, ,

מקצרות חדשות לניו הולנד (וידאו)

סדרה Speedrower Plus החדשה מבטיחה שיפור וייעול בכל מדד, עם מהירויות קציר של עד 32 קמ"ש

ניו הולנד משיקה סדרת מקצרות חדשה תחת השם Speedrower Plus. היצרנית מבטיחה עלייה בהספק, עיצוב חדש, עוד טכנולוגיה וכפועל יוצא: תפוקה גבוהה יותר (קציר של יותר דונמים לשעה) במקביל לירידה בהוצאות התפעול והתחזוקה. על פי דובר החברה מדובר בכלים שעודכנו מן המסד ועד לטפחות, החל מהקבינה ועד לסרן האחורי.

ההיצע המעודכן כולל שלושה דגמים: 160, עם מנוע FTP 4-צילינדרי בנפח 4.5 ליטר ו-150 כ"ס, עם אפשרות ל'פיק' בהספק של 161 כ"ס; 220, עם מנוע FTP 6-צילינדרי בנפח 6.7 ליטר ו-210 כ"ס, עם אפשרות ל'פיק' בהספק של 220 כ"ס ו-260, עם מנוע דומה אך בהספק 250 כ"ס ו'פיק' של 261 כ"ס.

המקצרות החדשות מסוגלות לקצור עד למהירויות עבודה של 32 קמ"ש, כאשר הלקוח מזמין את מערכת ה- auto-guidance– מערכת המופעלת בלחיצת כפתור והתופסת פיקוד על כל מערכות המקצרה במקום המפעיל, ובכך עולה מהירות העבודה הממוצעת בעד 30% ביחס לדגמים קודמים. מהירות הנסיעה המנהלתית, בין החלקות, עומדת על קצת יותר מ-35 קמ"ש, וניתן להזמין גרסאות High-speed, ואז המהירות המרבית עולה לכדי 48 קמ"ש. גרסאות אלו כוללות גם נעילת בלם חנייה אוטומטית, היגוי אוטומטי ואפשרות תכנון העבודה לפי "חיזוי" המשך השדה מבחינת טופוגרפיה (עליות, ירידות). הגרסאות החזקות ביותר (220 Plus ו-260 Plus) קיבלו תוספת משמעותית של מומנט המועבר אל הגלגלים הקדמיים (המניעים) מה שמבטיח כמעט כוח כפול בעבודות בעלייה (שיפוע) ביחס לדגמים קודמים. בגרסאות High-speed מתווספת עוד 20% ליכולת זו.

עוד תוספת טכנולוגית היא מערכת המכונה Power cruise; עם שילובה יכול המפעיל לבחור במהירות הקציר המרבית הניתנת בתנאים בהם הוא פועל, כאשר בלחיצת כפתור כל מערכות הכלי מתכווננות באופן אוטומטי לעבודה בספיקה מרבית (מהירות נסיעה, פעולת השולחן וכיו"ב). המערכת מתזמנת ומכיילת גם את פעולת המנוע והמערכת ההידראולית בהתאם, כך שמתקבלת עבודה בספיקה מרבית – תוך מינימום צריכת אנרגיה, מה שמוביל להורדה משמעותית בעלויות ליחידת שטח. בחירה במצב אופציונלי נוסף – economy cruise – מאפשר בקרה על מהירות הנסיעה כאשר המערכת יודעת להוריד את מהירות העבודה של השולחן ועוצמתה למינימום הניתן בתנאי העבודה (תלוי בסוג הגידול) במטרה להוריד למינימום את צריכת הדלק. במקביל מתקבל ערך מוסף בהורדה משמעותית של רמות הרעש. כאשר לאחר הכיול דנן נוצרת דרישה לעוד הספק, בשל שינוי בתנאי הגידול, מבצעת המערכת אוטומטית את התיקון הדרוש, ללא התערבות המפעיל. עם החזרה לתנאים המקוריים, כפי שכוילו – המערכת חוזרת ל'מוד' העבודה החסכוני יותר.

עוד שיפור מתייחס לשולחנות הקציר, המתיימרים לכלול דיסקים יעילים יותר, עם להבים ארוכים יותר (קוטר החיתוך לכל דיסק גדל בכ-2.5 ס"מ), המותאמים לחיתוך מהיר יותר ועם פחות אנרגיה להפעלתם. גם האיסוף והמרכוז של 'וול' הירק הקצור מובטח להיות יעיל ונקי יותר עם סידור המתיימר להבטיח יבוש מהיר יותר. עוד שופרו השולחנות בנגישות טובה יותר לצורך תחזוקה בשטח, ובהגדלת מרווחי הטיפול/תחזוקה הנדרשים.

גם הבינה שופרה בדגמים החדשים, עם הבטחה לכניסה ויציאה נוחים יותר, בין היתר הודות לסולם שתוכנן מחדש ורצפה שטוחה חדשה. שיכוך אוויר הוא סטנדרט והכיסאות חדשים אף הם. כל הקבינות יושבות באופן שונה על השלדה במטרה להציע שיכוך מספק גם במהירויות העבודה והנסיעה הגבוהות יותר, כפי שהמקצרות החדשות מבטיחות. כאופציה מוצעות חבילות אבזור מפוארות יותר הכוללות כיסאות מדופני עור, ממוזגים, ובעלי משענת גב גבוהה יותר. גם רמות הבידוד בפני רעשים שופרו, ומובטחת עבודה בסיבה שקטה יותר. יבואנית ניו הולנד לארץ היא חברת ניו פלדמן מחיפה.