קרונה הגרמנייה מציעה מעתה אופציה לניהוג ושליטה בקומביינים לירק מתוצרתה באמצעות ג'וי-סטיק בלבד

קרונה הגרמנייה, בין היתר יצרנית מיכון חקלאי, בכלל זה הקומביין לירק החזק בעולם, משיקה את סדרת הקומביינים לירק Big X המעודכנת עם חידוש ייחודי: ניהוג, שליטה ובקרה ברוב פעולות המכונה באמצעות 'ג'וי-סטיק'. נדגיש כי הכוונה גם לניהוג הכלי, במקום גלגל הגה, למרות שגלגל ההגה משתמר גם בכלים המצוידים ב'ג'וי-סטיק'.

ה'גו'י-סטיק' ממוקם על מסעד שמאל והוא מתיימר להיות ארגונומי ונוח במיוחד לתפעול. על פי קרונה מיקומו של הג'וי-סטיק' מאפשר תפעול ושליטה נוחים ביותר של כל מערכות הכלי, גם לאורך זמן. דיוק פעולתו מבטיח תנועות קצרות ביותר של היד, כך שלא נדרש כוח, מאמץ או ריכוז מיוחד לנהוג את הכלי. בשל כך יכול המפעיל להתרכז במלאכת קציר הירק והעבודה מול הטרקטור המלווה האוסף את הירק. עוד מבטיחים בקרונה כי הג'וי-סטיק החדש מבטיח ישיבה נינוחה יותר מבחינת העומס על הגב, הצוואר ושורשי כף היד בהשוואה לתפעול וניהוג סטנדרטיים, באמצעות גלגל הגה.

ניתן לבטל את פעולתו בקלות באמצעות קיפול המסעד מעלה ולאחור, ולחזור ולהפעיל את הכלי באמצעות המכלולים והמחוונים המוכרים שנותרו במקומם כמו בדגמים קודמים. קיפול המסעד נועד גם לאפשר כניסה ויציאה נוחים מהקבינה.

קרונה מיובא לארץ על ידי חברת האחים ניסנבוים