,

זטור – שובו של המייג'ור

זטור (Zetor) הנו יצרן טרקטורים עצמאי צ'כי הקיים מאז 1946. השם מייג'ור (Major) הוצע בארסנל זטור למספר דורות של טרקטורים בינוניים בין השנים 1960 ועד 2006 ובסה"כ עיטר למעלה ממיליון טרקטורים בתקופה זו. עתה, לאחר היעדרות מן ההיצע במשך קרוב ל-7 שנים מחזירים בזטור עטרה ליושנה.
המייג'ור החדש נחשף באמצע נובמבר עם הבטחה לתחילת שיווק בינואר 2013. מדובר בטרקטור רב תכליתי קומפקטי-בינוני המוצע בשלב זה בגרסה אחת, 4×4 עם קבינה סגורה ועם מנוע מייצור עצמי בנפח 4.2 ליטר המציע 77 כ"ס. המייג'ור החדש קטן במקצת בממדיו מדגמי ה'פרוקסימה' של היצרן – הליין העיקרי והמרכזי של דגמיו, ובעתיד מתוכנן להחליף את דסרת הפרוק סימה הבסיסית. מתוך הנחה, על סמך מחקרי שוק אותם ביצעו בזטור, למעלה מ-70% מטרקטורי המייג'ור החדש אמורים לצאת את המפעל אל הלקוח עם כף קדמית, ונתון זה נלקח בחשבון בעת התכנון, עם חיזוקים נדרשים בשלדה ובחלק הקדמי של הטרקטור. רשימת האופציות כוללת מזגן וחלון בגג להקלה על עבודה עם מעמיס. הזרועות האחוריות מופעלות באמצעות משאבה הידראולית בהספק של 50 ליטר לשעה ומסוגלות להניף עד 2,600 ק"ג. העברת הכוח אל כל הגלגלים נעשית באמצעות גיר ידני פשוט, הכולל 4 הילוכים המחולקים לשלושה יחסי העברה – 12 בסה"כ. המהירות המרבית עם גיר זה עומדת על 30 קמ"ש.
בזטור לא פרסמו מחירים, אך אלו צפויים להיות אטרקטיביים ביחס למתחרים מארה"ב ומערב אירופה. לאחר תחילת שיווק גרסת ה-4×4 הסגורה תוצע גרסת 2×4 החל מאפריל 2013, ובשלב מאוחר יותר מתוכננות גם גרסאות פתוחות, ללא קבינה של כלל הגרסאות. טרקטורים של זטור אינם מיובאים כיום לישראל.

no images were found