, ,

ריענון הקומפקטיים בג'ון דיר

ג'ון דיר 2025R

ג'ון דיר מודיעה על ריענון, שדרוג ועדכון סדרות הטרקטורים הקומפקטיים 2R, 3R, 4R ו-4M. הפירוט בידיעה

ג'ון דיר מודיעה על רענון מקיף ורוחבי לסדרות הטרקטורים הקומפקטיים מתוצרתה – 2R, 3R, 4R ו-4M. מדובר בטרקטורים המכסים טווח הספק הנע מ-25 ועד ל-66 כ"ס וטווח עבודה וקטגוריות הנעים מעבודות גינון ופיתוח נופי עד ליישומים חקלאיים לכל דבר, בכלים הגדולים יותר.

השינוי העיקרי המתייחס לכל הטרקטורים הרלוונטיים הוא במנועים; כל המנועים בכלים המעודכנים עומדים מעתה  בתקנות האירופאיות העדכניות ביותר, כאשר אלו הפכו למקשות וקפדניות עוד יותר בעיקר בתחום פליטת חלקיקי דיזל רעילים במנועים להם מעל 25 כ"ס. נזכיר כי הטרקטורים מתחת להספק זה מתוצרת ג'ון דיר (סדרה 1) כבר עומדים בתקנים החדשים. בסדרות 2R ו-3R משרת מעתה מנוע יאנמר חדש ומעודכן בעל 3 צילינדרים ובנפח 1.6 ליטר. מנוע זה מתיימר לא רק להיות נקי יותר, אלא גם שקט, חסכוני ובעל מומנט גבוה יותר, ולשם כך הוא מצוייד, בין היתר במסנן חלקיקי דיזל חדש ובקטליזטור חדש. בג'ון דיר מציינים כי המנוע החדש הותאם כמובן ליתר מכלולי הכלים, כך שהתוצאה בפועל, כפי שהמפעיל אמור להרגיש אותה, מתבטאת בעיקר בעוד כוח בסל"ד נמוך. עוד מובטחות עלויות תחזוקה שוטפת זולות יותר ותגובת מצערת מהירה יותר.

מנוע חדש נוסף מוצע אף הוא על ידי יאנמר, אך בנפח  2.1 ליטר ועם 4 צילינדרים. מנוע זה משרת בגרסאות הגדולות יותר בסדרות 4R ו-4M, קרי בגרסאות 4052M/R ו-4066M/R.

ג'ון דיר 3039R

הסדרות 2R ו-3R מקבלות מעתה מערכת העברת כוח הידרוסטאטית משודרגת ומשופרת, הכוללת מצב eThrottle – מדובר במצב המבטיח נסיעה שקטה יותר וחסכונית יותר כפי שמתאפשר כאשר הטרקטור אינו תחת עומס מלא. על פי ג'ון דיר מהווה פונקציה זו מדד לחיסכון נוסף בצריכת הדלק, אך היצרנית אינה מפרסמת נתונים בהקשר זה.

לא פחות מעניין, ואולי אף יותר, היא אופציית ניהוג אוטומטי חדשה עבור סדרה 4R. כטרקטורים קומפקטיים מוצעות גרסאות הסדרה לטווח רחב של יישומים, ביניהם גם עבודות חקלאיות לכל דבר ועניין. אופציית הניהוג האוטומטי אמורה לשפר, לדייק וכפועל יוצא – לחסוך בזמן ובדלק – עבודות כמו כיסוח, זריעה וריסוס, הן במשק החקלאי והן בתחומי הגינון והתחזוקה. המערכת החדשה משלבת את קולט אותות הלוויינים StarFire ומערכת הניהוג AutoTrac של ג'ון דיר, מערכות המוכרות זה מכבר מכלים גדולים יותר של המותג.

חידוש אחרון להפעם המתייחס לסדרות הקומפקטיות של ג'ון דיר הוא מערכת עזר לחיבור ציוד וכלים לזרועות הכף, לוו החיבור האחורי ולזרועות האחוריות. עיקר המערכת הוא למעשה ביכולת להזיז את הטרקטור באיטיות לפנים ולאחור (עד 12 מ"מ בשנייה) לצורך כיוון מדוייק של החיבור לציוד – כאשר המפעיל עומד מחוץ לטרקטור ושולט במערכת באמצעות כפתורים על הכנף.

יבואני ג'ון דיר לארץ הן החברות י קמחי מכפר הנגיד ומפרם מעמק חפר

ג'ון דיר 4049R