אונימוג U423

מרצדס חושפת במהלך תערוכת הרכב של שאנחאי, הנערכת בימים אלו, את האונימוג החדש. מדובר בחידוש ורענון שתי הסדרות שבהיצע – ה"קומפקטית" (U300-U500) והגדולה יותר (U3000-U5000), שבאותה ההזדמנות גם קיבלו שמות דגם חדשים; את הסדרה הקלה יותר מחליפים דגמי ה-U216-U530 ואת הגדולה יותר דגמי ה-U4023-U5023. האונימוג הפך תוך שנים ספורות לאחר השקתו (1946) לאגדה נוסעת ולחבר כבוד בנבחרת מצומצמת של אגדות שטח, למרות היותו יותר משאית קלה מרכב שטח דוגמת לנד רובר דיפנדר, ג'יפ או טויוטה לנד קרוזר. האונימוג הפך במרוצת השנים לפופולארי מאוד בצבאות שונים בעולם, כמו גם לחביב הרשויות המוניציפאליות, בעיקר באירופה, שכן הוא מהווה "נושא כלים" חזק, מתקדם, אמין ורב יכולות החל כבסיס למנוף, מכסחות לצידי הדרכים, כיבוי אש, חילוץ וכיו"ב. כרכב חקלאי במקורו זוכה האונימוג עד היום לביקוש גם במגזר זה, בעיקר כמוביל נגררים מן השדה אל המשק, הודות לשילוב בין יכולות גרירה כשל טרקטור, למהירות נשיאה כשל משאית.

הסדרות החדשות שהושקו בסין מוגדרות כדגמי 2014, וככאלו מותאמות כולן לתקני יורו-6 המחמירים. יחד עם עדכון ורענון המנועים (מ-156 ועד 354 כ"ס, מסדרת ה- BlueEfficiency המתקדמת של מרצדס שמבט ראשון כבר קיבלתם כאן) בוצעה "מהפיכה" בסביבת הנהג, המבטיחה עוד נוחות וקלות בתפעול, יחד עם עדכונים טכנולוגיים שנועדו להותיר את דגמי האונימוג בחזית הטכנולוגיה, ולמעשה ללא מתחרים של ממש בסגמנט בו הם קובעי הסטנדרט מאז ומעולם. בין יתר השיפורים בסדרות החדשות נמצא את מוט ההילוכים וניהול בלם המנוע בסמוך לגלגל ההגה; מערכת המיזוג חדשה ומשופרת ביחס למוכר עד כה; לוח המחוונים ומיקום השעונים סודר מחדש; בחזית הותקנה מצלמה המעבירה תמונה ברורה מהנעשה סביב נקודות עיגון המכשור הנרתם אל מול פני הנהג, להקל על העבודה ולייעל אותה; כמו בעבר – שפע יציאות הידראוליות ו-PTO סביב מאפשרים חיבור מגוון כלים; הפגושים הקדמיים חדשים לגמרי וכוללים יחידות תאורה קטנות אך רבות עוצמה בתוכם, ויחד עם העלאת יציאות המגבים לחלונות הקדמיים למעלה, מובטחת פחות רגישות בלפנים בפני פגיעות ומכות.

בסדרות הגדולות יותר (U4023-U5024) נדרש תכנון מחדש ומעמיק יותר שכן עמידת המנועים החדשים בתקני זיהום אוויר מחמירים מבעבר דרשה את התקנתם מעל לשלדה כמטר (!) אחורה, ממש אל מתחת לתא הנהג. כפועל יוצא נדרש תכנון מחדש גם של זה האחרון ובאותה ההזדמנות הוא הוארך בעצמו בכ-120 מ"מ ומציע עתה עוד מרווח לנוסעים ועוד נוחות, טוענים במרצדס. השלדה והמרכב הבסיסיים לא שונו מהותית, אך המנוע החדש אילץ התקנה נמוכה יותר, ובכך תורם להורדת מרכז הכובד – נתון משמעותי עבור המשאית הקלה המתהדרת במרווח גחון של 600 מ"מ, יכולת צליחת מים של 1.2 מטרים וזוויות גישה ונטישה של 44 ו-51 מעלות בהתאמה.
מרצדס אונימוג U5023
המעבר ההכרחי לשימוש במנועים חדשים, העומדים בתקני פליטת המזהמים העתידיים הנמצאים ממש מעבר לפינה, הוא היווה את הקטליזטור העיקרי ל"טיפול" המעמיק שבוצע באונימוג. כך ניתן להבין מבין השורות מדברים שבכירי מרצדס חושפים בגילוי לב נדיר. במרצדס טוענים כי לטובת רענון הסדרות הקשוחות של המשאיות הקלות הושקעו כ-135 מיליון יורו – סכום שמן הסתם יחזיר את עצמו במהרה. דגמי האונימוג החדשים ייכנסו לייצור סדרתי בספטמבר, ויחלו להימכר זמן קצר לאחר מכן. יבואני מרצדס מביאים את דגמי האונימוג לארץ רק לפי הזמנה מיוחדת, בעיקר בשל היכולת להתאים כל כלי לייעודו ולדרישות הלקוח בדיוק רב, וכפועל יוצא – מחירו הגבוה. לקבלת פרטים נוספים מיבואני אונימוג לארץ, לחצו כאן