סדרת הטרקטורים הרב תכליתיים של קובוטה מקבלת יורשת – מעודכנת, משופרת וחסכונית יותר. כל הפרטים על סדרה M6 החדשה

קובוטה M6

קובוטה חשפה את סדרת הטרקטורים M6 בסוף 2015, כמחליפה מודרנית לסדרה M-GX הוותיקה. מדובר היה בטרקטורים המתחרים בקטגוריות ההספק שבין 100 ל-140 כ"ס, בקירוב, ומוגדרים כרב תכליתיים, קרי: סוסי העבודה המרכזיים במשקים קטנים ובינוניים, המיועדים לכל משימה, בכלל זה עבודה עם כף/מזלג.

עתה מתחיל שיווק הדור הבא של הסדרה, אשר שמה המלא עודכן מ-M6001 בראשונה ל-M6002 עכשיו. טווחי ההספק נעים בשלב ראשון מ-121 עד 141 כ"ס המתחלקים בין 3 גרסאות: קובוטה M6122 (עם 121 כ"ס), קובוטה M6132 (עם 131 כ"ס) ו-M6142 לו הספק מרבי של 141 כ"ס. החשיפה הרשמית הראשונה של הסדרה המעודכנת נערכה בסוף פברואר בספרד.

השינויים המבדילים בין הסדרה היוצאת לזו החדשה הם משמעותיים; המנוע נותר אומנם אותו מנוע קובוטה 4-צילינדרי בנפח 6.1 ליטר, אך עתה הוא עודכן לעמידה בתקני יורו-5 בכל הקשור לפליטת מזהמים. ההתאמה בוצעה בעיקר באמצעות מערכת ניהול מנוע חדשה, שמציעה גם תוספות כוח רגעיות לפי דרישה – Boost; מדובר בעליית הספק של 20 כ"ס המתאפשרת לזמן קצר, לפי הצורך, או מעל למהירות נסיעה של 20 קמ"ש (בנסיעות מנהלתיות, בעיקר על כביש) או מעל ל-1,500 סל"ד, בעבודה הדורשת תוספות כוח נקודתיות. עוד מובילים השינויים והעדכונים במנועים להכפלת המרווח בין ניקוי מסנן חלקיקי הדיזל מ-3,000 ל-6,000 שע"מ. גם הגבלת הסל"ד המרבי ל-1,640 במהירות נסיעה של 40 קמ"ש מוסיפה לירידה בפליטת המזהמים ובצריכת הדלק. בקובוטה לא מציינים אחוזים בהקשר זה.

עוד חדשה לסדרה זו היא תיבת הילוכים עם 8 שלבים עם התאמת שילוב פרוגרסיבית ובקרת עומס אוטומטית. תיבה זו מתיימרת להציע עבודה יעילה יותר בעיקר בעומס מרבי, כמו עבודות חריש או עיבודי קרקע אחרים הדורשים כוח מרבי. מצמד מחודש מאפשר ניתוקו בלחיצה על דוושת הבלם, וחיבורו מחדש עם ההרפיה שלה, כך שניתן לעצור מבלי להוציא את הכלי מההילוך או מצב העבודה בו הוא נמצא.

קובוטה M6

חדשה היא גם מערכת המאפשרת זינוק מבוקר מהמקום (Xpress-Restart), למניעת מכות, טלטלות ועומסים פתאומיים הןן על הטרקטור והן על הציוד הנגרר/נישא. מערכת זו מאפשרת כיול וקיבוע רמת הרגישות שלה על ידי המפעיל, לפי הצורך ואופי השימוש.

כטרקטורים המיועדים גם לעבוד עם כף, ולא כברירת מחדל, הוחלפו הסרנים מלפנים ומאחור בחזקים יותר ביחס לסדרה היוצאת, במטרה להגדיל את העומס המרבי המותר על הכלי, והמשקל הכולל המקסימלי.

מוזרה היא הודעת קובוטה על החלפת המשאבה ההידראולית המרכזית בחזקה ויעילה יותר, אך במקביל מדווח על ירידה בכושר ההרמה המרבי בזרועות האחוריות, מ-7.5 לכדי 7.0 טון.

הקבינה נותר דומה למוכר מסדרה M6001, למעט לוח מחוונים חדש, שינויים קלים במיקום ובעיצוב חלק מהמתגים וחלון גג חדש, רחב במעט.

קובוטה תחל למסור את הכלים הראשונים מהסדרה המעודכנת החל מיוני השנה (2020). יבואנית קובוטה לארץ היא חברת מכשירי תנועה

קובוטה M6