,

יותר מ-300 כ"ס לקובוטה

קובוטה חושפת מנוע חדש המציע יותר מ-300 כ"ס, המיועד לשרת בצמ"ה ובמיכון חקלאי

kubota S7509 – לראשונה תציע מומחית המנועים היפנית יחידת כוח שתפתח למעלה מ-300 כ"ס

קובוטה היפנית משיקה את המנוע החדש S7509 – החזק והגדול מתוצרתה, עם 6 צילינדרים, נפח כולל של כ-7.5 ליטר ולראשונה אצל היצרנית – עם הספקים שיעברו את ה-300 כ"ס. מנוע זה יחליף את ה-V5009 בנפח 5.0 ליטר ועם עד 210 כ"ס, בתואר 'החזק ביותר בהיצע'. מדובר במנוע שיוצע לשימוש במגוון ציוד מכני הנדסי, גנרטורים, מדחסי אוויר וציוד חקלאי, הן עבור יצרנים אחרים והן עבור ציוד מתוצרת קובוטה. שני מנועים אלו מצטרפים להיצע המנועים הרחב של קובוטה, הממוקמת כיום כיצרנית המנועים עד 100 כ"ס הגדולה בעולם, מתוך כוונה להשיג הישג דומה גם בקטגוריות הספק גבוהות יותר.

kubota V5009 – המנוע החזק ביותר של קובוטה עד כה עם 210 כ"ס

המנוע החדש מעורר כמובן סקרנות וציפיות בקרב שוק המיכון החקלאי בעולם, שכן קובוטה מעבה, מרחיבה ומשדרגת ללא הרף את היצע הטרקטורים החקלאיים מתוצרתה, וידוע מזה זמן שבכוונתה להרחיב את ההיצע בעיקר כלפי מעלה, עם כלים חזקים מאי פעם. עד כה ממוקמת כטרקטור החזק ביותר מתוצרת קובוטה סדרה M7, המוצעת עם הספקים של עד 175 כ"ס.

קובוטה M7
קובוטה M7

קובוטה מציעה גם את סדרה M8 החזקה יותר (עד 210 כ"ס, ראו כאן למטה) אך אלו למעשה טרקטורים מתוצרת וורסטיל הקנדית המוצעים תחת הצביעה והשם של קובוטה, לאחר עדכונים עיצוביים מינוריים, והמנועים המותקנים בהם הם מתוצרת פרקינס, כך שאלו לא בדיוק טרקטורים מבית קובוטה.

קובוטה הודיעה כי המנועים החדשים ייוצרו באופן סדרתי רק החל מתחילת 2023, כך שיש עוד זמן לספקולציות ולניחושים.

קובוטה סדרה M8