, ,

החדש של קררו – כל הפרטים

Antonio Carraro חושפת פרטים מלאים ותמונות של הטרקטור הקונבנציונלי הצר הראשון מתוצרתה, באיחור אופנתי – באשמת הקורונה…

קררו Tony 8900V

קררו האיטלקייה משיקה – באיחור ניכר – את הטרקטור הקונבנציונלי הראשון מתוצרתה (קרי: שאינו פירקי ועם גלגלעם אחוריים גדולים מהקדמיים) – הקררו Tony 8900V. קררו מוכרת מזה שנים ארוכות במומחית – ולמעשה: מובילת הסגמנט – של טרקטורים קומפקטיים פירקיים ואף דו כיווניים, כאשר גם הדגמים שאינם פירקיים בנויים באופן ייחודי השונה מבניית טרקטורים קונבנציונליים אחרים. ניתן להגדיר את הכלים של קררו לא פעם כ'פחוסים'  (רחבים ונמוכים יחסית) עם כוח רב ביחס לגודלם ומשקלם, וזאת בכדי להתאים לעבודות במטע ובכרם בתנאי קיצון מבחינת שיפועים ומשקלים נישאים. כיום יש באיטליה אי אלו יצרניות המציעות טרקטורים דומים, בעיקר עבור חקלאים העוסקים בכרמים ובמטעים במדינות במרכז אירופה ולחופי הים התיכון, בפרט במולדת הז'אנר – איטליה.

קררו Tony 8900V

ממש בסוף 2019 חשפה קררו את ה-Tony 8900V במסגרת תערוכה חקלאית בצרפת, עם חוסר בלא מעט נתונים ומפרט שלא פורסם במלואו, בעיקר כי לטרקטור תוכננה מספר חודשים מאורח יותר השקה ראויה, עם עיתונות, פרסום כל המפרטים ובמקביל – תחילת שיווקו. לקורונה היו תוכניות אחרות ומועד החשיפה המלאה נדחה שוב ושוב, ועתה אנו מתבשרים כי המכירות של הטרקטור החדש החלו, ובמקביל משחררת קרו תמונות נוספות ואת כל המפרט הטכני של טרקטור המטעים הצר, שיתחרה מול מיטב התוצרת האירופאית – בין היתר בשווקים חדשים עבור המותג.

קררו Tony 8900V

קררו Tony 8900V מאפשר רוחב חיצוני המתחיל במטר אחד בלבד (גרסת ה-V; למען הדיוק מדובר על 998 מ"מ…), ועד ל-122 ס"מ (בגרסת ה-VL), דהיינו: מדובר ללא ספק בטרקטור צר מאוד. זווית צידוד של 55 מעלות בגלגלים הקדמיים מאפשרת זריזות מרשימה וכושר תמרון גבוה. הטרקטור תוכנן עם יציאות הידראוליות מלפנים, מאחור ובצידי הכלי, במטרה לאפשר עבודה עם כמה כלים בו זמנית; המשאבה ההידראולית היא בעלת ספיקה מרבית גבוהה ביחס לגודל הטרקטור: 137 ליטר/דקה. דגם זה מוצע מן הסתם רק עם קבינה סגורה, וזו כוללת בין השאר שתי דלתות, מערכת סינון מתקדמת (כאשר ניתן לבחור מבין כמה אופציות, הנבדלות זו מזו ביכולת וברמת הסינון), השוואת לחצים, יחידת כיסא היושבת על בולמי אוויר ועמידה בכל תקני הבטיחות הקשורים להתהפכות והגנה על המפעיל. 

קררו Tony 8900V

יחידת הכוח המשרתת דגם זה מגיעה מקובוטה, 4-צילינדרים בנפח 3.8 ליטר עם טורבו, הזרקה ישירה ומסילה משותפת, והיא עומדת בתקני יורו 5 העדכניים. בהיצע שתי רמות הספק לבחירה: 75 או 100 כ"ס. תיבת ההעברה מוגדרת כ"שילוב בין מכאני להידרוסטטי" והיא מאפשר פונקציות אוטומטיות כמו בקרת שיוט יחד עם פעולה ביחסי העברה שונים ללא השפעה של סיבובי המנוע, בהעברה הידרוסטטית. שילוב זה חשוב במיוחד, על פי קררו, לצורך עבודה יעילה עם מגוון כלים שונים ביחד.

קררו Tony 8900V

טווח המהירות עומד על 100 מטרים לשעה (מהירות 'זחילה') ועד 40 קמ"ש, לטובת התניידות מהירה ונוחה על הכביש. מערכת בקרת השיוט מאפשרת, על פי היצרנית, להכניס לזיכרון פרמטרים שונים בהתאם לסוג העבודה ולשלוף אותם בכל עת שיידרש. מערכת ניהול המנוע הממוחשבת מבטיחה לדאוג לכך שהמנוע יעבוד בכל רגע נתון באופן אופטימאלי מבחינת הניצולת, כך שהחקלאי אמור לקבל את מקסימום הביצועים במינימום הדלק האפשרי לכל סיטואציה.

קררו תחל לספק את הטרקטורים הראשונים מסדרה Tony V 8900 החדשה החל מסוף שנה זו (2020). יבואנית קררו לארץ היא חברת פרפקט פרטס מכפר כנא.

קררו Tony 8900V