,

דור מרססים חדש מג'ון דיר

מרססי ה'סלף' הגדולים של ג'ון דיר מוצעים בדור חדש ומתקדם ביותר המבטיח עוד חיסכון מחד ועלייה בתפוקה מאידך

ג'ון דיר מחליפה את צמד מרססי ה'סלף' שלה R4040i ו- R4050i בדור חדש, וזאת כארבע שנים לאחר השקתם. מדובר במרססים המתוכננים והמיוצרים במפעל ג'ון דיר ב-Horst שבהולנד, והם מיועדים בראש ובראשונה לשוק האירופאי ונספחיו (דוגמת ישראל). הדגמים החדשים הנם ג'ון דיר R4140i ו-R4150i, בהתאמה, ועיקר החדשות מתמקדות בתפוקה גבוהה יותר ביחס לזמן ולעלות, ולשיפור משמעותי בהנדסת האנוש ותנאי העבודה של המפעיל. מרססים אלו מציעים מיכלי ריסוס בנפח 4,000 ו-5,000 ליטר, בהתאמה.

מערכת הריסוס היא חדשה לגמרי, וכוללת בקרה אוטומטית על עוצמת, כמות וזווית הריסוס – נתונים שניתן לכוון במקביל גם ידנית, מתוך הקבינה. על פי ג'ון דיר ניתן לרסס מהר יותר עם הדגמים החדשים, ובמקביל באופן מדוייק ועם כיסוי טוב מבעבר. המערכת יודעת לעדכן עצמה בהתאם למהירות – אוטומטית, כאמור, והיא מתיימרת לדעת להתאים את כמות החומר המרוסס בהתאם למהירות או בהתאם לכמות הנדרשת לפי שטח.

המערכת מתבססת על טכנולוגיה מתקדמת שמאפשרת שליטה על גודל טיפות הרסס, כאשר שליטה זו נעשית אוטומטית בהתאם לתנאים – בכלל זה התמודדות עם שינויי גובה בטופוגרפיה משתנית ובעת ביצוע פניות תוך כדי ריסוס. בקרת הריסוס החדשה נקראת אצל ג'ון דיר ExactApply והיא מוצעת אצל צמד המרססים כאבזור סטנדרטי. על פי ג'ון דיר מציעים המרססים החדשים – הודות למערכת ה-ExactApply החדשה ולרמת הדיוק והיעילות שלה – חיסכון ממוצע של עד 0.6 יורו בחומר הריסוס ובעלויות התפעול של הכלי לכל דונם. מהירות הריסוס המרבית המוצהרת עומדת על לא פחות מ-30 קמ"ש!

המנועים המשרתים מרססים אלו הם אותם מנועי ג'ון דיר וותיקים בבסיסם בנפח 6.8 ליטר (6 צילינדרים) אך לאחר עדכון ורענון כך שיעמדו בתקני יורו שלב 5. בשני הכלים מכוילים המנועים להציע 240 כ"ס, עם 'פיק' לפרקי זמן קצרים בו ההספק מגיע לכדי 255 כ"ס. המרססים החדשים מסוגלים למהירות נסיעה מרבית של 40 קמ"ש, כאשר ניתן לכייל נתון זה – במדינות בהן החוק מאפשר – לכדי 50 קמ"ש. הממדים במצב 'בום' מקופל מאפשרים נסיעה חוקית בכבישים ציבוריים במדינות אירופה.

שיווק המרססים החדשים כבר החל. יבואנית הציוד הכבד והגדול יותר של ג'ון דיר לארץ היא חברת מפרם מעמק חפר