ענקית הצמ"ה והמיכון החקלאי הבריטית JCB מתחילה לשווק את המעמיס הטלסקופי החשמלי הראשון מתוצרתה

JCB 505-20E

ג'י.סי.בי (JCB) הבריטית משיקה את המעמיס הטלסקופי הכל-חשמלי הראשון מתוצרתה – ה-505-20E. מדובר במעמיס בקטגוריית ההרמה של ה-2.5 טון מרבים לגובה מרבי של 6.0 מטרים, וככזה הוא מתאים למגוון סגמנטים בתעשייה. אבל, הפעולה השקטה ואפס פליטת המזהמים מייעדים כלי זה יותר מכל לעבודות חקלאיות שונות, בפרט בקרבת בע"ח (דוגמת רפתות).

נזכיר כי מרלו האיטלקייה השיקה מעמיס טלסקופי חשמלי לפני שנה בדיוק, המיועד במוצהר בראש ובראשונה למגזר החקלאי, כך שבמובן מסויים מדובר בתגובה של ג'י.סי.בי למהלך, שכן שתי היצרניות נאבקות על אותו פלח שוק חקלאי באירופה.

JCB 505-20E

JCB 505-20E מבוסס על ה-505-20 הוותיק, המונע במנוע דיזל, כאשר עיקר השינויים מתייחסים למנוע הדיזל שהוצא לטובת שני מנועים חשמליים ולצבר הסוללות הנטענות (96V) המחליפות את מיכל הדלק. לטלסקופי החשמלי מנוע בעוצמה של 17 קילו-ואט (כ-23 כ"ס) המניע את ארבעת הגלגלים והדואג לניידות הכלי. המנוע השני חזק יותר – 22 קילו-ואט (כ-30 כ"ס) והוא אחראי על תפעול המערכת ההידראולית; זו כוללת משאבה עם ספיקה מרבית של 80 ליטר/דקה. המערכת ההידאולית יודעת לאגור אנרגייה המשתחררת בעת סגירת הבוכנות, וזו מתועלת למילוי המצברים – מה שמאריך את זמן הפעולה של הכלי. אותו הדין לגבי הבלימה, שגם האנרגייה הנוצרת שם נאגרת במצברים.

על פי הצהרות JCB זמן הטעינה ממצב ריק לגמרי עד למלא עומד על 8-10 שעות, כאשר מערכת להטענה מהירה תקצר זמן זה לכשעה אחת בלבד. החברה לא מצהירה על זמן עבודה מובטח, למעט שהטענה מלאה "מספיקה ליום עבודה שלם". מן הסתם מדובר במונח גמיש ולבטח הוא קשור לעומס השימוש.

יבואנית ג'י.סי.בי לארץ היא חברת קומסקו. לא ידוע על כוונה לייבא מעמיס טלסופי חשמלי זה לארץ בשלב זה.