JCB הבריטית מוסיפה למעמיס ה'חקלאי' 419S – בקטגוריית ה-10 טון – עוד כוח ושדרוגים נוספים

ג'י.סי.בי 419S

ג'י.סי.בי (JCB) הבריטית משיקה את הדור הבא של מעמיס ה-10 טון JCB 419S מתוצרתה, כאשר עיקר החדשות הן עוד כוח במנוע. המעמיס הקומפקטי מצליח בעיקר בשוק החקלאי, בפרט באנגליה ובמרכז אירופה, שם בלא מעט מדינות הוא שולט בסגמנט בו הוא מתחרה (מעמיסים לרפתות ומרכזי מזון בקטגוריית ה-10 טון), והוא מוצע ברמת האבזור הבסיסית והסטנדרטית שלו במשקל עבודה של 9,560 ק"ג (עם כף 1.4 מ"ק). עד כה הציע מנוע הקאמינס 6-צילינדרים בנפח 6.7 ליטר הספק מרבי (ב'פיק') של 183 כ"ס. בדגם המעודכן עולה נתון זה לכדי 195 כ"ס, ויחד איתו עולה המומנט המרבי בלמעלה מ-25%. השינויים במנוע כוללים מערכות ניהול ומחשב חדשות, אלקטרוניקה חדשה, כמו גם מערכת פליטה חדשה, מסננים חדשים ושינויים מינוריים נוספים ההופכים אותו לעומד בתקני 'יורו שלב 5' העדכניים.

ג'י.סי.בי 419S

תוספת הכוח, כפי שמסבירים ב-JCB, נועדה בעיקר לאפשר למעמיס זה להמשיך ולהיות תחרותי בתחום בו התפוקות עולות ללא הפסקה והדרישה לציוד חזק יותר ויותר הולכת וגוברת. בין היתר מוסבר השימוש הפופולרי של מעמיסים אלו אצל קבלני חציר וקש, שם ליכולת התנועה המהירה, ביצוע הפעולות המהירות של מערכות ההרמה והכוח הנוסף לתפקוד בעיקר בתנאי עבירות קשים יותר מהווים שיקול מכריע בהספקי העבודה, בכדאיות הרכישה ובסופו של דבר בהחלטה לרכוש את השופל המתאים.

הכוח מועבר אל הגלגלים באמצעות תיבת פאוורשיפט עם 6 מהירויות עם הילוך ראשון קצר במיוחד. יחד עם סרנים מחוזקים וצמיגים ייעודיים מתיימר מעמיס זה להציע את כוח הדחף החזק בקטגוריה.

יבואנית JCB לישראל היא חברת קומסקו

ג'י.סי.בי 419S