, ,

הפתעה: Krone ו-Lemken מפתחות טרקטור

שתי יצרניות המיכון החקלאי הגרמניות חושפות הליך פיתוח טרקטורים אוטונומיים מונעים במערכת היברידית. הנה הפרטים שכבר ידועים

יצרניות המיכון החקלאי הגרמניות Krone ו-Lemken חושפות מיזם משותף מפתיע של טרקטורים היברידיים אוטונומיים. מסתבר כי שתי החברות עוסקות מזה למעלה משנה בניסויים ובבחינות סודיים של צמד טרקטורים אוטונומיים היברידיים, בהם מותקן מנוע דיזל המייצר 230 כ"ס, המספק את החשמל למנועים המניעים את הגלגלים, מפעילים את המערכת ההידראולית ואת יציאות הכוח (PTO). עיקר ההפתעה היא בעצם כניסת שתי היצרניות לתחום הטרקטורים – תחום חדש עבורן – והן עושות זאת במקביל, תוך שיתוף פעולה ועם כלים אוטונומיים.

Krone ו-Lemken ממעטות לפרט לגבי הפרויקט, אך מהידוע עד כה מתברר כי מדובר בקונספט הנמצא בבחינה, אך עם כוונות ייצור סדרתי וכוונה להציע ציוד שכזה בקרוב, דרך ובאמצעות סוכני שתי החברות. הטרקטורים האוטונומיים פותחו לעבודה סביב לשעון, בכל עונות השנה, תוך מזעור עלויות התפעול והתחזוקה ועם התאמה למגוון רחב של משימות חקלאיות. עד כה נבחנו הטרקטורים שבניסוי בעבודות חריש, קלטור, זריעה, קציר וייצור חבילות חציר.

הרעיון מאחורי פיתוח טרקטורים אוטונומיים מגיע בשל הגידול המתמיד בשטחי העיבוד ובמקביל – החוסר המתמשך בכוח עבודה מקצועי בתחום החקלאות. הכלים מתוכננים לעבוד, מן הסתם, ללא מפעיל, ועם יכולת שליטה מרחוק – גם באמצעות טלפון סלולרי. הטרקטורים כוללים חיישני מרחק הדואגים לעבודה בטוחה ולהימנעות ממפגש לא מתוכנן הן עם אובייקטים נייחים בשטח והן עם בעלי חיים או בני אדם. מערכת ניווט לווייני מבטיחה עבודה מדוייקת ביותר, עד לרמת הסנטימטר והכלים מתוכננים כך שיתאימו לעבודה עם מגוון ציוד מתחבר מתוצרת יצרניות שונות.

משתי החברות נמסר עם חשיפת המיזם כי הוא בעיצומו, ובשלב זה לא דווח על צפי לסיומו להגעתו לשלב הבשלה לכדי ייצור סדרתי. נמשיך לעקוב