, ,

מנועי דויץ לג'ון דיר

ג'ון דיר האמריקאית ודויץ הגרמנייה מודיעות על פיתוח משותף של מנועי דיזל עם עד 177 כ"ס

ג'ון דיר האמריקאית ודויץ הגרמנייה הודיעו יחד על שיתוף פעולה ביניהן בפיתוח וייצור מנועים למיכון חקלאי ולצמ"ה. ההסכם בין דויץ ל-John Deere Power Systems, חטיבת המנועים בג'ון דר, מתייחס לפיתוח וייצור מנועי דיזל עד להספק של 130 קילו-ואט (כ-177 כ"ס), בשלב ראשון. המנוע הראשון הרלוונטי יוצע בהספק דנן, ועיקר הדגשים שיושמו בפיתוחו מתייחסים למחיר תחרותי מאוד, הספק גבוה ביחס לנפח/משקל, צריכת דלק נמוכה ואמינות גבוהה – "כפי שהן לקוחות דויץ והן לקוחות ג'ון דיר רגילים אליהם", כדברי הודעה לעיתונות.

הליך הרכבה של מנוע דויץ

הרעיון מאחורי שיתוף הפעולה הוא מוכר והגיוני – ניצול ידע וניסיון של כל אחת מהיצרניות כמו גם יכולות פיננסיות בכדי לקצר הליכים ולמצות את מלוא הפוטנציאל בהליך פיתוח מנוע חדש, שהוא הליך יקר מאוד, והמשפיע לא במעט על עלות המוצר המוגמר.

המנוע יפותח יחד כמנוע בסיסי במשותף, ואז כל יצרנית תייצר אותו בעצמה, תעדכן, תפנש ותדייק אותו לפי דרישותיה הספציפיות – כל אחת והמוצרים בהם הוא ישרת והלקוחות שירכשו אותו לצרכיהם. במילים אחרות: על המנועים שג'ון דיר תייצר יהיה כתוב John Deere ועל המנועים מבית דויץ יוטבע הלוגו והשם של Deutz.

שתי החברות טרם הודיעו על תחילת הייצור והשימוש במנוע החדש, אך מקורות לא רשמיים מדברים כבר על סוף השנה הזו (2021) בו נראה את המנועים החדשים נחשפים לראשונה וככל הנראה כבר על תחילת 2022 בה נראה את המנועים בכלים הרלוונטיים.