,

CLAAS משיקה: צידוד למקצרה קדמית

קלאאס הגרמנייה, בשיתוף מומחית בתחום, משיקה מערכת המאפשרת צידוד מקצרות הרתומות בקדמת הטרקטור

קלאאס משיקה מנגנון הידראולי לצידוד מערכת ריתום והרמה קדמית בטרקטורים, פרי פיתוח משותף לה ולמומחית מערכות ההרמה ויציאות הכוח Hans Sauter GmbH. שתי החברות ממוקמות בגרמניה. ככל הידוע מדובר במנגנון הראשון מסוגו והוא מיועד בשלב ראשון לעבודה עם מקצרות קדמיות, להקלת, ייעול והגברת הנוחות בעת פניות בעבודות קציר. המנגנון מאפשר צידוד של 30 ס"מ לכל צד של הציוד הרתום והוא מבוצע הידראולית.

המערכת פותחה במטרה לצמצם שטחים מתים ש"מתפספסים" בעת הקציר, בעיקר בעבודה בשיפועי צד, בעבודה כוללת פיתולים ובעת פניות, בפרט בעבודה המשלבת מקצרה קדמית ואחורית. בקלאאס מציינים כי יתרונות המערכת יבואו לידי ביטוי ככל שהטרקטורים גדולים יותר, עם מפתח גלגלים רחב וצמיגים רחבים.

מערכות המאפשרות הזזת ציוד רתום שמאל או ימינה קיימות מזה מספר שנים בשוק המיכון החקלאי, וכך גם מערכות לצידוד ציוד רתום – למרות שרובן מתייחסות לציוד הרתום מאחור. עתה נוצר השילוב בין שתי השיטות, כאשר הציוד הרתום פונה לכיוון הגלגלים הקדמיים, ובכך נמנעת תופעת דריסת חלק מהירק על ידי צמיגי הטרקטור; ירק דרוס ברובו צובר לכלוך וכאשר המקצרה מגיעה אליו לבסוף היא מכניסה יחד איתו לא מעט אדמה למזון. חלק, כמובן, הופך לפחת שכן אינו נקצר בכלל.

קלאאס, יחד עם Hans Sauter GmbH, פיתו את המערכת כיחידה נפרדת, אותה ניתן לחבר לציוד קדמי רתום מגוון ללא צורך בהתאמות ושינויי נוספים מעבר לכך. עוד נמסר כי המערכת ניתנת להתאמה למגוון רחב של מקצרות קדמיות – לא רק מתוצרת קלאאס, בעבודות כיול קלות ופשוטות. המנגנון ההידראולי לצידוד אינו תלוי או מחובר למערכת ההיגוי, והוא מופעל באופן הידראולי על ידי המפעיל. בנסיעה מנהלתית ניתן לנעול את המנגנון כך שלא ייווצר מצב בו הציוד הרתום יסטה לפתע לאחד הצדדים.

המערכת החדשה מוצעת מעכשיו באמצעות סוכני ונציגי קלאאס ברוב השווקים הרלוונטיים בעולם. יבואנית קלאאס לארץ היא חברת אגרו תמיר מכפר תבור.