,

הטלסקופי הקטן ביותר

AUSA Taurulift T 144 H Plus

AUSA הספרדייה תשיק באמצע חודש זה (אפריל) במינכן, במסגרת תערוכת BAUMA את ה"מהפיכה הקומפקטית" שלה, כהגדרתה: מעמיס טלסקופי חדש בשם T 144 H Plus שמצטיין בממדים קטנים אך בשרירים מפותחים למדי. מדובר במעמיס טלסקופי המשויך לקטגוריה ה"אולטרא-קומפקטית", לדברי היצרן, והמתאים למגוון משימות הן בתחום התשתיות והבניין והן בתחום החקלאות. ב-AUSA טוענים כי זהו המעמיס הטלסקופי הקטן בעולם והוא מיועד להחליף בשל כך יעים אופניים, אך מציע בנוסף את יתרונות הזרוע הטלסקופית.
המחשה ליתרונותיו כפי שהיצרן מציגם תמצאו בוידאו כאן:

ב-AUSA טוענים שה-T 144 H Plus החדש הוא לא רק המעמיס הטלסקופי הקומפקטי בייצור כיום, אלא גם הקל ביותר; כ-2,400 ק"ג משקל מוכן לעבודה מהווים בהחלט נתון המוכר יותר מעולם היעים האופניים (וגם שם – לא מדובר בגדולים ובכבדים ביותר) ועדיין מובטחת יכולת הנפה עד 1,350 ק"ג עם זרוע הנפתחת עד לגובה של 4 מטרים. כאשר מדובר בגישה מאוזנת לקרקע, ניתן להגיע עד למרחק 2.18 מ' מקצה המעמיס עם משקל של 550 ק"ג. ממדי הכלי אכן זערוריים ביחס למוכר מעולם המעמיסים הטלסקופיים, וזהו ככל הנראה המעמיס הראשון שניתן להובילו בקלות על נגרר או על גב משאית קלה; האורך (לא כולל הכלי המחובר לזרוע מלפנים) הוא 366 ס"מ בלבד, הרוחב הכולל הוא 141 ס"מ והגובה 194 ס"מ. רדיוס הסיבוב עומד על פחות מ-3 מ' (ההיגוי אחורי). לטובת יכולות עבודה ראויות בשטח או על מצע נטול אחיזה ראויה מצויד ה-T 144 H Plus בהינע כפול קבוע. הכוח מגיע ממנוע קובוטה צנוע והמתיימר להיות שקט וחסכוני במיוחד, המייצר 31 כ"ס. ההינע הידרוסטטי עם מערכת בקרת החלקה אשר יחד עם ההינע הכפול מתיימרים להעניק למעמיס הטלסקופי הקטן יכולות עבירות מרשימות.

AUSA Taurulift T 144 H Plus AUSA Taurulift T 144 H Plus

תא המפעיל תוכנן להציע נוחות וארגונומיות מקסימאליים, מבטיחים הספרדים, כאשר היעדר דלת כניסה מבטיח כניסה ויציאה מהירים ונוחים, וריכוז כל הפקדים על 'ג'וי-סטיק' אחד אמור להבטיח קלות ויעילות בתפעול. בשלב זה לא ברור מתי יוחל בשיווק ה-T 144 H Plus המעניין, או מה יהיה מחירו. אבל, נראה בהחלט שיש כאן משהו ייחודי ואולי באמת יתברר כי מדובר ב"מהפיכה קומפקטית" כפי שמבטיחים ב-AUSA.

AUSA Taurulift T 144 H Plus

לקבלת פרטים נוספים מיבואנית AUSA לישראל, יש לפנות ל'חברת ישראל לחלפים' בחיפה.

no images were found