, ,

תאורה "חכמה" לגידולים חקלאיים

החברה הישראלית Juganu פיתחה יחידות תאורה "חכמות" לגידולים חקלאיים עם יומרות לביצוע מהפיכה בתחום. הפרטים בידיעה

צילום: AEROFARMS

החברה הישראלית Juganu מודיעה על סיום פיתוח גופי תאורה מיוחדים המיועדים לגידולים חקלאיים המתיימרים לבצע מהפיכה בתחום; החברה נתמכת על ידי קרן ההשקעות 'בירד' ובשלב זה כבר פועלות מערכות תאורה של החברה במתקנים של חברת AeroFarms האמריקאית – חברה המתמחה בגידול ירקות במקומות סגורים, בעיקר באיזורים אורבניים.

המוצר פועל על פי טכנולוגייה ייחודית שפותחה בארץ, שהיא בעצם ליבת גוף התאורה והרעיון מאחוריה. גוף התאורה מתבסס על טכנולוגייה של תאורה פלנרית, קרי: תאורה המאפשרת ניהול חכם של אופי, עוצמת וסוג התאורה לפי הצורך ודרישת הגידול. המערכת מאפשרת קביעת זמני תאורה, עוצמה ואורכי הגלים השונים בהתאם לצורך, במטרה להציע את התאורה האופטימלית לכל גידול. המגדל יכול לקבוע את הנוסחה המיטבית לכל סוג גידול. בזכות יכולות הניהול של התאורה, ניתן להשתמש באותה מנורה לטובת מגוון גידולים, ביניהם תותים ועלים ירוקים, ללא צורך בהתקנת מנורה ייחודית עבור אזור גידול מסוים. יחידות התאורה עצמן קלות משקל ודקיקות במטרה לאפשר התקנה קלה ונוחה תוך מזעור המקום שהמערכת תופסת.

 Juganu המפתחת פתרונות תקשורת ותאורה פורצי דרך לערים חכמות, מרכזים וחקלאות, נוסדה בשנת 2011 על ידי ערן בן שמואל ואלכס בילצ'נסקי. החברה השיקה טכנולוגיה ייחודית של מערכת תאורה חכמה היוצרת את פלטפורמת ה-FOAM. לראשונה ובזכות הטמעת פתרון החברה, התווספה לתשתית התאורה הקיימת של ערים תשתית של יישומים ל'עיר החכמה', הכוללת מצלמות אבטחה ותקשורת אלחוטית. בצורה זו עיריות וגופי קמעונאות יכולים להחליף את פתרונות התאורה הקיימים בתאורת LED חדשנית ולקבל תשתית חדשה וטכנולוגית, הכוללת קישוריות IoT ויכולות אבטחה משוכללות.

גופי התאורה של Juganu מחוברים זה לזה ברשת אלחוטית רחבת פס שאינה תלויה ברשתות התקשורת הקיימות. באמצעות הקשרים ביניהם יוצרות המנורות את פלטפורמת ה-FOAM המספקת קישוריות WiFi ציבורית, לצד כלים לניהול התשתית בזמן אמת, העברת נתוני ווידאו וניתוחם בזמן אמת באמצעות בינה מלאכותית על גבי פלטפורמת ה-FOAM.

בנוסף לכך, תאורת ה-LED שפיתחה החברה במעבדותיה באור יהודה מדמה את אור השמש באופן שמעניק תאורה איכותית שמתאימה גם לגידולי חקלאות ורטיקלית בהתאמה לכל שלבי הגידול באמצעות מנורה אחת חסכונית באנרגיה.

חברת Juganu מעסיקה כיום 80 עובדים, במרכז הפיתוח באור יהודה ובמשרדים בארה"ב, מקסיקו וברזיל.

קרן בירד – BIRD Foundation – היא הקרן הדו-לאומית למחקר ולפיתוח תעשייתיים ישראל-ארה"ב. הקרן פועלת לעידוד ולמימון שיתופי פעולה במחקר ופיתוח בין חברות ישראליות ואמריקאיות בתחומי הטכנולוגיה השונים.