,

2012 – הכנסות שיא לקונצרן AGCO

AGCO Logo

AGCO Logo

יו"ר קונצרן AGCO, מארטין ריכנהאגן, דיווח למדיה את התוצאות העסקיות של הקונצרן לרבעון האחרון של 2012 ולפיהן רשם יצרן המיכון החקלאי הענק הכנסות שיא; ההכנסות בשלושת החודשים האחרונים של 2012 עמדו על כ-2.7 מיליארד דולר – גידול של כמעט 7.5% ביחס להכנסות בתקופה המקבילה אשתקד. שנת 2012 כולה הסתיימה עם הכנסות של כ-10 מיליארד דולר המהווים גידול של למעלה מ-13.5% ביחס להכנסות ב-2011. ריכנהאגן מסביר כי הנתונים החיוביים נובעים בעיקר מגידול משמעותי במכירות בשווקים הדרום אמריקאיים (+27.8%) האסיאתיים (+27.5%), כאשר גם השווקים האירופאיים (כולל אפריקה והמזה"ת) והצפון אמריקאיים (קנדה וארה"ב) מראים גידול קטן, עם עלייה של 3.4% ו-1.8% בהתאמה. מרטין ריכנהאגן, יו"ר AGCO"אין ספק שהתוצאות מדברות בעד עצמן" החמיא היו"ר להנהלת החברה בראשה הוא עומד; "ניכר כי ההשקעה האינטנסיבית בשיפור המוצרים שלנו והמגוון שלהם – כמו גם ההשקעה בפסי הייצור ובמפעלים, נותנות אותותיהן. גולת הכותרת ב-2012, שאת התוצאות נראה לבטח בעתיד הקרוב, היתה בהשקעה הגדולה שביצענו בהקמת מפעל Fendt החדש בגרמניה, מפעל שבהחלט מהווה כיום את פסגת הטכנולוגיה בתחום המיכון החקלאי והטרקטורים".המותג צ'לנג'ר נרכש על ידי AGCO מידי קאטרפילר ב-2002
AGCO האמריקאי הוא קונצרן ענק העוסק בייצור מיכון חקלאי מגוון שבסיסו בג'ורג'יה ארה"ב; בין יתר המותגים שבבעלותו נמצאים מסיי פרגוסון, וואלטרה, פנד, צ'לנג'ר, AGCO-Allis, גלאנר, לאברדה, ווילמאר, טרה-גייטור, רו-גייטור ועוד. למרות שפע המותגים הוותיקים אותם הוא מאגד, הקונצרן הוקם רק ב-1990 כיוזמה של קבוצת בכירים בתעשייה, שהתאחדו לרכוש מותגים מתחום החקלאות תחת גג אחד.