומותאם לכך כבר עתה בראניפט שבסמוך לצ'נאי. במפעל SDF בהודו מיוצרים כרגע טרקטורים תחת המותג Deutz-Fahr לשוק המקומי ומנועים עד 100 כ"ס. התוכניות מדברות על העברת ייצור המנועים מעל ל-100 כ"ס של הקונצרן להודו, עם כוונה לייצר כ-40,000 מהם בשנה; במפעל SDF באיטליה מיוצרים כיום מנועים עד 225 כ"ס, ובמפעלה בגרמניה מנועים מעל ל-225 כ"ס. שני המפעלים דנן יחד מגיעים לתפוקה שנתית של כ-25,000 מנועים. כאמור, לא נמסר מהן תוכניות חלוקת העבודה בין מפעלי הייצור השונים של SDF אך בהודו מדווחים כי ממפעלי SDF המתוכננים, שייצרו מנועים גדולים יותר, יועברו המנועים למפעלי ההרכבה הגלובליים של הקונצרן.

מנכ"ל SDF בהודו, בהנו שארמה, בעת השקת דגם חדש של Deutz-Fahr לפני כשנתיים

"למבורגיני ישווק (גם בהודו) כמותג פרימיום, ספורטיבי וסטייליסטי" חושף עוד שארמה. "מכאן נשווק את הטרקטורים של למבורגיני בשלב ראשון לאוסטרליה אך גם לאירופה". המשמעות היא כי ייתכן שטרקטורים איטלקיים ישווקו באיטליה – לאחר שייוצרו בהודו…
שארמה לא מסר כל פרטים אודות צפי למחירים והאם מדובר בכלל היצע למבורגיני, או רק בחלק מהדגמים, ומה יעלה בגורל מפעלי SDF באיטליה ובגרמניה. כמו כן לא נמסרו פרטים אודות היקף ההשקעה הצפויה של האיטלקים במיזם ההודי. המלה האחרונה טרם נאמרה, ומן הסתם צפויות התפתחויות מכיוון SDF שמגלה כוונות רציניות להפוך לאחד ממותגי הטרקטורים הגדולים בעולם.

עוד חדשות SDF באתר:
סאמה-דויץ פאהר משיקים את מנועי העתיד
דויץ פאהר – סדרה 5 – הסטנדרט החדש?
דויץ-פאהר – TTV7, ה"טרקטור-על" הגרמני-איטלקי החדש
למבורגיני – נייטרו – השור החדש
למבורגיני – עדכון המיוחדים
סאמה – הפורטיס החדש במלוא הדרו
סאמה – ה'קאמבק' החל; הצגת ה'ווירטוס' המתקדם